Praca z dziećmi w Publicznej Szkole Podstawowej w Żegocinie
była prowadzona kolejno w trzech klasach - w bieżącym roku szkolnym w klasie I A pod
kierunkiem nauczycielki Anny Rogala podczas zajęć obowiązkowych oraz na zajęciach
dodatkowych.
Nauczyciel - mógł realizować autorskie pomysły, wyzwalając
własną kreatywność pedagogiczną. Współpracował z rodzicami ucznia. Wspólnie
poznawali dziecko, razem opracowywali wstępną diagnozę profilu WI dziecka. Na tej
podstawie nauczyciel projektował sytuacje edukacyjne tak, aby dziecko miało szansę
działać w obszarze swoich mocnych stron. A po nabraniu zaufania i ugruntowaniu poczucia
własnej wartości - otworzyło się, bez lęku, na obszary w których jest słabsze. Bo
tylko taka kolejność gwarantuje u dziecka pojawienie się otwartości na nowe,
trudniejsze dla niego sytuacje.
6 czerwca 2011 r. do Publicznej Szkoły Podstawowej w Żegocinie zostali
zaproszeni rodzice dzieci, nauczyciele innych klas oraz zaprzyjaźnione z klasą osoby.
Rodzice przybyli w komplecie, aby podziwiać swoje pociechy. Pokaz efektów pracy projektu
rozpoczął się punktualnie.
Nauczycielka w krótkim wprowadzeniu przedstawiła gościom cele
projektu oraz ich realizację. Dzieciaki zaśpiewały piosenkę o wiośnie na powitanie,
potem zaprezentowały gościom inscenizacje wiersza Jana Brzechwy " Na
Straganie" przytoczyły przy tej okazji informacje, dlaczego należy jeść warzywa i
owoce i dlaczego należy je gruntownie myć przed spożyciem. Następnie zademonstrowały
pracę w ośrodkach zainteresowań. Dzieci przedstawiły min. dwa przedstawienia z
użyciem pacynek, które same wymyśliły ( tekst, dialogi i bohaterów), pokazały tor
przeszkód własnego pomysłu i sposoby jego pokonania, akompaniowały na instrumentach
perkusyjnych do piosenek o wiośnie, zaprosiły rodziców do wspólnej zabawy
"Kareta", zademonstrowały wspaniałe budowle z klocków oraz rysunki plastyczne
ulubionych bohaterów bajek. W czasie wspólnego spożywania lodów sprezentowanych przez
prywatnego sponsora dzieci wypowiadały się na temat zajęć i środków dydaktycznych,
które najbardziej im się podobały.
Pod koniec pokazu rodzice otrzymali karteczki z diagnozą końcową
dziecka, a uczestnicy projektu pamiątkowe dyplomy oraz pacynki z myszką. Myszka to
przewodnia maskotka projektu. Dzieci z żalem opuszczały klasę, ponieważ bardzo
chętnie uczestniczyli w zajęciach i od następnego tygodnia będzie im coś brakowało. |