PROJEKT
UCHWAŁY BUDŻETOWEJ RADY GMINY W ŻEGOCINIE na 2002 rok
z dnia 28 grudnia 2001 roku.
Na podstawie art. 18
ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c id oraz pkt 10 , art. 51 ust. 1 i 2, art. 61 Ustawy z dnia 8
marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13 póz. 74 z
późn. zm.), art. 109, art. 116, art. 118 ust. l, art.122, art. 124 ust.1,2 i 3 ,art. 128
ust. 2, art. 134 ust. 3 i 4 Ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych
(Dz.U. Nr 155 póz. 1014 z późn. zm.), - Rada Gminy w Żegocinie uchwala co następuje:
§1
1. Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości 6.600.000 zł, jak w
załączniku nr 1 do Uchwały.
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje:
1) dotacje na realizacje zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej i
innych zleconych na podstawie odrębnych ustaw w kwocie 490.045 zł, jak załącznik nr 3
do Uchwały
2) dotacje celowe na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień otrzymane z
innych jednostek samorządu terytorialnego w kwocie 6.000 zł, jak załącznik Nr 4 do
uchwały.
3) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie
35.000 zł jak w załączniku nr 2 do Uchwały.
§2
1. Ustala się wydatki budżetu gminy w kwocie 6.666.000 zł,
jak w załączniku nr 5 do Uchwały.
2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się na:
1) wydatki bieżące kwotę 6.450.000 zł, w tym:
a/ kwotę 4.276.880 zł z przeznaczeniem na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń;
b/ kwotę 276.000 zł z przeznaczeniem na dotacje;
c/ kwotę 43.000 zł na wydatki związane z obsługą długu gminy
2) wydatki majątkowe kwotę 216.000 zł załącznik nr 6
3) z dotacji, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. „b" przeznacza się na:
a/ dotację dla instytucji kultury kwotę 172.000 zł;
b/ dla zakładów budżetowych kwotę 89.000 zł,
c/ dotację na sfinansowanie zadań zleconych do realizacji podmiotom nie zaliczanym do
sektora finansów publicznych (w tym stowarzyszeniom) kwotę 15.000 zł załącznik nr 7
3. Ogólna kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje także:
1) wydatki w kwocie 490.045 zł, na realizację zadań zleconych z zakresu administracji
rządowej i innych zadań zleconych na podstawie odrębnych ustaw - plan finansowy /zadań
z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami - jak załącznik
nr 3 do Uchwały,
2) wydatki na realizację zadań powierzonych gminie na podstawie porozumień z innymi
jednostkami samorządu terytorialnego, w kwocie 6.000 zł, jak w załączniku nr 4 do
Uchwały
3) wydatki w kwocie 35.000 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych, jak w załączniku nr 2 do Uchwały.
§3
1. Różnica między dochodami a wydatkami budżetu gminy na 2001 r. w kwocie 66.000 zł
stanowi deficyt budżetu gminy.
2. Deficyt budżetu gminy zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) pożyczki w kwocie 66.000 zł
§4
1. Ustala się przychody budżetu gminy w kwocie 200.000 zł
2. Ustala się rozchody budżetu gminy w kwocie 134.000 zł
3. Plan przychodów i rozchodów budżetu gminy określa załącznik nr 8 do Uchwały.
§5
1. W roku 2001 na finansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych
dochodach budżetu gminy zaciąga się pożyczkę w Wojewódzkim Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie w łącznej wysokości 200.000 zł na:
zadanie pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w Łąkcie Górnej, Rozdzielu i
Żegocinie" w Dz. 900 rozdz. 90001 w kwocie 200.000 zł z terminami spłaty:
w 2003 r. - 50.000 zł
w 2004 r. - 50.000 zł
w 2005 r.- 50.000 zł
w 2006 r.- 50.000 zł
2. Przyjmuje się prognozę długu gminy w latach 2002 - 2006 stanowiącą załącznik nr
9 do Uchwały
§6
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej, jak w załączniku nr 10 do Uchwały.
§7
Tworzy się rezerwy:
1. Rezerwę ogólną w wysokości - 66.600 zł
2. Rezerwę na zadania inwestycyjne - 200.000 zł
§8
Upoważnia się Zarząd Gminy do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku
budżetowego niedoboru budżetowego gminy do wysokości 100.000 zł.
2. Dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesienia wydatków między
działami.
3. Upoważnienia w drodze uchwały kierowników jednostek organizacyjnych gminy do
dokonywania zmian w planie wydatków jednostki w ramach tego samego rozdziału
klasyfikacji budżetowej, za wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia i pochodne oraz
wydatków majątkowych.
4. Spłat zobowiązań z tytułu długu do wysokości 377.000 zł
5. Zaciągania długu przez zaciągnięcie pożyczki w kwocie 200.000 zł określonej w §
5 ust. 1
6. Lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach, niż bank
prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 9
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.
§10
1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia
2002 r.
2. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
|