Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie.

Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie.

"PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA ..." - PSP W ŻEGOCINIE

   Praca z dziećmi w Publicznej Szkole Podstawowej w Żegocinie była prowadzona kolejno w trzech klasach - w bieżącym roku szkolnym w klasie I A pod kierunkiem nauczycielki Anny Rogala podczas zajęć obowiązkowych oraz na zajęciach dodatkowych.
    Nauczyciel - mógł realizować autorskie pomysły, wyzwalając własną kreatywność pedagogiczną. Współpracował z rodzicami ucznia. Wspólnie poznawali dziecko, razem opracowywali wstępną diagnozę profilu WI dziecka. Na tej podstawie nauczyciel projektował sytuacje edukacyjne tak, aby dziecko miało szansę działać w obszarze swoich mocnych stron. A po nabraniu zaufania i ugruntowaniu poczucia własnej wartości - otworzyło się, bez lęku, na obszary w których jest słabsze. Bo tylko taka kolejność gwarantuje u dziecka pojawienie się otwartości na nowe, trudniejsze dla niego sytuacje.
   6 czerwca 2011 r. do Publicznej Szkoły Podstawowej w Żegocinie zostali zaproszeni rodzice dzieci, nauczyciele innych klas oraz zaprzyjaźnione z klasą osoby. Rodzice przybyli w komplecie, aby podziwiać swoje pociechy. Pokaz efektów pracy projektu rozpoczął się punktualnie.
    Nauczycielka w krótkim wprowadzeniu przedstawiła gościom cele projektu oraz ich realizację. Dzieciaki zaśpiewały piosenkę o wiośnie na powitanie, potem zaprezentowały gościom inscenizacje wiersza Jana Brzechwy " Na Straganie" przytoczyły przy tej okazji informacje, dlaczego należy jeść warzywa i owoce i dlaczego należy je gruntownie myć przed spożyciem. Następnie zademonstrowały pracę w ośrodkach zainteresowań. Dzieci przedstawiły min. dwa przedstawienia z użyciem pacynek, które same wymyśliły ( tekst, dialogi i bohaterów), pokazały tor przeszkód własnego pomysłu i sposoby jego pokonania, akompaniowały na instrumentach perkusyjnych do piosenek o wiośnie, zaprosiły rodziców do wspólnej zabawy "Kareta", zademonstrowały wspaniałe budowle z klocków oraz rysunki plastyczne ulubionych bohaterów bajek. W czasie wspólnego spożywania lodów sprezentowanych przez prywatnego sponsora dzieci wypowiadały się na temat zajęć i środków dydaktycznych, które najbardziej im się podobały.
    Pod koniec pokazu rodzice otrzymali karteczki z diagnozą końcową dziecka, a uczestnicy projektu pamiątkowe dyplomy oraz pacynki z myszką. Myszka to przewodnia maskotka projektu. Dzieci z żalem opuszczały klasę, ponieważ bardzo chętnie uczestniczyli w zajęciach i od następnego tygodnia będzie im coś brakowało.

Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie. Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie.
Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie. Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie.
Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie. Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie.
Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie. Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie.
Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie. Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie.efektyprojektu12.jpg (23275 bytes)
Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie. Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie.
Pierwsze uczniowskie doświadczenia - PSP w Żegocinie.

[wstecz]