UCHWAŁY RADY GMINY W ŻEGOCINIE KADENCJI 2010 - 2014

Uchwała nr XVIlI/118/12 Rady Gminy Żegocina z dnia 12 listopada 2012 roku w sprawie podatku od środków transportowych i wprowadzenia zwolnień 

     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z póź.zm.) art. 10 ust.1, art.12 ust 4 oraz załączników Nr od 1-3 do ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych 1) ( tekst jednolity Dz.U. z 2010r. Nr 95 poz. 613 z póź. zm.) oraz pkt. 3 Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 02 sierpnia 2012r. w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2013r. (M.P. poz. 587), oraz Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 8 października 2012r. w sprawie stawek podatku od środków transportowych obowiązujących w 2013r. ( M.P poz. 743) Rada Gminy Żegocina u c h w a l a co następuje:

§ 1

Ustala roczne stawki podatku od środków transportowych w brzmieniu jak załącznik do uchwały.

§ 2

Zwalnia się od podatków od środków transportowych autobusy szkolne.

§ 3

Traci moc uchwała X/62/2011 Rady Gminy Żegocina z dnia 01 grudnia 2011 r. w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych i wprowadzenia zwolnień.

§ 4

Uchwała podlega ogłoszeniu przez rozplakatowanie obwieszczeń w miejscach publicznych na terenie gminy, na stronie internetowej oraz w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013r. nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

_____________________________________
1)    1) Niniejsza ustawa dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich:
1)    dyrektywy 92/106/EWG z dnia 7 grudnia 1992r. w sprawie ustanowienia wspólnych zasad dla niektórych typów transportu kombinowanego towarów między państwami członkowskimi (Dz.Urz. WE L 368 z 17.12.1992r.),
2)    dyrektywy 1999/62/WE z dnia 17 czerwca 1999r. w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe (Dz.Urz. WE L 187 z 20.07.1999r.).
Dane dotyczące ogłoszenia aktów prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszej ustawie - dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej - dotyczą ogłoszenia tych aktów w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - wydanie specjalne.

Załącznik do uchwały Nr XVIII/118 /2012 Rady Gminy Żegocina z dnia 12 listopada  2012 r.

Lp.

Wyszczególnienie, dopuszczalna masa całkowita pojazdu lub zespołu pojazdów, liczba osi, rodzaj zawieszenia

Stawka określona przez Radę Gminy w zł.

1.

Samochody ciężarowe art. 8 pkt.1

 

1.1.

Powyżej 3,5 t do 5,5 tony włącznie

500,00

1.2.

Powyżej 5,5 t do 9 ton włącznie

628,00

1.3.

Powyżej 9 ton-poniżej 12 ton

750,00

2.

Samochody ciężarowe art.8 pkt.2

 

2.1

Dwie osie

 

2.1.1.

Nie mniej niż 12 ton i mniej niż 13 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

829,00

 

Inny system zawieszenia osi

854,00

2.1.2.

Nie mniej niż 13 ton i mniej niż 14 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

877,00

 

Inny system zawieszenia osi

900,00

2.1.3.

Nie mniej niż 14 ton i mniej niż 15 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1256,00

 

Inny system zawieszenia osi

1377,00

2.1.4.

Nie mniej niż 15 ton

 

 

Oś jezdna z zwieszeniem pneumatycznym

1560,00

 

Inny system zawieszenia osi

1585,00

2.2.

Trzy osie

 

2.2.1.

Nie mniej niż 12 ton i mniej niż 17 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1609,00

 

Inny system zawieszenia osi

1646,00

2.2.2.

Nie mniej niż 17 ton i mniej niż 19 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1683,00

 

Inny system zawieszenia osi

1707,00

2.2.3.

Nie mniej niż 19 ton i mniej niż 21 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1744,00

 

Inny system zawieszenia osi

1767,00

2.2.4.

Nie mniej niż 21 ton i mniej niż 23 tony

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1804,00

 

Inny system zawieszenia osi

1828,00

2.2.5.

Nie mniej niż 23 tony i mniej niż 25 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1876,00

 

Inny system zawieszenia osi

1951,00

2.2.6.

Nie mniej niż 25 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1951,00

 

Inny system zawieszenia osi

1975,00

2.3.

Cztery osie i więcej

 

2.3.1.

Nie mniej niż 12 ton i mniej niż 25 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1996,00

 

Inny system zawieszenia osi

2025,00

2.3.2.

Nie mniej niż 25 ton i mniej niż 27 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

2060,00

 

Inny system zawieszenia osi

2084,00

2.3.3.

Nie mniej niż 27 ton i mniej niż 29 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

2097,00

 

Inny system zawieszenia osi

2122,00

2.3.4.

Nie mniej niż 29 ton i mniej niż 31 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

2256,00

 

Inny system zawieszenia osi

3023,00

2.3.5.

Nie mniej niż 31 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

2267,00

 

Inny system zawieszenia osi

3028,00

3.

Ciągnik siodłowy lub balastowy art.8 pkt.3

 

3.1.

Od 3,5 tony i poniżej 12 ton

1499,00

4.

Ciągnik siodłowy lub balastowy art.8 pkt.4

 

4.1.

Dwie osie

 

4.1.1.

Nie mniej niż 12 ton i mniej niż 18 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1254,00

 

Inny system zawieszenia osi

1377,00

4.1.2.

Nie mniej niż 18 ton i mniej niż 25 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1438,00

 

Inny system zawieszenia osi

1499,00

4.1.3.

Nie mniej niż 25 ton i mniej niż 31 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1816,00

 

Inny system zawieszenia osi

1889,00

4.1.4.

Nie mniej niż 31 ton  i do 36 ton włącznie

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1939,00

 

Inny system zawieszenia osi

2354,00

4.1.5.

Powyżej 36 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

2425,00

 

Inny system zawieszenia osi

2499,00

4.2.

Trzy osie

 

4.2.1.

Nie mniej niż 12 ton  i mniej niż 40 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1560,00

 

Inny system zawieszenia osi

2146,00

4.2.2.

Nie mniej niż 40 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

2146,00

 

Inny system zawieszenia osi

3028,00

5.

Przyczepy i naczepy art. 8 pkt. 5

 

5.1.

Od  7 ton i poniżej 12 ton

242,00

6.

Przyczepy i naczepy art.8 pkt.6

 

6.1.

Jedna oś

 

6.1.1.

Nie mniej niż 12 ton i mniej  niż 18 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

257,00

 

Inny system zawieszenia osi

317,00

6.1.2.

Nie mniej niż 18 ton i mniej niż 25 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

427,00

 

Inny system zawieszenia osi

440,00

6.1.3.

Nie mniej niż 25 ton i do 36 ton włącznie

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

499,00

 

Inny system zawieszenia osi

693,00

6.1.4.

Powyżej 36 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

512,00

 

Inny system zawieszenia osi

707,00

6.2.

Dwie osie

 

6.2.1.

Nie mniej niż 12 ton i mniej niż 28 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

523,00

 

Inny system zawieszenia osi

562,00

6.2.2.

Nie mniej niż 28 ton i mniej niż 33 tony

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

756,00

 

Inny system zawieszenia osi

1061,00

6.2.3.

Nie mniej niż 33 tony do 36 ton włącznie

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1072,00

 

Inny system zawieszenia osi

1609,00

6.2.4.

Powyżej 36 ton i mniej niż 38 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1256,00

 

Inny system zawieszenia osi

1754,00

6.2.5.

Nie mniej niż 38 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1438,00

 

Inny system zawieszenia osi

2122,00

6.3.

Trzy osie

 

6.3.1.

Nie mniej niż 12 ton i do 36 ton włącznie

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1253,00

 

Inny system zawieszenia osi

1377,00

6.3.2.

Powyżej 36 ton i mniej niż 38 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1400,00

 

Inny system zawieszenia osi

1438,00

6.3.3.

Nie mniej niż 38 ton

 

 

Oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym

1463,00

 

Inny system zawieszenia osi

1597,00

7.

Autobusy- liczba miejsc do siedzenia art.8 pkt.7

 

7.1.

Mniej niż 30

756,00

7.2.

Równa lub wyższa niż 30 miejsc

1902,00

[wstecz]