UCHWAŁY RADY GMINY W ŻEGOCINIE KADENCJI 2010 - 2014

Uchwała nr XXXII/244/14 Rady Gminy Żegocina z dnia 29 maja 2014 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

    Na podstawie art. 6r ust. 2a i 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze. zm.) Rada Gminy Żegocina uchwala, co następuje:

§1
Uchwała określa szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości zamieszkałej opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 2
1.    Ustala się, iż:
1)    od właściciela nieruchomości należy odbierać każdą zebraną ilość odpadów komunalnych, z zastrzeżeniem ust. 2
2)    odbieranie odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości będzie prowadzone:
a) odpady niesegregowane (zmieszane) - dwa razy w miesiącu,
b) odpady zbierane selektywnie:
- tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe - 2 razy w miesiącu
- szkło - 2 razy w miesiącu
- papier i tektura oraz tekstylia -2 razy w miesiącu
- odpady komunalne ulegające biodegradacji - 2 razy w miesiącu w okresie od 01 maja do 30 września, 1 raz w miesiącu w okresie od 01 października do 30 kwietnia.
- odpady niebezpieczne zawarte w odpadach komunalnych - 2 razy w roku
- odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony - 2 razy w roku
- zużyte baterie i akumulatorki należy wydzielić ze strumienia odpadów komunalnych i przekazywać samodzielnie do punktów zbiórki znajdujących się w Urzędzie Gminy, w szkołach, świetlicach wiejskich w godzinach ich otwarcia, do specjalistycznych pojemników
- przeterminowane leki należy wydzielić ze strumienia odpadów komunalnych i przekazywać je do specjalistycznych pojemników znajdujących się w aptekach w godzinach ich otwarcia.
2. Odpady budowlane i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty, właściciele nieruchomości mogą zagospodarowywać we własnym zakresie lub przekazywać samodzielnie do punktu selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych po jego utworzeniu lub przekazywać przedsiębiorcy wyłonionemu w drodze przetargu.
3. Odpady komunalne wymienione w ust. 1 odbierane będą według harmonogramu określonego przez Gminę Żegocina.
4. Obsługę mobilnego punktu zbierania odpadów na terenie gminy Żegocina będzie prowadził przedsiębiorca wyłoniony w drodze przetargu, na zasadach określonych w umowie.

§ 3
1. Koszty wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej, w worki służące do zbierania odpadów komunalnych pokryje Gmina z pobranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a ich dostawę zapewni przedsiębiorca realizujący usługę zbiórki odpadów na terenie Gminy, wyłoniony w trybie przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.
2. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i kontenery służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych pojemników/kontenerów w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym należy do właściciela nieruchomości, z zastrzeżeniem ust. 3
3. Koszty wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej (bloki), w pojemniki, kontenery lub worki służące do zbierania odpadów komunalnych pokryje Gmina z pobranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi a ich dostawę zapewni przedsiębiorca realizujący usługę zbiórki odpadów na terenie Gminy, wyłoniony w trybie przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.

§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żegocina

§ 5
Traci moc uchwała nr XXI/153/2013 Rady Gminy Żegocina z dnia 14 marca 2013r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego, z mocą obowiązującą od 1 lipca 2014 r.


UZASADNIENIE

Zgodnie z brzmieniem przepisu art. 6r ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.) Rada Gminy zobowiązana jest określić w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego, szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności ilość odpadów komunalnych odbieranych od właściciela nieruchomości, częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości. Zgodnie z art. 6r ust.2a wyżej wymienionej ustawy z pobranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina może pokryć koszty wyposażenia nieruchomości w pojemniki lub worki służące do zbierania odpadów komunalnych.
W związku ze zmianą częstotliwości odbioru odpadów komunalnych zasadne jest podjęcie stosownej uchwały.

[wstecz]