Marcin Kępa" "Samochód jak się okazało bezawaryjny, tani w
utrzymaniu i doskonały do nauki, co jest naszym ciągłym celem. Nie jest zbyt
konkurencyjny, gdyż ma tylko ok. 100 KM, a np. citroen saxo ścigający się w naszej
klasie ma w serii moc ok. 130 KM. Ale, naszym celem jest nauka i dobra zabawa."
2 Rajd Magurski
W lutym bieżącego roku Marek Kępa wystartował w 2 Rajdzie Magurskim
jako pilot z krakowskim zawodnikiem Michałem Brożkiem celem nabrania doświadczeń w
startach.
Puchar Toyoty Anwa
Następnie przyszedł okres przygotowań do sezonu, poszukiwania nowych
sponsorów i kompletowaniu niezbędnych rzeczy do startu w Pucharze PZM. W międzyczasie
załoga wystartowała Skodą Felicją w I eliminacji Pucharu Toyoty. Za kierownicą
zasiadł Paweł Kępa, a na prawym fotelu Jakub Gębala główny mechanik zespołu:
Paweł Kępą: "Potraktowaliśmy nasz start w tym rajdzie jako próbę auta, dlatego
też na prawym fotelu zasiadł nasz główny mechanik Kuba. Dla mnie była to również
walka o kolejne punkty do licencji krajowej. Wszystko poszło zgodnie z planem, byliśmy
na mecie, zdobywając kolejne punkty do licencji".
Wystawa "Kulig Forever"
Kolejnym wydarzeniem w tym sezonie była wystawa zorganizowana w
Centrum Kultury i Sportu w Żegocinie przez Stowarzyszenie Przyjaciół Ziemi
Żegocińskiej. Poświecona była Św. P. Januszowi Kuligowi. Podczas otwarcia tej
wystawy mogliśmy się zaprezentować mieszkańcom gminy, wożąc niektórych naszą
rajdówką.
Rajd Subaru Poland
Niespełna 2 tygodnie po tej wystawie został rozegrany Rajd Subaru
Poland, w którym zadebiutowała załoga w składzie Kępa-Borowiczka. Debiut niezwykle
szybko zakończony. Brak umiejętności i doświadczenia przyczynił się do wypadnięcia
z drogi, uszkodzenia układu hamulcowego i wycofania się z zawodów.
Marek Kępa: "Niestety nie tak to miało wyglądać, ale cóż, taki to sport, który
kolejny raz pokazał, jak dużo pokory trzeba mieć w sobie, aby nie dać się ponieść
emocjom, adrenalinie i prędkości. Zwyczajnie popełniłem błąd wynikający z braku
umiejętności i zbyt dużej prędkości. Gdy ruszaliśmy na odcinek, deszcz lał
jak" z cebra". Po przejechaniu kilkudziesięciu zakrętów pojawiła się
prosta, na której rozpędziłem samochód, po czym trzeba było już hamować. Niestety
już było za późno. W zakręcie było bardzo dużo błota, na którym nasz samochód
wpadł w poślizg wpadając na kilka drzewek. Szybko nadbiegli kibice, którzy wręcz
wynieśli nasz samochód z krzaków. Postanowiliśmy kontynuować jazdę. Na oko
wyglądało wszystko OK. Jednak już w kolejnym zakręcie przekonałem się, że nie mamy
hamulca. Pozostało hamowanie hamulcem ręcznym i silnikiem. Tak oto "dotoczyliśmy
się" do mety odcinka, na której zapadła decyzja o wycofaniu się z zawodów".
KJS Limanowa
Niepowodzenie z rajdu Subaru nie podłamało nas. Naprawiliśmy
samochód i czekaliśmy na kolejną eliminację Pucharu PZM. W międzyczasie załoga w
składzie Paweł Kępa - Marcin Kępa wystartowała w KJS-ie, zorganizowanym przez AMK
Limanowa. Załoga ukończyła rajd na 24 pozycji i 6 w klasie, zdobywając jednocześnie
punkty do licencji krajowej.
28 Rajd Krakowski Platinum
Nasza załoga za cel postawiła sobie dojechanie do mety tegoż rajdu.
Wszystko inne, po nieudanym występie w rajdzie Subaru, było nieważne. Samochód
przeszedł gruntowny przegląd, zostały wymienione niektóre elementy, wszystko w celu
osiągnięcia mety. W tym rajdzie na prawym fotelu zasiadła Kasia Soch, zawodniczka
Automobilklubu Galicyjskiego.
Marek Kępa: "Postanowiliśmy wystartować w tym rajdzie i być na mecie. Na prawy
fotel zaprosiłem Kasię Soch. Był to debiut naszej załogi, gdyż wcześniej nigdy razem
nie startowaliśmy. Doświadczenia bardzo miłe. Kasia to zawodowiec, nad wszystkim
bacznie czuwała".
Załoga wystartowała z numerem 54, w mocno obsadzonej klasie N-2. Trasa
rajdu została w 70 % zmieniona w stosunku do ubiegłego roku, bardzo trudna i techniczna.
Na szczęście pogoda okazała się łaskawa. Świeciło słonko, na trasie było sucho, w
miarę "czysto". Cały rajd przebiegał bez problemów. Skoda spisywała się
bez zarzutów. Nad całością czuwała cała ekipa rally team'u. Cel rajdu został
wykonany w 100 %. Załoga pojawiła się na mecie na 33 miejscu w klasyfikacji generalnej
rajdu i 5 miejscu w klasie N-2.
Załoga w komplecie
W weekend 20-21 sierpnia odbył się kurs na licencje wyścigową WT, w
którym udział wzięli Paweł i Marcin Kępa - członkowie zespołu. Pomyślnie zdali
egzamin, dzięki czemu mogą startować jako piloci w Pucharze Polskiego Związku
Motorowego .
V Rajd Jurajski
Nasza załoga w związku z chwilowym przestojem postanowiła
wystartować w rajdzie organizowanym przez klub Jura-Motosport. Rajd został rozegrany
wokół malowniczych, podkrakowskich dolinek i w okolicach Ojcowa. W związku z tym, że
załoga jest już w komplecie, postanowiła spróbować sił w kolejnym rajdzie,
traktując go również jako trening. Start okazał się bardzo udany. Marek Kępa -
Paweł Kępa zajęli 11 miejsce w klasyfikacji generalnej i 4 miejsce w klasie N-4.
Rajd Jurajski okazał się ostatnim rajdem w tym sezonie dla
naszej załogi, ponieważ rajdy w których planowaliśmy startować tzn. Rajd Zamkowy oraz
Rajd Barbórki Cieszyńskiej zostały odwołane. Po zakończeniu sezonu samochód
przeszedł gruntowny przegląd. Nadarzyła się też okazja sprawdzenia samochodu i nowych
ustawień zawieszenia. Teraz pozostaje czekać na nowy sezon 2007.
Marek Kępa: "Sezon uważam za bardzo udany, nawet mimo małej ilości rajdów. I tak
nie spodziewaliśmy się, że zrobimy tak dużo. Oczywiście nasze starty nie byłyby
możliwe bez wsparcia sponsorów: firm: Iv-pol, Clean-Car, Traffic-rent, Boster Reklamy
oraz Speed Spedition, jak również pomocy technicznej i wsparcia duchowego wszystkich
zaprzyjaźnionych osób. Dziękujemy również serwisowi www.zegocina.pl za możliwość
relacjonowania naszych startów.
Kępa Rally Team |