UCHWAŁY RADY GMINY W ŻEGOCINIE KADENCJI 2006 - 2010 |
Uchwała nr XXXVI/224/10 Rady Gminy Żegocina z dnia 2 listopada 2010 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej |
Działając na podstawie art.18 ust.2 pkt15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz.1591 z późn.zm.) art. 234 ustawy z
dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)
Rada Gminy Żegocina uchwala, co następuje: § 1 1. Wnioski radnych, sołtysów w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań własnych Gminy składane są Wójtowi w terminie do dnia 30 września każdego roku. 2. Wójt Gminy opracowuje projekt uchwały budżetowej i wraz z uzasadnieniem przedkłada Radzie Gminy i regionalnej Izbie Obrachunkowej najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy. § 2 1. Plan dochodów budżetu gminy Wójt opracowuje w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej tj. w układzie działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem dochodów majątkowych i bieżących według ich źródeł, w tym w szczególności z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowych z udziałem środków, o których mowa w art. 5, ust. 1, pkt. 2 i 3 uofp. 2. Plan wydatków budżetu gminy Wójt opracowuje w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych. W planie wydatków bieżących wyodrębnia się w układzie działów i rozdziałów planowane kwoty wydatków bieżących, w szczególności na: 1/ wydatki jednostek budżetowych, w tym na: - wynagrodzenia i składki od nich naliczane - wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 2/ dotacje na zadania bieżące 3/ świadczenia na rzecz osób fizycznych. 4/ wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1, pkt.2 i 3 uofp, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego 5/ wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę samorządu terytorialnego, przypadające do spłaty w danym roku budżetowym 6/ obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego. W planie wydatków majątkowych wyodrębnia się w układzie działów i rozdziałów planowane kwoty wydatków majątkowych, do których zalicza się wydatki na: 1/ inwestycje i zakupy inwestycyjne, w tym programy na finansowanie z udziałem środków, o których mowa w art. 5, ust. 1 pkt 2 i 3uofp, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego, 2/ zakup i objęcie akcji i udziałów, 3/ wniesienie wkładów do spółek prawa handlowe. 3. Uzasadnienie do projektu uchwały budżetowej zawiera: a/ omówienie głównych założeń do projektu budżetu, b/ uzasadnienie przyjętych kwot dochodów, c/ omówienie planowanych wydatków, d/ omówienie planowanych przychodów i rozchodów, e/ opis zadań inwestycyjnych. 4. Materiały informacyjne obejmują: a/ przewidywane wykonanie dochodów i wydatków budżetu za rok bieżący; b/ zestawienie planowanego stanu zadłużenia za rok budżetowy; c/ zadania budżetowe instytucji kultury § 3 1. Przewodniczący Rady gminy w terminie 7 dni od daty otrzymania przesyła radnym przedłożony przez Wójta Gminy projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem do projektu uchwały budżetowej. 2. Komisje Rady zapoznają się z projektem budżetu i w terminie do 5 grudnia przedstawiają na piśmie komisji właściwej do spraw budżetu opinię o projekcie. 3. Komisja rady, proponując wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu, zobowiązana jest wskazać źródła jego finansowania. 4. Komisja właściwa do spraw budżetu w terminie do 15 grudnia organizuje z Przewodniczącym Rady i Wójtem posiedzenie Przewodniczących wszystkich komisji Rady, Wiceprzewodniczących Rady, Skarbnika Gminy w celu omówienia i zajęcia stanowiska w formie opinii zbiorczej w sprawach zgłoszonych przez poszczególne komisje Rady. 5. W przypadku, gdy z ustaleń prac nad budżetem wynika konieczność dokonania w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu, dla ich wprowadzenia niezbędna jest zgoda Wójta. 6. Przewodniczący Rady Gminy w terminie ustawowym zwołuje sesję budżetową. Porządek obrad sesji budżetowej powinien zawierać: 1) odczytanie projektu uchwały budżetowej, 2) odczytanie opinii poszczególnych komisji Rady, 3) odczytanie opinii w sprawie projektu budżetu przedstawionej przez przewodniczącego komisji budżetowej, 4) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej, 5) dyskusja nad projektem uchwały budżetowej, 6) głosowanie nad uchwałą budżetową. § 4 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żegocina. § 5 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega rozplakatowaniu na tablicach ogłoszeń. |