UCHWAŁY   RADY  GMINY  W  ŻEGOCINIE

Rada Gminy

Komisje

XXXIII SESJA - 30 czerwca 2006 ROKU

 Uchwała nr XXXIII/228/06 Rady Gminy w Żegocinie z dnia 30 czerwca 2006 roku w sprawie przyjęcia statutu Urzędu Gminy w Żegocinie

Treść

    Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.15 oraz art. 40 ust.2 pkt. 2 i art. 41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym / tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm. / w związku z art. 20 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych /Dz.U.Nr 249, poz. 2104 z późn.zm./ Rada Gminy Żegocina uchwala, co następuje:

§ 1
Przyjmuje się statut Urzędu Gminy w Żegocinie o treści jak w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.



Załącznik do Uchwały Nr XXXIII/228/06 Rady Gminy Żegocina z dnia 30 czerwca 2006

STATUT URZĘDU GMINY W ŻEGOCINIE


I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Podstawą prawną działania Urzędu Gminy Żegocina stanowią w szczególności:
1.    Ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.)
2.    Ustawa z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1593 z późn. zm.)
3.    Ustawa z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 z późn.zm.)

§ 2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1.        Wójcie - należy przez to rozumieć o Wójta Gminy Żegocina,
2.        Radzie - należy przez to rozumieć Radę Gminy Żegocina,
3.        Skarbniku - należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy Żegocina,
4.        Sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Żegocina,
5.        Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Żegocina,
6.        Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Gminy Żegocina.

§ 3

1.    Urząd Gminy jest jednostką organizacyjną, która zapewnia wykonywanie zadań wynikających ze sprawowania przez Wójta funkcji - organu wykonawczego gminy.
2.    Siedzibą urzędu jest miejscowość Żegocina.
3.    Urząd używa pieczęci podłużnej z nazwą w pełnym brzmieniu i pełnym adresem siedziby.

§ 4

II. Zakres działania.

Do zakresu działania urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na gminie:
1.     Zadań własnych wynikających z ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz z innych ustaw o ile nie zostały powierzone do wykonania innym jednostkom organizacyjnym gminy.
2.    Zadań zleconych na mocy ustaw szczególnych.
3.    Zadań powierzonych na podstawie porozumień zawartych z organami administracji rządowej i samorządowej.
4.    Zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia międzygminnego.
5.    Zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia zawartego z powiatem, województwem, które nie zostały powierzone gminnym jednostką organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.

§ 5

Do zadań urzędu należy kompleksowa obsługa organów gminy umożliwiająca im wykonywanie zadań w ramach kompetencji, a w szczególności:
1.    Przygotowanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy gminy.
2.    Przygotowanie projektów budżetu i sprawozdań z jego wykonania.
3.    Wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień czynności wchodzących w zakres działania gminy.
4.    Zapewnienie organom gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków.
5.    Realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał i zarządzeń organów gminy.
6.    Zapewnienie warunków organizacyjnych i technicznych do odbywania sesji rady, posiedzeń jej komisji oraz posiedzeń, narad i spotkań innych organów funkcjonujących w strukturze gminy.
7.    Prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego, dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie urzędu.
8.    Wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
a.    przyjmowanie, podział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
b.    prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
c.    przechowywanie akt,
d.    przekazywanie akt do archiwum
9.    Wykonywanie obowiązków i uprawnień przysługujących urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.

III. Organizacja i zarządzanie jednostką.

§ 6

1.    Kierownikiem urzędu jest Wójt.
2.    Wójt kieruje urzędem na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i ponosi odpowiedzialność za wyniki jego działania, zapewnia warunki sprawnej organizacji pracy oraz praworządnego i efektywnego funkcjonowania.

§ 7

Wójt wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

§ 8

Wójt kieruje do Rady wniosek o powołanie lub odwołanie Sekretarza i Skarbnika.

§ 9

Organizację i szczegółowy zakres działania urzędu określa regulamin organizacyjny nadany przez Wójta w drodze zarządzenia. Prawa i obowiązki pracowników urzędu określa regulamin pracy nadany przez Wójta w drodze zarządzenia oraz inne obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.

IV. Gospodarka finansowa

§ 10

1.    Urząd jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z wymogami ustawy o finansach publicznych.
2.    Podstawą działalności urzędu jest roczny plan finansowy zgodny z układem wykonawczym budżetu gminy.
3.    Urząd prowadzi rachunkowość oraz sporządza sprawozdanie finansowe zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
4.    Procedury ustalania i zmian planu finansowego określają odrębne przepisy.

§ 11

Nadzór nad działalności finansową urzędu sprawuje główny księgowy.

§ 12

Urząd posiada odrębny rachunek bankowy.

§ 13

1.    W gminie działają również inne jednostki organizacyjne, które realizują zadania gminy.
2.    Wykaz jednostek organizacyjnych, których funkcjonowanie, nadzorowane jest przez Wójta stanowi załącznik do niniejszego statutu.

V. Przepisy końcowe

Statut podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa.

Załącznik nr 2 do uchwały Nr XXXIII/228/06 z dnia 30 czerwca 2006 r.

Wykaz jednostek organizacyjnych których funkcjonowanie jest nadzorowane przez Wójta Gminy

1.        Przedszkole Publiczne w Żegocinie.
2.        Przedszkole Publiczne w Łąkcie Górnej.
3.        Zespół Szkół im. Władysława Orkana w Rozdzielu w skład którego wchodzą:
1/ Szkoła Podstawowa,
2/ Gimnazjum.
4.        Publiczna Szkoła Podstawowa w Bytomsku.
5.        Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Łąkcie Górnej w skład którego wchodzą:
1/ Szkoła Podstawowa,
2/ Gimnazjum.
6.        Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żegocinie.
7.        Gminna Biblioteka Publiczna w Żegocinie.
8.        Zakład Gospodarki Komunalnej w Żegocinie z siedzibą w Łąkcie Górnej.
9.        Gminny Zakład Obsługi Oświaty w Żegocinie.
10.      Centrum Kultury Sportu i Turystyki w Żegocinie.
11.      Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Żegocinie.
12.      Zespół Szkół w Żegocinie im. Św. Jadwigi Królowej w skład którego wchodzą:
1/ Gimnazjum,
2/ Liceum Ogólnokształcące,
3/ Zasadnicza Szkoła Zawodowa,
4/ Uzupełniające Liceum Ogólnokształcące,
13.        Środowiskowy Dom Samopomocy w Żegocinie
14.        Publiczna Szkoła Podstawowa w Żegocinie im. "Batalionów Chłopskich".
   

[powrót]