UCHWAŁY RADY GMINY W ŻEGOCINIE KADENCJI 2010 - 2014

Uchwała nr XVIlI/134/12 Rady Gminy Żegocina z dnia 12 listopada 2012 roku w sprawie przyjęcia zmiany Statutu Związku Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby

    Na podstawie art. 67 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) Rada Gminy Żegocina uchwala , co następuje:
§ 1
Przyjmuje się zmiany Statutu Związku Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby zgodnie z uchwałą z dnia 29 czerwca 2012 r. Zgromadzenia Związku Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby w sprawie zmiany Statutu, w ten sposób, że:
1)    w § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Związek zrzesza gminy: Biskupice, Raciechowice, Łapanów, Trzciana, Żegocina,      Lipnica Murowana, Szczurowa, Drwinia.";
2)    w § 13 w ust. 2 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:
"W skład Zarządu wchodzi Przewodniczący oraz 3 członków Zarządu powoływanych i odwoływanych przez Zgromadzenie spośród jego członków na okres kadencji rad gmin.";
3)    w § 22 w ust. 1 w zdaniu drugim wyraz "sierpnia" zastępuje się wyrazem "października".

§ 2.
Przyjmuje się tekst jednolity Statutu Związku Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby
w brzmieniu uwzględniającym zmiany wymienione w § 1, który stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żegocina .

§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik do uchwały Nr XVIII/ 134/2012, Rady Gminy Żegocina z dnia 12 listopada2012 r.

STATUT ZWIĄZKU GMIN DOLNEGO DORZECZA RZEKI RABY

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. 1. Tworzy się Związek Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby, zwany dalej Związkiem.
2. Związek zrzesza gminy: Biskupice, Raciechowice, Łapanów, Trzciana, Żegocina, Lipnica Murowana, Szczurowa, Drwinia.
3. Siedzibą Związku jest Gdów.
§ 2. Zadania Związku:
    1.    Reprezentowanie wspólnych interesów gmin w sprawach związanych z przywróceniem i utrzymaniem w całym dorzeczu rzeki Raby drugiej, a docelowo pierwszej klasy czystości wody.
1)    Inspirowanie i koordynacja działań gmin w zakresie zaopatrzenia w wodę, budowy kanalizacji i urządzeń oczyszczania ścieków, usuwania i unieszkodliwiania odpadów i innych zanieczyszczeń, oraz prowadzania innych działań mających na celu osiągnięcie założeń określonych w ust. 1.
2)    Reprezentowanie gmin wobec administracji rządowej, oraz wszelkich innych podmiotów i instytucji w zakresie działania Związku.
3)    Podejmowanie działań w ramach Narodowego Programu Rozwoju oraz programów gminnych, mieszczących się w działaniach określonych w pkt 2.
    2.    Związek jest inwestorem przedsięwzięć podejmowanych dla realizacji zadań określonych w ust. 1.
    3.    Związek nie może prowadzić działalności gospodarczej wykraczającej poza zadania o charakterze użyteczności publicznej, mieszczące się w zadaniach Związku w ust. 1.
    4.    W celu wykonywania zadań Związek może tworzyć jednostki organizacyjne oraz zawierać umowy z innymi podmiotami.
§ 3. 1. Założyciele Związku stają się jego członkami z dniem ogłoszenia statutu.
2. Do Związku mogą przystępować inne gminy na zasadach określonych w rozdziale VI niniejszego Statutu.
3. Członkowie Związku mają prawo korzystać z usług Związku i jego urządzeń na zasadach określonych Statutem, oraz brać udział w pracy organów Związku i w wyborze tych organów.
§ 4. Związek uzyskuje osobowość prawną po zarejestrowaniu z dniem ogłoszenia Statutu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
§ 5. Związek zawiązuje się na czas nieokreślony.
II. ORGANY ZWIĄZKU, SPOSÓB ICH POWOŁYWANIA I ZAKRES DZIAŁANIA
§ 6. Organami Związku są: Zgromadzenie Związku i Zarząd Związku.
§ 7. 1. Działalność organów Związku jest jawna. Każdy obywatel ma prawo do uzyskania informacji związanej z działalnością organów Związku.
2. Prawo, o którym mowa w ust. 1 podlega ograniczeniom wynikającym z przepisów ustawowych.
3. Obywatelom umożliwia się w szczególności dostęp do następujących rodzajów dokumentów: protokołu z obrad Zgromadzenia Związku, protokołu z posiedzenia Zarządu Związku, rejestru uchwał Zgromadzenia Związku i uchwał Zarządu Związku, protokołu z posiedzeń komisji.
4. Dokumenty wymienione w ust. 3 podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu.
5. Dokumenty udostępnia się w siedzibie Związku w godzinach pracy Biura.
6. Z dokumentów, o których mowa w ust. 3, obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy i wyciągi lub mogą je kopiować.
7. Realizacja uprawnień określonych w ust. 6 może odbywać się wyłącznie w obecności upoważnionego pracownika Związku.
§ 8. 1. Zgromadzenie Związku, zwane dalej "Zgromadzeniem", jest organem stanowiącym i kontrolnym Związku.
2. W skład Zgromadzenia wchodzą burmistrzowie i wójtowie gmin uczestniczących w Związku.
3. Na wniosek wójta, rada gminy może powierzyć reprezentowanie Gminy w Zgromadzeniu zastępcy wójta lub radnemu.
4. Każda z gmin uczestniczących w Związku reprezentowana jest w Zgromadzeniu przez jednego uprawnionego członka.
§ 9. 1. Do właściwości Zgromadzenia należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania Związku, o ile ustawy nie stanowią inaczej.
2. Do wyłącznej właściwości Zgromadzenia należy:
    1)    Przygotowanie projektu zamian statutu Związku,
    2)    Powoływanie i odwoływanie Zarządu Związku, oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,
    3)    Powoływanie i odwoływanie na wniosek przewodniczącego Zarządu Związku głównego księgowego Związku,
    4)    Uchwalanie budżetu Związku, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium Zarządowi Związku z tego tytułu,
    5)    Zatwierdzanie kierunków działania Związku, w tym szczegółowych kierunków działania Zarządu,
    6)    Ustalanie wysokości wnoszonych przez gminy uczestniczące w Związku składek członkowskich,
    7)    Przyjęcie i wykreślenie Gminy - członka Związku i likwidacja Związku,
    8)    Podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych Związku, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
a)    Określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej: do czasu określenia zasad Zarząd Związku może dokonywać tych czynności za zgodą Zgromadzenia Związku,
b)    Emitowania obligacji oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez Zarząd Związku,
c)    Zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
d)    Ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych, zaciąganych przez Zarząd Związku w roku budżetowym,
e)    Zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez Zgromadzenie Związku,
f)    Tworzenia i przystępowania do spółek oraz rozwiązywania i występowania z nich,
g)    Określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Zarząd Związku,
h)    Tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych związkowych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
i)    Ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez Zarząd Związku w roku budżetowym,
    9)    Określanie wysokości sumy, do której Zarząd Związku może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
    10)    Stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji Zgromadzenia Związku.
§ 10. 1. Zgromadzenie podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów statutowej liczby członków Zgromadzenia. Każdemu członkowi Zgromadzenia przysługuje na Zgromadzeniu jeden głos.
2. Do Zgromadzenia Związku stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące rady gminy.
§ 11. 1. Zgromadzenie wybiera ze swego grona Przewodniczącego Zgromadzenia oraz Wiceprzewodniczącego.
2. Przewodniczący Zgromadzenia organizuje pracę Zgromadzenia i prowadzi jego obrady. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje Wiceprzewodniczący.
3. Funkcji, o których mowa w ust. 1, nie można łączyć z funkcją członka Zarządu Związku i członka Komisji Rewizyjnej.
§ 12. 1. Zgromadzenie obraduje na posiedzeniach zwoływanych w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na kwartał.
2. Zgromadzenie zwołuje Przewodniczący Zgromadzenia powiadamiając o tym członków Związku nie później niż 7 dni przed terminem posiedzenia Zgromadzenia. Do zawiadomienia o zwołaniu posiedzenia dołącza się porządek obrad z projektami uchwał.
3. Na wniosek Zarządu Związku lub co najmniej 1/4 statutowej liczby członków Zgromadzenia, Przewodniczący Zgromadzenia obowiązany jest zwołać posiedzenie na dzień przypadający w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku. Wniosek o zwołanie posiedzenia powinien spełniać wymogi określone w ust. 2 zdaniu 2.
§ 13. 1. Organem wykonawczym Związku jest Zarząd Związku, zwany dalej "Zarządem".
2. W skład Zarządu wchodzi Przewodniczący oraz 3 członków Zarządu powoływanych i odwoływanych przez Zgromadzenie spośród jego członków na okres kadencji rad gmin. Dopuszcza się wybór członków Zarządu spoza członków Zgromadzenia w liczbie nie przekraczającej 1/3 składu Zarządu.
3. Zarządem kieruje Przewodniczący Zarządu. Zgromadzenie wybiera Przewodniczącego Zarządu. Pozostałych członków Zarządu wybiera Zgromadzenie na wniosek Przewodniczącego Zarządu.
4. Zarząd zatrudnia i zwalnia kierowników jednostek organizacyjnych Związku.
5. Po upływie kadencji Zgromadzenia, Zarząd działa do dnia wyboru nowego Zarządu.
§ 14. 1. Zarząd wykonuje uchwały Zgromadzenia i prowadzi sprawy związane z bieżącą działalnością Związku.
2. Do kompetencji Zarządu należy:
    1)    Przygotowanie projektów uchwał Zgromadzenia,
    2)    Określenie sposobu wykonywania uchwał Zgromadzenia,
    3)    Gospodarowanie mieniem Związku,
    4)    Zawieranie umów i porozumień,
    5)    Wykonanie budżetu.
§ 15. 1. Decyzje Zarządu zapadają w drodze uchwał podejmowanych zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy jego składu.
2. Oświadczenia woli w imieniu Zarządu w zakresie zarządu mieniem Związku składają dwaj członkowie Zarządu. Jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata głównego księgowego Związku.
§ 16. 1. Przewodniczący Zarządu reprezentuje Związek na zewnątrz.
2. Do kompetencji Przewodniczącego Zarządu należy w szczególności:
    1)    Kierowanie bieżącymi sprawami Związku,
    2)    Wykonywanie obowiązków kierownika zakładu pracy w stosunku do pracowników biura Związku i kierowników jednostek organizacyjnych Związku,
    3)    Organizowanie pracy Zarządu, zwoływanie posiedzeń Zarządu oraz ich prowadzenie,
    4)    Wykonanie budżetu Związku w zakresie ustalonym przez Zarząd,
    5)    Składanie sprawozdań ze swej działalności na posiedzeniach Zarządu.
§ 17. 1. Obsługę techniczną i organizacyjną organów Związku zapewnia Biuro Związku.
2. Biuro jest podporządkowane Przewodniczącemu Zarządu Związku, a jego praca kieruje Kierownik Biura.
3. Kierownik Biura, w imieniu Przewodniczącego Zarządu, sprawuje nadzór nad wykonywaniem bieżących zadań przez komórki organizacyjne Biura, w szczególności nad terminowym i prawidłowym załatwieniem spraw, przestrzeganiem regulaminu organizacyjnego biura i instrukcji kancelaryjnej.
4. Ponadto Kierownik Biura zapewnia merytoryczną i techniczno-organizacyjną obsługę posiedzeń organów kolegialnych Związku, oraz wykonuje inne zadania w ramach upoważnień udzielonych przez Zarząd Związku i Przewodniczącego Zarządu.
5. Zasady funkcjonowania Biura określa Regulamin Organizacyjny uchwalony przez Zarząd.
§ 18. 1. Sprawy finansowe Związku prowadzi główny księgowy Związku.
2. Zadania głównego księgowego Związku, określają odrębne przepisy.
3. Główny księgowy Związku kontrasygnuje dokumenty dotyczące czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań majątkowych.
4. Do kontrasygnaty czynności, o których mowa w ust. 3 główny księgowy Związku może upoważnić inną osobę.
5. Główny księgowy Związku, który odmówił kontrasygnaty, ma jednak obowiązek jej dokonać na pisemne polecenie Przewodniczącego Zarządu, przy równoczesnym powiadomieniu o tym Zgromadzenia i Regionalnej Izby Obrachunkowej.

III. STAŁE I DORAŹNE KOMISJE ZWIĄZKU
§ 19. 1. Zgromadzenie kontroluje działalność Zarządu i jednostek organizacyjnych Związku, w tym celu powołuje Komisję Rewizyjną.
2. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzi 3 członków. Członkami Komisji Rewizyjnej nie mogą być: Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Zgromadzenia oraz Przewodniczący i członkowie Zarządu.
3. Pracami Komisji Rewizyjnej kieruje jej Przewodniczący, wybrany przez Zgromadzenie.
4. Komisja Rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu Związku i występuje z wnioskiem do Zgromadzenia w sprawie udzielenia lub nie udzielania absolutorium Zarządowi. Wniosek w sprawie o absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową.
5. Komisja Rewizyjna wykonuje inne zadania zlecone przez Zgromadzenie w zakresie kontroli.
6. Komisja Rewizyjna działa w oparciu o roczny plan uchwalony przez Zgromadzenie.
7. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej zwoływane są w miarę potrzeby nie rzadziej niż raz na pół roku.
8. Uchwały podejmowane przez Komisję Rewizyjną zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków Komisji.
9. Kontrolujący sporządzają z przeprowadzonej kontroli protokół pokontrolny w trzech egzemplarzach, które otrzymują: Przewodniczący Zgromadzenia oraz kierownik kontrowanej jednostki.
10. W przypadku odmowy podpisania protokołu przez kierownika kontrolowanej jednostki, jest on zobowiązany do złożenia, w terminie 3 dni od daty odmowy, pisemnego wyjaśnienia jej przyczyny. Wyjaśnienia, o których mowa w zdaniu poprzednim kieruje się do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
11. Kierownik kontrolowanej jednostki może wnieść do Zgromadzenia w terminie 7 dni od daty odmowy podpisania protokołu pokontrolnego, uwagi dotyczące kontroli i jej wyników.
§ 20. 1. Zgromadzenie może powołać Komisje doraźne do wykonywania określonych zadań ustalając ich przedmiot działania oraz skład osobowy.
2. Komisje pełnią rolę doradczo-opiniodawczą dla Zgromadzenia Związku.
IV. GOSPODARKA FIPIANSOWA I ZASADY UDZIAŁU W KOSZTACH WSPÓLNEJ DZIAŁALNOŚĆI, ZYSKACH I POKRYWANIA STRAT
§ 21. 1. Związek prowadzi gospodarkę finansową w oparciu o plan finansowy (budżet) uchwalany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Dochodami Związku są:
    1)    Obowiązkowe składki gmin członków Związku,
    2)    Wkłady-udziały własne gmin członków Związku przekazywane na rzecz Związku w formie pieniężnej,
    3)    Dotacje celowe,
    4)    Odsetki od środków finansowych Związku gromadzonych na rachunkach bankowych,
    5)    Środki finansowe pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegające zwrotowi oraz środki na współfinansowanie programów realizowanych z udziałem środków zagranicznych nie podlegających zwrotowi,
    6)    Odsetki od pożyczek udzielonych przez Związek,
    7)    Odsetki od nieterminowego regulowania należności,
    8)    Odsetki i dywidendy od kapitału wniesionego do spółek,
    9)    Dochody z majątku Związku,
    10)    Spadki, zapisy, darowizny,
    11)    Wpływy z działalności Związku,
    12)    Inne dochody należne Związkowi na podstawie odrębnych przepisów,
    13)    Dochody pochodzące z innych źródeł.
§ 22. 1. Członkowie Związku ponoszą koszty wspólnej działalności poprzez opłacanie rocznej składki obliczonej proporcjonalnie do liczby mieszkańców danej Gminy objętej działalnością Związku według stanu na dzień 1 stycznia każdego roku. Wysokość obowiązującej składki na kolejne lata ustala Zgromadzenie w terminie do 31 października roku poprzedzającego rok, którego składka ma dotyczyć.
2. Wysokość udziałów własnych gmin-członków Związku ustala Zgromadzenie, przy czym wysokość udziałów własnych gmin-członków Związku wynosi nie mniej niż 10% kosztu realizacji inwestycji przewidzianej do wykonania na jej terenie. Jeżeli inwestycja służy więcej niż jednej Gminie-członkowi Związku określony powyżej udział własny dzieli się proporcjonalnie do stopnia korzystania z tej inwestycji przez każdą z nich.
3. Udział własny Gminy-członka Związku może stanowić mienie przekazywane Związkowi, a służące realizacji przyjętych przez Związek zadań.
4. Związek może korzystać z majątku gmin-członków Związku na podstawie użytkowania, najmu, dzierżawy, aportu wniesionego do spółki lub w inny przewidziany prawem sposób.
§ 23. 1. Koszty działalności pokrywane są przez Związek z jego budżetu.
2. Gminy partycypują w zyskach i stratach ponoszonych przez Związek, proporcjonalnie do wniesionych wkładów na realizację danego zadania.
3. Gminy-członkowie Związku pokrywają straty Związku proporcjonalnie do wniesionych wkładów i płaconych składek.
4. W okresie trwania związku zyski uzyskane przez Związek nie podlegają podziałowi pomiędzy gminy-członków Związku. O przeznaczeniu nadwyżki dochodów nad wydatkami decyduje Zgromadzenie.
§ 24. 1. Gminy-członkowie Związku nie ponoszą odpowiedzialności za zobowiązania Związku.
2. Za zobowiązania wobec osób trzecich Związek odpowiada całym swym majątkiem.
3. Gminy, które nie wpłaciły swoich składek odpowiadają względem Związku za szkody, które Związek poniósł z tego tytułu.
V. MIENIE ZWIĄZKU I ZASADY KORZYSTANIA Z MIENIA
§ 25. 1. Mieniem Związku jest własność i inne prawa majątkowe należące do Związku.
2. Mienie Związku jest odrębne od mienia gmin-członków Związku i jest odrębnie zarządzane.
3. Zrealizowane przez Związek inwestycje będą przekazywane gminom-członkom Związku zgodnie z uchwałami Zgromadzenia podjętymi w tej sprawie.
4. Udział w kosztach i nakładach jest proporcjonalny do stopnia korzystania przez Gminę z obiektu lub urządzeń Związku.
5. Wielkość udziałów określa Zgromadzenie Związku.
6. Korzystanie z obiektów i urządzeń Związku przez inne podmioty jest możliwe wyłącznie za zgodą Zgromadzenia Związku.
VI. ZASADY PRZYSTĘPOWANIA I WYSTĘPOWANIA ZE ZWIĄZKU ORAZ ZASADY ROZLICZEŃ MAJĄTKOWYCH
§ 26. 1. Przystąpienie Gminy do Związku wymaga zgody Zgromadzenia, zmiany statutu Związku, a także uchwały rady gminy przystępującej do Związku o przystąpieniu do Związku i o przyjęciu statutu.
2. Gmina staje się członkiem Związku po opublikowaniu zmiany statutu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
§ 27. 1. Zgromadzenie podejmuje uchwałę o utracie członkostwa z powodu:
    1)    Wystąpienia ze Związku na podstawie uchwały właściwej rady gminy,
    2)    Wykluczenia przez Zgromadzenie w przypadku zalegania z opłatą składki członkowskiej przez okres co najmniej 1 roku.
2. Każda Gmina może wystąpić ze związku z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia na koniec roku kalendarzowego, w którym nastąpiła publikacja zmian statutu.
3. Wykreślenie nie zwalnia Gminy z obowiązku opłacenia zaległych składek i pokrywania strat Związku w roku, w którym Gmina została wykreślona ze składu Związku.
4. W przypadku wystąpienia Gminy ze Związku, Zarząd oblicza w terminie 60 dni od daty wystąpienia wysokość wniesionych wkładów oraz stopień ich wykorzystania przez Związek.
5. W przypadku wystąpienia Gminy nie przysługuje jej zwrot wniesionej składki członkowskiej.
6. W przypadku wystąpienia lub wykreślenia członka ze Związku, składniki majątkowe stanowiące własność gmin, z których korzysta Związek są im zwracane z uwzględnieniem powiększeń ich wartości, z zastrzeżeniem pkt. 7.
7. Składniki majątkowe stanowiące własność gmin, niezbędne do wykonywania zadań Związku nie podlegają zwrotowi na rzecz tych gmin. Za składniki te gminom przysługuje odszkodowanie.
8. Członkowie Związku odpowiadają za wszystkie zobowiązania Związku powstałe do chwili ich wystąpienia lub wykluczenia ze Związku, do wysokości nie wpłaconych składek i innych należności na rzecz Związku.
9. Członkostwo Gminy ustaje z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
VII. LIKWIDACJA ZWIĄZKU
§ 28. 1. Na podstawie jednobrzmiących uchwał, co najmniej połowy rad gmin wchodzących w skład Związku, Zgromadzenie podejmuje uchwałę o postawieniu Związku w stan likwidacji. Po przeprowadzeniu likwidacji Związek ulega rozwiązaniu.
2. W przypadku określonym w ust. 1 Zgromadzenie powołuje likwidatora. W okresie do trzech miesięcy od daty uchwały o otwarciu likwidacji, o której mowa w ust. 1 likwidator sporządza sprawozdanie otwarcia likwidacji, a po jej przeprowadzeniu sprawozdanie z zakończenia likwidacji. Termin zakończenia likwidacji zatwierdza Zgromadzenie.
3. Majątek Związku pozostały po likwidacji, po zaspokojeniu wszelkich zobowiązań i roszczeń wierzycieli Związku, podlega podziałowi proporcjonalnie do wniesionych składek członkowskich i wkładów.
4. W razie likwidacji Związku gminy-członkowie Związku, na obszarze których znajdują się obiekty lub urządzenia likwidowanego Związku posiadają pierwszeństwo do ich przejęcia. Jeżeli wartość części majątku przejętej przez gminy-członków przekracza kwotę przysługującą tym gminom z podziału majątku Związku są one zobowiązane do wniesienia różnicy w formie pieniężnej na rzecz likwidowanego Związku - do podziału między pozostałymi gminami-członkami Związku zgodnie z postanowieniami ust. 3.
5. Datą likwidacji Związku jest dzień ogłoszenia wykreśla z rejestru w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 29. Uchwalenie statutu następuje w drodze uchwał rad gmin-członków Związku, podjętych bezwzględną większością ustawowego składu rady.
§ 30. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem mają zastosowanie odpowiednie przepisy Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
§ 31. Zmiana Statutu może nastąpić w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
§ 32. Statut wchodzi w życie po zarejestrowaniu z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

[wstecz]