|     Na
            podstawie art. 18 ust.2 pkt.15 oraz art. 40 ust.2 pkt. 2 i art. 41 ust.1 ustawy z dnia 8
            marca 1990 r. o samorządzie gminnym / tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591
            z późn. zm. / w związku z art. 20 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach
            publicznych /Dz.U.Nr 249, poz. 2104 z późn.zm./ Rada Gminy Żegocina uchwala, co
            następuje:
 § 1
 Przyjmuje się statut Urzędu Gminy w Żegocinie o treści jak w załączniku do
            niniejszej uchwały.
 
 § 2
 
 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
 § 3
 
 Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
            Województwa Małopolskiego.
 
 Załącznik do Uchwały Nr XXXIII/228/06 Rady Gminy Żegocina z dnia 30 czerwca 2006
 
 STATUT URZĘDU GMINY W ŻEGOCINIE
 
 
 I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
 
 § 1
 
 Podstawą prawną działania Urzędu Gminy Żegocina stanowią w szczególności:
 1.    Ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst
            jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.)
 2.    Ustawa z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z
            2001r. Nr 142 poz. 1593 z późn. zm.)
 3.    Ustawa z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr
            249 poz. 2104 z późn.zm.)
 § 2
 Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
 1.        Wójcie - należy przez to rozumieć o Wójta
            Gminy Żegocina,
 2.        Radzie - należy przez to rozumieć Radę
            Gminy Żegocina,
 3.        Skarbniku - należy przez to rozumieć
            Skarbnika Gminy Żegocina,
 4.        Sekretarzu - należy przez to rozumieć
            Sekretarza Gminy Żegocina,
 5.        Gminie - należy przez to rozumieć Gminę
            Żegocina,
 6.        Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd
            Gminy Żegocina.
 
 § 3
 
 1.    Urząd Gminy jest jednostką organizacyjną, która zapewnia
            wykonywanie zadań wynikających ze sprawowania przez Wójta funkcji - organu wykonawczego
            gminy.
 2.    Siedzibą urzędu jest miejscowość Żegocina.
 3.    Urząd używa pieczęci podłużnej z nazwą w pełnym brzmieniu i
            pełnym adresem siedziby.
 
 § 4
 
 II. Zakres działania.
 
 Do zakresu działania urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania
            spoczywających na gminie:
 1.     Zadań własnych wynikających z ustawy z dnia 08 marca 1990
            roku o samorządzie gminnym oraz z innych ustaw o ile nie zostały powierzone do wykonania
            innym jednostkom organizacyjnym gminy.
 2.    Zadań zleconych na mocy ustaw szczególnych.
 3.    Zadań powierzonych na podstawie porozumień zawartych z organami
            administracji rządowej i samorządowej.
 4.    Zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia
            międzygminnego.
 5.    Zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia
            zawartego z powiatem, województwem, które nie zostały powierzone gminnym jednostką
            organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.
 
 § 5
 
 Do zadań urzędu należy kompleksowa obsługa organów gminy umożliwiająca im
            wykonywanie zadań w ramach kompetencji, a w szczególności:
 1.    Przygotowanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał,
            wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz
            podejmowania innych czynności prawnych przez organy gminy.
 2.    Przygotowanie projektów budżetu i sprawozdań z jego wykonania.
 3.    Wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień czynności
            wchodzących w zakres działania gminy.
 4.    Zapewnienie organom gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania
            oraz załatwiania skarg i wniosków.
 5.    Realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z
            przepisów prawa oraz uchwał i zarządzeń organów gminy.
 6.    Zapewnienie warunków organizacyjnych i technicznych do odbywania
            sesji rady, posiedzeń jej komisji oraz posiedzeń, narad i spotkań innych organów
            funkcjonujących w strukturze gminy.
 7.    Prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego, dostępnego do
            powszechnego wglądu w siedzibie urzędu.
 8.    Wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym
            zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
 a.    przyjmowanie, podział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
 b.    prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
 c.    przechowywanie akt,
 d.    przekazywanie akt do archiwum
 9.    Wykonywanie obowiązków i uprawnień przysługujących urzędowi
            jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
 
 III. Organizacja i zarządzanie jednostką.
 
 § 6
 
 1.    Kierownikiem urzędu jest Wójt.
 2.    Wójt kieruje urzędem na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i
            ponosi odpowiedzialność za wyniki jego działania, zapewnia warunki sprawnej organizacji
            pracy oraz praworządnego i efektywnego funkcjonowania.
 
 § 7
 
 Wójt wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu
            oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
 
 § 8
 
 Wójt kieruje do Rady wniosek o powołanie lub odwołanie Sekretarza i Skarbnika.
 
 § 9
 
 Organizację i szczegółowy zakres działania urzędu określa regulamin organizacyjny
            nadany przez Wójta w drodze zarządzenia. Prawa i obowiązki pracowników urzędu
            określa regulamin pracy nadany przez Wójta w drodze zarządzenia oraz inne
            obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.
 
 IV. Gospodarka finansowa
 
 § 10
 
 1.    Urząd jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową
            zgodnie z wymogami ustawy o finansach publicznych.
 2.    Podstawą działalności urzędu jest roczny plan finansowy zgodny z
            układem wykonawczym budżetu gminy.
 3.    Urząd prowadzi rachunkowość oraz sporządza sprawozdanie finansowe
            zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
 4.    Procedury ustalania i zmian planu finansowego określają odrębne
            przepisy.
 
 § 11
 
 Nadzór nad działalności finansową urzędu sprawuje główny księgowy.
 
 § 12
 
 Urząd posiada odrębny rachunek bankowy.
 
 § 13
 
 1.    W gminie działają również inne jednostki organizacyjne, które
            realizują zadania gminy.
 2.    Wykaz jednostek organizacyjnych, których funkcjonowanie, nadzorowane
            jest przez Wójta stanowi załącznik do niniejszego statutu.
 
 V. Przepisy końcowe
 
 Statut podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa.
 Załącznik nr 2 do uchwały Nr
            XXXIII/228/06 z dnia 30 czerwca 2006 r. Wykaz jednostek
            organizacyjnych których funkcjonowanie jest nadzorowane przez Wójta Gminy
 1.        Przedszkole Publiczne w Żegocinie.
 2.        Przedszkole Publiczne w Łąkcie Górnej.
 3.        Zespół Szkół im. Władysława Orkana w
            Rozdzielu w skład którego wchodzą:
 1/ Szkoła Podstawowa,
 2/ Gimnazjum.
 4.        Publiczna Szkoła Podstawowa w Bytomsku.
 5.        Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Łąkcie
            Górnej w skład którego wchodzą:
 1/ Szkoła Podstawowa,
 2/ Gimnazjum.
 6.        Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żegocinie.
 7.        Gminna Biblioteka Publiczna w Żegocinie.
 8.        Zakład Gospodarki Komunalnej w Żegocinie z
            siedzibą w Łąkcie Górnej.
 9.        Gminny Zakład Obsługi Oświaty w Żegocinie.
 10.      Centrum Kultury Sportu i Turystyki w Żegocinie.
 11.      Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Żegocinie.
 12.      Zespół Szkół w Żegocinie im. Św. Jadwigi Królowej
            w skład którego wchodzą:
 1/ Gimnazjum,
 2/ Liceum Ogólnokształcące,
 3/ Zasadnicza Szkoła Zawodowa,
 4/ Uzupełniające Liceum Ogólnokształcące,
 13.        Środowiskowy Dom Samopomocy w Żegocinie
 14.        Publiczna Szkoła Podstawowa w Żegocinie
            im. "Batalionów Chłopskich".
 
 
 
 |