UCHWAŁY RADY GMINY W ŻEGOCINIE KADENCJI 2010 - 2014 |
Uchwała nr VI/38 /11 Rady Gminy Żegocina z dnia 27 maja 2011 r. w sprawie zasad i trybu udzielania osobom fizycznym dofinansowania kosztów inwestycji związanych z usuwaniem azbestu ze środków budżetu Gminy Żegocina |
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym
(Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) i art. 221 ustawy o finansach publicznych (Dz.U.
z 2009r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) oraz art. 400 a ust. 1 pkt 8 i 9 oraz art. 403
ust. 4 pkt 1 lit. a, ust. 5 i 6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska
(Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.), w celu wspierania przedsięwzięć związanych
z gospodarką odpadami i ochroną powierzchni ziemi, Rada Gminy Żegocina uchwala co następuje:
§1. Przyjmuje się "Regulamin zasad i trybu udzielania osobom fizycznym dofinansowania kosztów inwestycji związanych z usuwaniem azbestu ze środków budżetu Gminy Żegocina" w brzmieniu stanowiącym załącznik do uchwały. §2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żegocina. §3. Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego. Załącznik do Uchwały Nr VI/38/11 Rady Gminy Żegocina z dnia 27 maja 2011 roku REGULAMIN zasad i trybu udzielania osobom fizycznym dofinansowania kosztów inwestycji związanych z usuwaniem azbestu ze środków budżetu Gminy Żegocina §1. Regulamin określa zasady i tryb przyznawania osobom fizycznym dofinansowania na realizację inwestycji polegających na usuwaniu odpadów azbestowych powstałych podczas wymiany lub likwidacji pokryć dachowych, elewacji lub innych elementów budowlanych zawierających azbest z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Gminy Żegocina. §2. 1. Dofinansowaniu będą podlegały koszty inwestycji związane z transportem i utylizacją odpadów azbestowych powstałych przy wymianie lub likwidacji pokrycia dachowego, elewacji lub innych elementów budowlanych, tj.: załadunek, transport i składowanie odpadów. 2. Dofinansowanie polega na jednorazowym zwrocie części kosztów poniesionych na realizację inwestycji opisanej w ust. 1. na podstawie zawartej umowy. 3. O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby fizyczne mające tytuł prawny do nieruchomości zlokalizowanej na terenie Gminy Żegocina. Pomoc osobom fizycznym, będącym przedsiębiorcami w rozumieniu ustawy z dnia 02.07.2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 173, poz. 1807 z późn. zm.) może być udzielona wyłącznie na potrzeby nie związane z prowadzoną działalnością gospodarczą. 4. W przypadku posiadania innego tytułu prawnego, niż własność, należy dołączyć zgodę właściciela nieruchomości. 5. W przypadku budynku, do którego prawo własności posiada kilka osób, należy dołączyć zgodę wszystkich, pozostałych współwłaścicieli na realizację zadania. §3. 1.Podstawą otrzymania dofinansowania ze środków budżetu Gminy Żegocina jest złożony wniosek i podpisana umowa. §4. 1. Osoba ubiegająca się o dofinansowanie składa wniosek do Urzędu Gminy Żegocina. 2. Wzór wniosku dostępny jest w Urzędzie Gminy Żegocina - pokój nr 10 oraz na stronie BIPu Gminy Żegocina. 3. Wnioski należy składać w terminie do 30 sierpnia danego roku kalendarzowego. 4. W przypadku złożenia wniosku niekompletnego wnioskodawca będzie wzywany do usunięcia braków w terminie 7 dni od otrzymania wezwania. 5.Wniosek jest kompletny, jeżeli został właściwie wypełniony i zawiera wszystkie niezbędne informacje oraz dokumenty pozwalające na jego rozpatrzenie określone w §5. 6. Wójt Gminy Żegocina rozpatruje wniosek w terminie do 30 dni od daty jego złożenia, a następnie podpisuje umowę z Beneficjentem w terminie do 30 dni od daty pozytywnego rozpatrzenia wniosku. 7. Wnioski rozpatrywane będą wg kolejności ich złożenia, aż do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na dofinansowanie w bieżącym roku. 8. Wójt Gminy Żegocina powiadomi pisemnie wnioskodawcę o przyznaniu dofinansowania lub odmowie dofinansowania. 9. Warunkiem uzyskania dofinansowana w ramach" Regulaminu zasad i trybu udzielania osobom fizycznym dofinansowania kosztów inwestycji związanych z usuwaniem azbestu ze środków budżetu Gminy Żegocina" jest zrealizowanie oraz rozliczenie zadania do dnia 20 października danego roku kalendarzowego. 9. W rozliczeniu otrzymanych środków z dofinansowania uwzględniane będą faktury VAT lub rachunki wystawione po dacie podpisania umowy o dofinansowaniu oraz karta przekazania odpadu. § 5 Warunkiem uzyskania dofinansowania jest: 1. Wykonanie czynności, o których mowa w § 2 ust. 1 przez przedsiębiorcę legitymującego się decyzją zezwalającą na usuwanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest. 2. Przedłożenie "Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest", zgodnie ze wzorem zawartym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. nr 71, poz. 649 z późn. zm.). 3. Przedłożenie "Informacji o wyrobach zawierających azbest", o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r. Nr 8, poz. 31). 4. Spełnienie wymogów formalnych, tj. przedłożenie następujących dokumentów: a) kopii aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości (oryginał do wglądu), a w przypadku współwłaścicieli zgody wszystkich, pozostałych współwłaścicieli na realizację zadania (oryginał), b) kopii dokumentu potwierdzającego zgłoszenie prac polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z budynków, do organu administracji architektoniczno-budowlanej - nie dotyczy eternitu nie wbudowanego, c) oryginału faktury VAT lub rachunku wystawionego przez przedsiębiorcę legitymującego się decyzją zezwalającą na usuwanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest za usunięcie odpadów zawierających azbest wraz z dowodem uregulowania należności wynikającej z faktury lub rachunku (kopie dokumentów po potwierdzeniu wysokości przyznanego dofinansowania będą przekazywane Beneficjentowi), d) kopii oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (zgodnie z § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649z późn. zm.) (oryginał do wglądu), e) kopii karty przekazania odpadów zawierających azbest na uprawnione składowisko (oryginał do wglądu). §6. 1. Kwotę dofinansowania ustala się na podstawie faktury VAT lub rachunku oraz karty przekazania odpadów na uprawnione składowisko. 2. Ustala się, z zastrzeżeniem pkt. 3, że maksymalna wysokość dofinansowania w roku 2011 wynosi do 60% udokumentowanych kosztów opisanych w §2 ust.1, (za każdą tonę usuniętych wyrobów zawierających) jednak nie więcej niż 1500 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych). 3. Dofinansowanie następuje według kolejności złożonych wniosków aż do wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel w budżecie Gminy Żegocina na dany rok. |