Na terenie gminy Żegocina zlokalizowano dwu spośród dwunastu odcinków specjalnych 1. Rajdu Wawelskiego. najlepsi polscy kierowcy startowali do 3 odcinka specjalnego z Konic (Łąkta Górna), by potem krętą droga wjechać na teren gminy Trzciana, a następnie znów powrócić do gminy Żegocina (Bełdno). Dalsza droga prowadziła znów przez gminę Trzciana (Kamionna), a następnie gminę Limanowa (Rybie) i Łapanów (Tarnawa, Brzezowa).
Pierwszy z tych odcinków, rozegrany przed południem, wygrała załoga Gabryś - Hundla, jadąca na Mitsubishi Evo VIII, wyprzedzając aktualnie prowadzących w klasyfikacji RSMP - załogę Bębenek - Bębenek (Mitsubishi Evo VIII) o 12.1 sek. i Czopik - Wroński (Mitsubishi Lancer) o 15.3 sek. Mająca kłopoty ze skrzynią biegów, a kandydująca do tytułu mistrzowskiego załoga Kuzaj - Szczepaniak (Subaru Impreza) została sklasyfikowana dopiero na 15 miejscu ze stratą do prowadzących o ponad 57 sekund. Na tym OS z rajdu musiało się wycofać 5 załóg (nr 51 Seredyński Tomasz Fiat 128 Sport - rezygnacja za metą odcinka, 49 Omlet Paweł Ford Escort - poza drogą, 22 Bełtowski Marcin Subaru Impreza Sti - poza drogą, 34 Porębski Tomasz Peugeot 206 - poza drogą, 33 Lenartowicz Kornel Renault Clio - poza drogą).
Drugi przejazd tą
samą trasą nastąpił po godzinie 15. Zawodnicy jechali tym razem nieco ostrożniej i
wszyscy przejechali ten odcinek bez większych kłopotów, choć załoga nr 15 Guzek -
Zubik (Ford Puma S1600) na zakręcie w Bełdnie (skręt w stronę Kamionnej) z powodu zbyt
szybkiej prędkości przed skrętem, pojechała na wprost i po ostrym hamowaniu musiała
cofać, by jechać dalej, tracąc na tym zakręcie około 10 sekund. Czołowa trójka na
tym odcinku to: 1. Kuzaj - Szczepaniak, 2. Gabryś - Hundla (2,6 sek. straty), 3. Kuchar -
Gerber (5 sek. straty do zwycięzcy odcinka). Bracia Bębenek uplasowali się na tym
odcinku na ósmej pozycji, ze stratą 23,3 sek. do załogi Kuzaj - Szczepaniak. |
||||||
Klasyfikacja po
I etapie: 1. Nr 18 - Gabryś/Hundla Mitsubishi Evo VIII grupa/klasa N 4 +0.0 2. Nr 1 - Kuzaj/Szczepaniak - Subaru Impreza N 4 +22.5 3. Nr 3 - Bębenek/Bębenek - Mitsubishi Evo VIII N 4 +32.5 4. Nr 8 - Grzyb/Mazur - Suzuki Ignis S1600 A6s +1:03.0 5. Nr 10 - Kuchar/Gerber - Subaru Impreza N4 +1:14.6 |
||||||
Źródło: www.rajdwawelski.pl |
||||||