Link do oficjalnego serwisu Rajdu Wawelskiego.

   Na terenie gminy Żegocina zlokalizowano dwu spośród dwunastu odcinków specjalnych 1. Rajdu Wawelskiego. najlepsi polscy kierowcy startowali do 3 odcinka specjalnego z Konic (Łąkta Górna), by potem krętą droga wjechać na teren gminy Trzciana, a następnie znów powrócić do gminy Żegocina (Bełdno). Dalsza droga prowadziła znów przez gminę Trzciana (Kamionna), a następnie gminę Limanowa (Rybie) i Łapanów (Tarnawa, Brzezowa). 

Piotr Adamus i Magdalena Zacharko (Peugeot 206 Super 1600) na trasie OS nr 6 w Bełdnie).

    Pierwszy z tych odcinków, rozegrany przed południem, wygrała załoga Gabryś - Hundla, jadąca na Mitsubishi Evo VIII, wyprzedzając aktualnie prowadzących w klasyfikacji RSMP - załogę Bębenek - Bębenek (Mitsubishi Evo VIII) o 12.1 sek. i Czopik - Wroński (Mitsubishi Lancer) o 15.3 sek. Mająca kłopoty ze skrzynią biegów, a kandydująca do tytułu mistrzowskiego załoga Kuzaj - Szczepaniak (Subaru Impreza) została sklasyfikowana dopiero na 15 miejscu ze stratą do prowadzących o ponad 57 sekund. Na tym OS z rajdu musiało się wycofać 5 załóg (nr 51 Seredyński Tomasz Fiat 128 Sport - rezygnacja za metą odcinka, 49 Omlet Paweł Ford Escort - poza drogą, 22 Bełtowski Marcin Subaru Impreza Sti - poza drogą, 34 Porębski Tomasz Peugeot 206 - poza drogą, 33 Lenartowicz Kornel Renault Clio - poza drogą).

Przygoda załogi nr 15 Guzek - Zubik (Ford Puma S1600) na zakręcie w Bełdnie.

   Drugi przejazd tą samą trasą nastąpił po godzinie 15. Zawodnicy jechali tym razem nieco ostrożniej i wszyscy przejechali ten odcinek bez większych kłopotów, choć załoga nr 15 Guzek - Zubik (Ford Puma S1600) na zakręcie w Bełdnie (skręt w stronę Kamionnej) z powodu zbyt szybkiej prędkości przed skrętem, pojechała na wprost i po ostrym hamowaniu musiała cofać, by jechać dalej, tracąc na tym zakręcie około 10 sekund. Czołowa trójka na tym odcinku to: 1. Kuzaj - Szczepaniak, 2. Gabryś - Hundla (2,6 sek. straty), 3. Kuchar - Gerber (5 sek. straty do zwycięzcy odcinka). Bracia Bębenek uplasowali się na tym odcinku na ósmej pozycji, ze stratą 23,3 sek. do załogi Kuzaj - Szczepaniak.

    Klasyfikacja po I etapie:
1. Nr 18 - Gabryś/Hundla Mitsubishi Evo VIII grupa/klasa N 4 +0.0
2. Nr 1 - Kuzaj/Szczepaniak - Subaru Impreza N 4 +22.5
3. Nr 3 - Bębenek/Bębenek - Mitsubishi Evo VIII N 4 +32.5
4. Nr 8 - Grzyb/Mazur - Suzuki Ignis S1600 A6s +1:03.0
5. Nr 10 - Kuchar/Gerber - Subaru Impreza N4 +1:14.6

Źródło: www.rajdwawelski.pl

OFICJALNA STRONA RAJDU WAWELSKIEGO >>>

[wstecz]