Na podstawie art.18 ust.2 pkt.12 i art.
67 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r Nr 142 poz. 1591 z
późn. zm.) Rada Gminy w ŻEGOCINIE , uchwala co następuje:
§ 1.
Przyjmuje się Statut Związku Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby w brzmieniu stanowiącym
załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3.
Tracą moc uchwały:
1. Nr XXIV/164/93 Rady Gminy w ŻEGOCINIE z dnia 30 listopada 2003 r. w
sprawie przyjęcia Statutu Związku Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby.
2. Nr VII/54 /99 Rady Gminy w ŻEGOCINIE j z dnia 18 czerwca 1999 r. w
sprawie przyjęcia zmian do Statutu Związku Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby
3. Nr XIII/94/04 Rady Gminy w ŻEGOCINIE z dnia 25 marca 1994 r. w
sprawie przyjęcia zmian statutu Związku Gin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby,
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Małopolskiego i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Załącznik do Uchwały Nr XXI/140/04 Rady Gminy Żegocina z dnia 30 grudnia
2004 r. Statut Związku Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby
Celem wspólnego realizowania wybranych zagadnień o charakterze publicznym,
reprezentowania i obrony wspólnych interesów w tym zakresie oraz działając na
podstawie przepisów rozdziału 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (
Dz. U. z 2001 r Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) gminy wymienione w § 1 ust. 2 niniejszego
statutu postanawiają przyjąć i stosować jego postanowienia.
I. Postanowienia ogólne
§ 1.
1. Tworzy się Związek Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby, zwany dalej Związkiem.
Związek zrzesza gminy: Biskupice, Dobczyce, Gdów, Raciechowice, Łapanów,
Trzciana, Żegocina, Lipnica Murowana, Szczurowa, Drwinia.
3. Siedzibą Związku jest siedziba gminy Gdów.
§ 2.
1. Cele Związku:
1) reprezentowanie wspólnych interesów gmin w sprawach związanych z przywróceniem i
utrzymaniem w całym dorzeczu rzeki Raby drugiej, a docelowo pierwszej klasy czystości
wody.
2) inspirowanie i koordynacja działań gmin obejmujących wspólne interesy w zakresie
prowadzenia działalności w dziedzinie zaopatrzenia w wodę, budowy kanalizacji i urządzeń
oczyszczania ścieków, usuwania i unieszkodliwiania odpadów i innych zanieczyszczeń
oraz prowadzenia innych działań mających na celu osiągnięcie założeń określonych
w pkt. 1.
3) reprezentowanie gmin wobec administracji rządowej oraz wszelkich innych podmiotów i
instytucji w zakresie działania Związku.
4) podejmowanie innych działań w ramach Narodowego Programu Rozwoju oraz programów
gminnych na zasadzie porozumień Związku z gminami - członkami
2. Związek jest inwestorem zadań podejmowanych dla realizacji celów
określonych
w ust. 1
3. Związek nie może prowadzić działalności gospodarczej wykraczającej
poza zadania o charakterze użyteczności publicznej.
§ 3.
1. Założyciele Związku stają się jego członkami z dniem ogłoszenia
Statutu.
2. Przystąpienie gminy do Związku wymaga przyjęcia jego Statutu przez
radę zainteresowanej gminy bezwzględną większością ustawowego składu rady oraz
zgody Zgromadzenia Związku na przystąpienie nowego członka.
3. Członkowie Związku mają prawo korzystać z usług Związku i jego
urządzeń na zasadach określonych uchwałami Zgromadzenia i niniejszym Statutem oraz brać
udział w pracy organów Związku i w wyborze tych organów.
§ 4.
Związek uzyskuje osobowość prawną po zarejestrowaniu z datą ogłoszenia niniejszego
Statutu w dziennikach urzędowych właściwych województw.
§ 5.
Związek zawiązuje się na czas nieokreślony.
II. Organy Związku
§ 6.
Organami Związku są : Zgromadzenie Związku i Zarząd Związku.
§ 7.
1. Działalność organów Związku jest jawna. Każdy obywatel ma prawo
do uzyskania informacji związanej z działalnością organów Związku.
2. Prawo, o którym mowa w ust. 1 podlega ograniczeniom wynikającym z
przepisów ustawowych.
3. Obywatelom umożliwia się dostęp do następujących rodzajów
dokumentów: protokołu z obrad Zgromadzenia Związku, protokołu z posiedzenia Zarządu
Związku, rejestru uchwał Zgromadzenia Związku i uchwał Zarządu Związku, protokołu z
posiedzenia Komisji Zgromadzenia.
4. Dokumenty wymienione w ust. 3 podlegają udostępnieniu po ich
formalnym przyjęciu.
5. Dokumenty z zakresu działania Zgromadzenia Związku, Zarządu Związku
oraz Komisji Związku udostępnia się w siedzibie Związku w godzinach pracy Biura.
6. Z dokumentów, o których mowa w ust. 3, obywatele mogą sporządzać
notatki, odpisy
i wyciągi lub mogą je kopiować.
7. Realizacja uprawnień określonych w ust. 6 może odbywać się wyłącznie
w obecności upoważnionego pracownika Związku.
8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący Zarządu Związku
ma prawo zastrzec treść protokołu lub jego części z posiedzeń Zarządu Związku lub
innych dokumentów, gdyby mogło to naruszyć przepisy regulujące sprawy dotyczące dóbr
osobistych, informacji niejawnych, danych osobowych, informacji których ujawnienie mogłoby
naruszać ważny interes państwa, Związku, ważne interesy handlowe stron oraz zasady
uczciwej konkurencji.
§ 8.
1. Zgromadzenie Związku, zwane dalej "Zgromadzeniem", jest organem
stanowiącym i kontrolnym Związku.
2. W skład Zgromadzenia wchodzą burmistrzowie i wójtowie gmin
uczestniczących w Związku.
3. Na podstawie uchwały właściwej rady gminy może ona być
reprezentowana w Związku przez innego członka organu gminy.
4. Każda z gmin uczestniczących w Związku reprezentowana jest w
Zgromadzeniu przez jednego uprawnionego członka.
§ 9.
1. Do właściwości Zgromadzenia należą wszystkie sprawy pozostające
w zakresie działania Związku, o ile ustawy nie stanowią inaczej.
2. Do wyłącznej właściwości Zgromadzenia należy:
1) ustalanie projektu statutu Związku,
2) wybór i odwołanie Zarządu Związku, ustalanie wynagrodzeń przewodniczącego Zarządu,
stanowienie o kierunkach działania Zarządu oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,
3) wybór i odwołanie przewodniczącego Zarządu Związku oraz na jego wniosek członków
Zarządu,
4) powoływanie i odwoływanie na wniosek przewodniczącego Zarządu Związku skarbnika
Związku, który jest głównym księgowym budżetu,
5) uchwalanie budżetu Związku, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz
podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Zarządowi Związku
z tego tytułu,
6) zatwierdzanie kierunków działania Związku,
7) ustalanie wysokości i zasad wnoszenia przez gminy uczestniczące w Związku składek
członkowskich, wkładów - udziałów gmin, decydowanie o przeznaczeniu zysków Związku
oraz przekazywaniu na rzecz gmin-członków Związku inwestycji realizowanych przez Związek
8) przyjęcie, wykreślenie gminy - członka Związku i rozwiązanie Związku,
9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych Związku, przekraczających zakres zwykłego
zarządu, dotyczących:
a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich
wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie
stanowią inaczej; do czasu określenia zasad Zarząd Związku może dokonywać tych
czynności za zgodą Zgromadzenia Związku,
b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez Zarząd
Związku,
c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych, zaciąganych
przez Zarząd Związku w roku budżetowym,
e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej
granicę ustalaną corocznie przez Zgromadzenie Związku,
f) tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania
z nich,
g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Zarząd Związku,
h) tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych związkowych
jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
i) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez Zarząd Związku
w roku budżetowym,
10) określanie wysokości sumy, do której Zarząd Związku może
samodzielnie zaciągać
zobowiązania,
11) podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami
lokalnymi i
regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń
społeczności lokalnych i regionalnych,
12) stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji Zgromadzenia Związku.
§ 10.
1. Zgromadzenie podejmuje uchwały bezwzględną większością
statutowej liczby członków Zgromadzenia. Każdemu członkowi Zgromadzenia przysługuje
na Zgromadzeniu jeden głos.
2. Członek Zgromadzenia może wnieść pisemny sprzeciw w stosunku do
uchwały Zgromadzenia w ciągu 7 dni od daty jej podjęcia.
3. Wniesienie sprzeciwu wstrzymuje wykonanie uchwały i wymaga ponownego
rozpatrzenia sprawy w terminie 14 dni od daty wniesienia sprzeciwu po uprzednim wyrażeniu
opinii w sprawie przez Komisje Rewizyjną.
4. Sprzeciw nie może być wniesiony od uchwały podjętej w wyniku
ponownego rozpatrzenia sprawy.
§ 11.
1. Zgromadzenie wybiera ze swego grona Przewodniczącego Zgromadzenia
oraz Wiceprzewodniczącego w głosowaniu tajnym .
2. Przewodniczący Zgromadzenia organizuje pracę Zgromadzenia i
prowadzi jego obrady. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje
wiceprzewodniczący.
3. Funkcji, o których mowa w ust. 1,nie można łączyć z funkcją członka
Zarządu Związku i członka Komisji Rewizyjnej.
§ 12.
1. Zgromadzenie odbywa posiedzenia zwyczajne w miarę potrzeb nie
rzadziej niż raz na pół roku.
2. Zgromadzenie zwołuje Przewodniczący Zgromadzenia z własnej
inicjatywy lub na wniosek Zarządu Związku powiadamiając członków związku nie później
niż 7 dni przed terminem Zgromadzenia.
3. Zgromadzenie może odbywać również posiedzenia nadzwyczajne na
pisemny wniosek 1/5 członków Związku. Wniosek taki powinien zawierać proponowany porządek
obrad.
§ 13.
1. Organem wykonawczym Związku jest Zarząd Związku, zwany dalej Zarządem.
2. W skład Zarządu wchodzi Przewodniczący oraz 4 członków Zarządu
powoływanych i odwoływanych przez Zgromadzenie spośród jego członków na okres
kadencji rad gmin.
3. Dopuszcza się wybór członków Zarządu Związku spoza członków
Zgromadzenia w liczbie nie przekraczającej 1/3 składu Zarządu Związku.
4. Zarządem kieruje jego Przewodniczący. Zgromadzenie wybiera
Przewodniczącego Zarządu bezwzględną większością głosów statutowej liczby
Zgromadzenia w głosowaniu tajnym. Zgromadzenie wybiera pozostałych członków Zarządu
na wniosek Przewodniczącego Zarządu w głosowaniu tajnym.
5. Po upływie kadencji Zgromadzenia, Zarząd działa do dnia wyboru
nowego Zarządu.
6. Członkowie Zarządu pełnią swoją funkcję społecznie.
§ 14.
1. Zarząd wykonuje uchwały zgromadzenia i prowadzi wszystkie sprawy
związane z działalnością Związku nie zastrzeżone niniejszym Statutem albo stosownymi
przepisami do kompetencji Zgromadzenia.
2. Do kompetencji Zarządu należy w szczególności:
1) przygotowanie projektów uchwał Zgromadzenia,
2) określenie sposobu wykonywania uchwał Zgromadzenia,
3) gospodarowanie mieniem Związku,
4) zawieranie umów i porozumień
§ 15.
1. Decyzje zarządu zapadają w drodze uchwał podejmowanych zwykłą większością
głosów przy obecności co najmniej połowy jego składu. W przypadku równej liczby głosów
decyduje głos przewodniczącego.
2. Oświadczenia woli w imieniu Związku w zakresie zarządu mieniem Związku
składają dwaj członkowie Zarządu lub jeden członek Zarządu i osoba upoważniona
przez Zarząd. Jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych
do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata skarbnika Związku.
§ 16.
1. Przewodniczący Zarządu reprezentuje Związek na zewnątrz.
2. Z zastrzeżeniem ust. 3 Przewodniczący Zarządu jest pracownikiem
samorządowym zatrudnionym na podstawie wyboru. Warunki zatrudnienia przewodniczącego
Zarządu określa Zgromadzenie.
3. Przewodniczący zarządu może pełnić funkcje społecznie.
4. Do kompetencji Przewodniczącego Zarządu należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami Związku,
2) wykonywanie obowiązków kierownika zakładu pracy w stosunku do pracowników Związku,
3) organizowanie pracy Zarządu, zwoływanie posiedzeń Zarządu oraz ich prowadzenie,
4) wykonywanie budżetu Związku w zakresie ustalonym przez Zarząd,
5) składanie sprawozdań ze swej działalności na posiedzeniach Zarządu.
§ 17.
1. Obsługę techniczną i organizacyjną Związku oraz jego organów
zapewnia Biuro Związku.
2. Biuro jest podporządkowane Przewodniczącemu Zarządu Zawiązku ,a
jego pracą kieruje Kierownik Biura.
3. Zasady funkcjonowania Biura określa Regulamin Organizacyjny.
§ 18.
1. Zgromadzenie kontroluje działalność Zarządu i jednostek
organizacyjnych Związku, w tym celu powołuje Komisję Rewizyjną.
2. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzi 3 członków. Członkami Komisji
Rewizyjnej nie mogą być: przewodniczący i wiceprzewodniczący Zgromadzenia oraz
przewodniczący i członek Zarządu.
3. Pracami Komisji Rewizyjnej kieruje jej przewodniczący, wybrany przez
Zgromadzenie.
4. Komisja Rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu Związku i występuje z
wnioskiem do Zgromadzenia w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium Zarządowi
. Wniosek w sprawie o absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę
Obrachunkową.
5. Komisja Rewizyjna wykonuje inne zadania zlecone przez Zgromadzenie w
zakresie kontroli.
6. Komisja Rewizyjna działa w oparciu o roczny plan uchwalony przez
Zgromadzenie.
7. Szczegółowy tryb i formy pracy Komisji Rewizyjnej określa
Regulamin Komisji zatwierdzony uchwałą Zgromadzenia.
§ 19.
1. Zgromadzenie może powołać inne komisje stałe bądź doraźne do
wykonywania określonych zadań ustalając ich przedmiot działania oraz skład osobowy.
2. Komisje są organem doradczo-opiniodawczym Związku.
III. Gospodarka finansowa i zasady udziału w kosztach wspólnej działalności.
§ 20.
1. Związek prowadzi gospodarkę finansową w oparciu o plan finansowy
(budżet) uchwalany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Dochodami Związku są:
1) obowiązkowe składki gmin członków Związku,
2) wkłady-udziały własne gmin członków Związku przekazywane na
rzecz Związku w formie pieniężnej,
3) dotacje celowe,
4) odsetki od środków finansowych Związku gromadzonych na rachunkach
bankowych,
5) środki finansowe pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegające
zwrotowi oraz środki na współfinansowanie programów realizowanych z udziałem środków
zagranicznych nie podlegające zwrotowi,
6) odsetki od pożyczek udzielonych przez Związek,
7) odsetki od nieterminowego regulowania należności,
8) odsetki i dywidendy od kapitału wniesionego do spółek,
9) dochody z majątku Związku,
10) spadki, zapisy, darowizny,
11) wpływy z działalności Związku,
12) inne dochody należne Związkowi na podstawie odrębnych przepisów,
13) dochody pochodzące z innych źródeł.
§ 21.
1. Członkowie Związku ponoszą koszty wspólnej działalności poprzez
opłacanie rocznej składki obliczonej proporcjonalnie do liczby mieszkańców danej gminy
objętej działalnością Związku według stanu na dzień 1 stycznia każdego roku.
Zasady i wysokość obowiązkowej składki na kolejne lata ustala Zgromadzenie w terminie
do 31 sierpnia roku poprzedzającego rok, którego składka ma dotyczyć.
2. Zasady i wysokość wkładów - udziałów własnych gmin członków
wnoszone dla sfinansowania zadań podejmowanych przez Związek realizujących cele określone
w § 2 ust. 1 Statutu ustala Zgromadzenie w drodze uchwały.
3. Szczegółowe zasady przekazywania przez gminy wkładów - udziałów
własnych ustalane będą na każdy rok budżetowy w drodze umów cywilno-prawnych
zawieranych pomiędzy gminą członkiem, a Związkiem. Nie podpisanie umowy przez gminę
członka w terminie do 30 kwietnia danego roku będzie oznaczać rezygnację z realizacji
zadań na jej terenie w danym roku. Wszelkie konsekwencje finansowe z faktu nie podpisania
umowy ponosi gmina członek.
4. Wkład - udział własny gminy członka Związku może stanowić
mienie przekazane Związkowi, a służące realizacji przyjętych przez Związek zadań.
5. Związek może korzystać z majątku gmin-członków na następujących
zasadach: darowizny, użytkowania, najmu, dzierżawy, aportu wniesionego do spółki lub w
inny przewidziany prawem sposób.
6. W przypadku wystąpienia członka ze Związku oraz likwidacji Związku
składniki majątkowe stanowiące własność gmin, z których korzysta Związek w trybie
określonym w ust. 5, z wyjątkiem darowizny, są im zwracane z uwzględnieniem powiększeń
ich wartości.
§ 22.
1. Koszty wspólnej działalności pokrywane są przez Związek z jego
budżetu.
2. Gminy - członkowie Związku pokrywają straty Związku
proporcjonalnie do wniesionych wkładów i płaconych składek.
3. W okresie trwania Związku zyski uzyskane przez Związek nie podlegają
podziałowi pomiędzy gminy - członków Związku. O przeznaczeniu nadwyżki dochodów nad
wydatkami decyduje Zgromadzenie .
§ 23.
Jeżeli środki Związku nie wystarczają na pokrycie realizowanego przez Związek
zadania, niedobór rozkłada się na gminy - członków Związku biorących udział w
przedsięwzięciu proporcjonalnie do wielkości realizowanego na jej terenie zadania .
§ 24.
1. Gminy- członkowie Związku nie ponoszą odpowiedzialności za zobowiązania
Związku.
2. Za zobowiązania wobec osób trzecich Związek odpowiada całym swym
majątkiem.
3. Gminy, które nie wpłaciły swoich składek lub wkładów odpowiadają
za zobowiązania Związku do wysokości nie wpłaconych kwot z tych tytułów.
4. Byli uczestnicy Związku odpowiadają za wszystkie zobowiązania Związku
powstałe do chwili ich wystąpienia lub wykluczenia ze Związku, do wysokości swojego
majątku wniesionego do Związku.
IV. Mienie Związku i zasady gospodarowania tym mieniem
§ 25.
1. Mieniem Związku jest własność i inne prawa majątkowe.
2. Mienie związku jest odrębne od mienia gmin członków Związku i
jest odrębnie zarządzane.
3. Zrealizowane przez Związek inwestycje będą przekazywane gminom-członkom
Związku zgodnie z Uchwałami Zgromadzenia podjętymi w tej sprawie.
4. Korzystanie z obiektów i urządzeń jak również nieruchomości Związku
jest możliwe tylko na podstawie zawartych stosownych umów cywilno-prawnych.
§ 26.
1. W celu wykonywania zadań Związek może tworzyć jednostki
organizacyjne oraz zawierać umowy z innymi podmiotami.
2. Jeżeli statutowa działalność będzie prowadzona przez jednostkę
organizacyjną utworzoną przez Związek lub podmiot, któremu Związek powierzy
prowadzenie tej działalności, podział zysków i udział w pokrywaniu strat będzie
wynikać z zasad określonych dla tej jednostki organizacyjnej lub tego podmiotu.
V. Postanowienia końcowe
§ 27.
1. Na podstawie jednobrzmiących uchwał co najmniej połowy rad gmin
wchodzących w skład Związku, Zgromadzenie podejmuje uchwałę o postawieniu Związku w
stan likwidacji. Po przeprowadzeniu likwidacji Związek ulega rozwiązaniu.
2. W przypadku określonym w ust. 1 Zgromadzenie powołuje Komisję
Likwidacyjną. W okresie do trzech miesięcy od daty uchwały o otwarciu likwidacji, o której
mowa w ust. 1 Komisja Likwidacyjna sporządza sprawozdanie otwarcia likwidacji, a po jej
przeprowadzeniu - sprawozdanie z zakończenia likwidacji. Termin zakończenia likwidacji
ustala Zgromadzenie. Sprawozdanie z zakończenia likwidacji zatwierdza Zgromadzenie.
3. Majątek Związku pozostały po likwidacji, po zaspokojeniu wszelkich
zobowiązań i roszczeń wierzycieli Związku, podlega podziałowi proporcjonalnie do
wniesionych składek członkowskich i wkładów.
4. W razie likwidacji Związku gminy członkowie -Związku, na obszarze
których znajdują się obiekty lub urządzenia likwidowanego Związku posiadają pierwszeństwo
do ich przejęcia. Jeżeli wartość części majątku przejętej przez gminy członków
przekracza kwotę przysługującą tym gminom z podziału majątku Związku są one zobowiązane
do wniesienia różnicy w formie pieniężnej na rzecz likwidowanego Związku - do
podziału między pozostałymi gminami - członkami Związku - zgodnie z
postanowieniami ust. 3..
5. Datą likwidacji Związku jest dzień wykreślenia go z rejestru.
§ 28.
1. Członkostwo gminy w Związku ustaje z dniem podjęcia uchwały
Zgromadzenia o wykreśleniu z powodu:
1/ wystąpienia ze Związku na podstawie uchwały właściwej rady gminy,
2/ w przypadku zalegania z opłatą składki członkowskiej przez co najmniej 1 rok.
2. Każda gmina może wystąpić ze związku z zachowaniem 3- miesięcznego
okresu wypowiedzenia na koniec roku kalendarzowego.
3. Wykreślenie nie zwalnia gminy z obowiązku opłacenia zaległych składek
i pokrywania strat związku w roku, w którym gmina została wykreślona ze Związku.
4. W przypadku wystąpienia gminy ze Związku , Zarząd oblicza w
terminie 60 dni od daty wystąpienia wysokość wniesionych wkładów oraz stopień ich
wykorzystania przez Związek.
5. W oparciu o obliczenia, o których mowa w ust. 4, Zgromadzenie ustala
termin i sposób rozliczenia się z występującą gminą.
6. W przypadku wystąpienia gminy nie przysługuje jej zwrot wniesionej
składki członkowskiej.
§ 29.
Uchwalenie statutu następuje w drodze uchwał rad gmin-członków Związku, podjętych
bezwzględną większością ustawowego składu rady.
§ 30.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem maja zastosowanie odpowiednie przepisy
ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
§ 31.
Zmiana Statutu może nastąpić w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
|