Na podstawie art.67 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o
samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz. U z 2001r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm./ Rada
Gminy Żegocina uchwala, co następuje:
§ 1
Statut Związku Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby przyjmuje w brzmieniu jak w załączniku
do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .
Załącznik do Uchwały
NrXXX/201/05 Rady Gminy Żegocina z dnia 29 grudnia 2005 roku
STATUT ZWIĄZKU GMIN DOLNEGO DORZECZA RZEKI RABY
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
§ 1
1. Tworzy się Związek Gmin Dolnego Dorzecza Rzeki Raby, zwany dalej
Związkiem.
2. Związek zrzesza gminy: Biskupice, Dobczyce, Gdów, Raciechowice, Łapanów,
Trzciana, Żegocina, Lipnica Murowana, Szczurowa, Drwinia.
3. Siedzibą Związku jest Gdów.
§ 2
Zadania Związku:
1. Reprezentowanie wspólnych interesów gmin w sprawach związanych z
przywróceniem i utrzymaniem w całym dorzeczu rzeki Raby drugiej, a docelowo pierwszej
klasy czystości wody.
1) Inspirowanie i koordynacja działań gmin w zakresie zaopatrzenia w
wodę, budowy kanalizacji i urządzeń oczyszczania ścieków, usuwania i
unieszkodliwiania odpadów i innych zanieczyszczeń, oraz prowadzania innych działań mających
na celu osiągnięcie założeń określonych w ust. 1.
2) Reprezentowanie gmin wobec administracji rządowej, oraz wszelkich
innych podmiotów i instytucji w zakresie działania Związku.
3) Podejmowanie działań w ramach Narodowego Programu Rozwoju oraz
programów gminnych, mieszczących się w działaniach określonych w pkt.2.
2. Związek jest inwestorem przedsięwzięć podejmowanych dla
realizacji zadań określonych w ust. 1
3. Związek nie może prowadzić działalności gospodarczej wykraczającej
poza zadania o charakterze użyteczności publicznej, mieszczące się w zadaniach Związku
w ust.1.
4. W celu wykonywania zadań Związek może tworzyć jednostki
organizacyjne oraz zawierać umowy z innymi podmiotami.
§ 3
1. Założyciele Związku stają się jego członkami z dniem ogłoszenia
statutu.
2. Do Związku mogą przystępować inne gminy na zasadach określonych
w rozdziale VI niniejszego Statutu.
3. Członkowie Związku mają prawo korzystać z usług Związku i jego
urządzeń na zasadach określonych Statutem, oraz brać udział w pracy organów Związku
i w wyborze tych organów.
§ 4
Związek uzyskuje osobowość prawną po zarejestrowaniu z dniem ogłoszenia Statutu w
Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
§ 5
Związek zawiązuje się na czas nieokreślony.
II. ORGANY ZWIĄZKU, SPOSÓB ICH POWOŁYWANIA I ZAKRES DZIAŁANIA.
§ 6
Organami Związku są: Zgromadzenie Związku i Zarząd Związku.
§ 7
1. Działalność organów Związku jest jawna. Każdy obywatel ma prawo
do uzyskania informacji związanej z działalnością organów Związku.
2. Prawo, o którym mowa w ust. 1 podlega ograniczeniom wynikającym z
przepisów ustawowych.
3. Obywatelom umożliwia się w szczególności dostęp do następujących
rodzajów dokumentów: protokołu z obrad Zgromadzenia Związku, protokołu z posiedzenia
Zarządu Związku, rejestru uchwał Zgromadzenia Związku i uchwał Zarządu Związku,
protokołu z posiedzeń komisji.
4. Dokumenty wymienione w ust. 3 podlegają udostępnieniu po ich
formalnym przyjęciu.
5. Dokumenty udostępnia się w siedzibie Związku w godzinach pracy
Biura.
6. Z dokumentów, o których mowa w ust.3, obywatele mogą sporządzać
notatki, odpisy i wyciągi lub mogą je kopiować.
7. Realizacja uprawnień określonych w ust.6 może odbywać się wyłącznie
w obecności upoważnionego pracownika Związku.
§ 8
1. Zgromadzenie Związku, zwane dalej "Zgromadzeniem", jest organem
stanowiącym i kontrolnym Związku.
2. W skład Zgromadzenia wchodzą burmistrzowie i wójtowie gmin
uczestniczących w Związku.
3. Na wniosek wójta, rada gminy może powierzyć reprezentowanie gminy
w Zgromadzeniu zastępcy wójta lub radnemu.
4. Każda z gmin uczestniczących w Związku reprezentowana jest w
Zgromadzeniu przez jednego uprawnionego członka.
§ 9
1. Do właściwości Zgromadzenia należą wszystkie sprawy pozostające
w zakresie działania Związku, o ile ustawy nie stanowią inaczej.
2. Do wyłącznej właściwości Zgromadzenia należy:
1) Przygotowanie projektu zamian statutu Związku,
2) Powoływanie i odwoływanie Zarządu Związku, oraz przyjmowanie
sprawozdań z jego działalności,
3) Powoływanie i odwoływanie na wniosek przewodniczącego Zarządu Związku
głównego księgowego Związku,
4) Uchwalanie budżetu Związku, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania
budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium
Zarządowi Związku z tego tytułu,
5) Zatwierdzanie kierunków działania Związku, w tym szczegółowych
kierunków działania Zarządu,
6) Ustalanie wysokości wnoszonych przez gminy uczestniczące w Związku
składek członkowskich,
7) Przyjęcie i wykreślenie gminy - członka Związku i likwidacja
Związku,
8) Podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych Związku, przekraczających
zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
a) Określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości
gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile
przepisy szczególne nie stanowią inaczej: do czasu określenia zasad Zarząd Związku może
dokonywać tych czynności za zgodą Zgromadzenia Związku,
b) Emitowania obligacji oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i
wykupu przez Zarząd Związku
c) Zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
d) Ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych,
zaciąganych przez Zarząd Związku w roku budżetowym,
e) Zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości
przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez Zgromadzenie Związku,
f) Tworzenia i przystępowania do spółek oraz rozwiązywania i występowania
z nich,
g) Określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji
przez Zarząd Związku,
h) Tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i
innych związkowych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
i) Ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych
przez Zarząd Związku w roku budżetowym.
9) Określanie wysokości sumy, do której Zarząd Związku może
samodzielnie zaciągać zobowiązania,
10) Stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji
Zgromadzenia Związku.
§ 10
1. Zgromadzenie podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów
statutowej liczby członków Zgromadzenia. Każdemu członkowi Zgromadzenia przysługuje
na Zgromadzeniu jeden głos.
2. Do Zgromadzenia Związku stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące
rady gminy.
§ 11
1. Zgromadzenie wybiera ze swego grona Przewodniczącego Zgromadzenia
oraz Wiceprzewodniczącego.
2. Przewodniczący Zgromadzenia organizuje pracę Zgromadzenia i
prowadzi jego obrady. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje
Wiceprzewodniczący.
3. Funkcji, o których mowa w ust.1, nie można łączyć z funkcją członka
Zarządu Związku i członka Komisji Rewizyjnej.
§ 12
1. Zgromadzenie obraduje na posiedzeniach zwoływanych w miarę potrzeb,
nie rzadziej niż raz na kwartał.
2. Zgromadzenie zwołuje Przewodniczący Zgromadzenia powiadamiając o
tym członków Związku nie później niż 7 dni przed terminem posiedzenia Zgromadzenia.
Do zawiadomienia o zwołaniu posiedzenia dołącza się porządek obrad z projektami uchwał.
3. Na wniosek Zarządu Związku lub co najmniej 1 statutowej liczby członków
Zgromadzenia, Przewodniczący Zgromadzenia obowiązany jest zwołać posiedzenie na dzień
przypadający w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku. Wniosek o zwołanie posiedzenia
powinien spełniać wymogi określone w ust. 2 zdaniu 2.
§ 13
1. Organem wykonawczym Związku jest Zarząd Związku, zwany dalej "Zarządem".
2. W skład Zarządu wchodzi Przewodniczący oraz 4 członków Zarządu
powoływanych i odwoływanych przez Zgromadzenie spośród jego członków na okres
kadencji rad gmin. Dopuszcza się wybór członków Zarządu spoza członków Zgromadzenia
w liczbie nie przekraczającej 1/3 składu Zarządu.
3. Zarządem kieruje Przewodniczący Zarządu. Zgromadzenie wybiera
Przewodniczącego Zarządu. Pozostałych członków Zarządu wybiera Zgromadzenie na
wniosek Przewodniczącego Zarządu.
4. Zarząd zatrudnia i zwalnia kierowników jednostek organizacyjnych
Związku.
5. Po upływie kadencji Zgromadzenia, Zarząd działa do dnia wyboru
nowego Zarządu.
§ 14
1. Zarząd wykonuje uchwały Zgromadzenia i prowadzi sprawy związane z
bieżącą działalnością Związku.
2. Do kompetencji Zarządu należy:
1) Przygotowanie projektów uchwał Zgromadzenia,
2) Określenie sposobu wykonywania uchwał Zgromadzenia,
3) Gospodarowanie mieniem Związku,
4) Zawieranie umów i porozumień,
5) Wykonanie budżetu
§ 15
1. Decyzje Zarządu zapadają w drodze uchwał podejmowanych zwykłą większością
głosów przy obecności, co najmniej połowy jego składu.
2. Oświadczenia woli w imieniu Zarządu w zakresie zarządu mieniem Związku
składają dwaj członkowie Zarządu. Jeżeli czynność prawna może spowodować
powstanie zobowiązań pieniężnych do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata głównego
księgowego Związku.
§ 16
1. Przewodniczący Zarządu reprezentuje Związek na zewnątrz.
2. Do kompetencji Przewodniczącego Zarządu należy w szczególności:
1) Kierowanie bieżącymi sprawami Związku,
2) Wykonywanie obowiązków kierownika zakładu pracy w stosunku do
pracowników biura Związku i kierowników jednostek organizacyjnych Związku.
3) Organizowanie pracy Zarządu, zwoływanie posiedzeń Zarządu oraz
ich prowadzenie.
4) Wykonanie budżetu Związku w zakresie ustalonym przez Zarząd,
5) Składanie sprawozdań ze swej działalności na posiedzeniach Zarządu.
§ 17
1. Obsługę techniczną i organizacyjną organów Związku zapewnia
Biuro Związku.
2. Biuro jest podporządkowane Przewodniczącemu Zarządu Związku, a
jego pracą kieruje Kierownik Biura.
3. Kierownik Biura, w imieniu Przewodniczącego Zarządu, sprawuje nadzór
nad wykonywaniem bieżących zadań przez komórki organizacyjne Biura, w szczególności
nad terminowym i prawidłowym załatwieniem spraw, przestrzeganiem regulaminu
organizacyjnego biura i instrukcji kancelaryjnej.
4. Ponadto Kierownik Biura zapewnia merytoryczną i techniczno-
organizacyjną obsługę posiedzeń organów kolegialnych Związku, oraz wykonuje inne
zadania w ramach upoważnień udzielonych przez Zarząd Związku i Przewodniczącego Zarządu.
5. Zasady funkcjonowania Biura określa Regulamin Organizacyjny
uchwalony przez Zarząd.
§ 18
1. Sprawy finansowe Związku prowadzi główny księgowy Związku.
2. Zadania głównego księgowego Związku, określają odrębne
przepisy.
3. Główny księgowy Związku kontrasygnuje dokumenty dotyczące czynności
prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań majątkowych.
4. Do kontrasygnaty czynności, o których mowa w ust. 3 główny księgowy
Związku może upoważnić inną osobę.
5. Główny księgowy Związku, który odmówił kontrasygnaty, ma
jednak obowiązek jej dokonać na pisemne polecenie Przewodniczącego Zarządu, przy równoczesnym
powiadomieniu o tym Zgromadzenia i Regionalnej Izby Obrachunkowej
III. STAŁE I DORAŹNE KOMISJE ZWIĄZKU.
§ 19
1. Zgromadzenie kontroluje działalność Zarządu i jednostek
organizacyjnych Związku, w tym celu powołuje Komisje Rewizyjną.
2. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzi 3 członków. Członkami Komisji
Rewizyjnej nie mogą być: Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Zgromadzenia oraz
Przewodniczący i członkowie Zarządu.
3. Pracami Komisji Rewizyjnej kieruje jej Przewodniczący, wybrany przez
Zgromadzenie.
4. Komisja Rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu Związku i występuje z
wnioskiem do Zgromadzenia w sprawie udzielenia lub nie udzielania absolutorium Zarządowi.
Wniosek w sprawie o absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową.
5. Komisja Rewizyjna wykonuje inne zadania zlecone przez Zgromadzenie w
zakresie kontroli.
6. Komisja Rewizyjna działa w oparciu o roczny plan uchwalony przez
Zgromadzenie.
7. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej zwoływane są w miarę potrzeby nie
rzadziej niż raz na pół roku.
8. Uchwały podejmowane przez Komisję Rewizyjną zapadają zwykłą większością
głosów w obecności, co najmniej połowy ogólnej liczby członków Komisji.
9. Kontrolujący sporządzają z przeprowadzonej kontroli protokół
pokontrolny w trzech egzemplarzach, które otrzymują: Przewodniczący Zgromadzenia, oraz
kierownik kontrowanej jednostki.
10. W przypadku odmowy podpisania protokołu przez kierownika
kontrolowanej jednostki, jest on zobowiązany do złożenia, w terminie 3 dni od daty
odmowy, pisemnego wyjaśnienia jej przyczyny. Wyjaśnienia, o których mowa w zdaniu
poprzednim kieruje się do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
11. Kierownik kontrolowanej jednostki może wnieść do Zgromadzenia w
terminie 7 dni od daty odmowy podpisania protokołu pokontrolnego, uwagi dotyczące
kontroli i jej wyników.
§ 20
1. Zgromadzenie może powołać Komisje doraźne do wykonywania określonych
zadań ustalając ich przedmiot działania oraz skład osobowy.
2. Komisje pełnią rolę doradczo-opiniodawczą dla Zgromadzenia Związku.
IV. GOSPODARKA FINANSOWA I ZASADY UDZIAŁU W KOSZTACH WSPÓLNEJ DZIAŁALNOŚĆI, ZYSKACH I
POKRYWANIA STRAT.
§ 21
1. Związek prowadzi gospodarkę finansową w oparciu o plan finansowy
(budżet) uchwalany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Dochodami Związku są:
1) Obowiązkowe składki gmin członków Związku,
2) Wkłady-udziały własne gmin członków Związku przekazywane na
rzecz Związku w formie pieniężnej,
3) Dotacje celowe,
4) Odsetki od środków finansowych Związku gromadzonych na rachunkach
bankowych,
5) Środki finansowe pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegające
zwrotowi oraz środki na współfinansowanie programów realizowanych z udziałem środków
zagranicznych nie podlegających zwrotowi,
6) Odsetki od pożyczek udzielonych przez Związek,
7) Odsetki od nieterminowego regulowania należności,
8) Odsetki i dywidendy od kapitału wniesionego do spółek,
9) Dochody z majątku Związku,
10) Spadki, zapisy, darowizny,
11) Wpływy z działalności Związku,
12) Inne dochody należne Związkowi na podstawie odrębnych przepisów,
13) Dochody pochodzące z innych źródeł.
§ 22
1. Członkowie Związku ponoszą koszty wspólnej działalności poprzez
opłacanie rocznej składki obliczonej proporcjonalnie do liczby mieszkańców danej gminy
objętej działalnością Związku według stanu na dzień 1 stycznia każdego roku.
Wysokość obowiązującej składki na kolejne lata ustala Zgromadzenie w terminie do 31
sierpnia roku poprzedzającego rok, którego składka ma dotyczyć.
2. Wysokość udziałów własnych gmin-członków Związku ustala
Zgromadzenie, przy czym wysokość udziałów własnych gmin-członków Związku wynosi
nie mniej niż 10% kosztu realizacji inwestycji przewidzianej do wykonania na jej terenie.
Jeżeli inwestycja służy więcej niż jednej gminie-członkowi Związku określony powyżej
udział własny dzieli się proporcjonalnie do stopnia korzystania z tej inwestycji przez
każdą z nich.
3. Udział własny gminy-członka Związku może stanowić mienie
przekazywane Związkowi, a służące realizacji przyjętych przez Związek zadań.
4. Związek może korzystać z majątku gmin-członków Związku na
podstawie użytkowania, najmu, dzierżawy, aportu wniesionego do spółki lub w inny
przewidziany prawem sposób.
§ 23
1. Koszty działalności pokrywane są przez Związek z jego budżetu.
2. Gminy partycypują w zyskach i stratach ponoszonych przez Związek,
proporcjonalnie do wniesionych wkładów na realizacje danego zadania.
3. Gminy członkowie Związku pokrywają straty Związku proporcjonalnie
do wniesionych wkładów i płaconych składek.
4. W okresie trwania związku zyski uzyskane przez Związek nie podlegają
podziałowi pomiędzy gminy - członków Związku. O przeznaczeniu nadwyżki dochodów
nad wydatkami decyduje Zgromadzenie.
§ 24
1. Gminy - członkowie Związku nie ponoszą odpowiedzialności za
zobowiązania Związku.
2. Za zobowiązania wobec osób trzecich Związek odpowiada całym swym
majątkiem.
3. Gminy, które nie wpłaciły swoich składek odpowiadają względem
Związku za szkody, które Związek poniósł z tego tytułu.
V. MIENIE ZWIĄZKU I ZASADY KORZYSTANIA Z MIENIA.
§ 25
1. Mieniem Związku jest własność i inne prawa majątkowe należące
do Związku.
2. Mienie Związku jest odrębne od mienia gmin członków Związku i
jest odrębnie zarządzane.
3. Zrealizowane przez Związek inwestycje będą przekazywane gminom -
członkom Związku zgodnie z Uchwałami Zgromadzenia podjętymi w tej sprawie.
4. Udział w kosztach i nakładach jest proporcjonalny do stopnia
korzystania przez gminę z obiektu lub urządzeń Związku.
5. Wielkość udziałów określa Zgromadzenie Związku.
6. Korzystanie z obiektów i urządzeń Związku przez inne podmioty
jest możliwe wyłącznie za zgodą Zgromadzenia Związku.
VI. ZASADY PRZYSTĘPOWANIA I WYSTĘPOWANIA ZE ZWIĄZKU, ORAZ ZASADY ROZLICZEŃ MAJĄTKOWYCH.
§ 26
1. Przystąpienie gminy do Związku wymaga zgody Zgromadzenia, zmiany
statutu Związku, a także uchwały rady gminy przystępującej do Związku o przystąpieniu
do Związku i o przyjęciu statutu.
2. Gmina staje się członkiem Związku po opublikowaniu zmiany statutu
w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
§ 27
1. Zgromadzenie podejmuje uchwałę o utracie członkostwa z powodu:
1) Wystąpienia ze Związku na podstawie uchwały właściwej rady
gminy.
2) Wykluczenia przez Zgromadzenie w przypadku zalegania z opłatą składki
członkowskiej przez okres, co najmniej 1 roku.
2. Każda gmina może wystąpić ze związku z zachowaniem 3-miesięcznego
okresu wypowiedzenia na koniec roku kalendarzowego, w którym nastąpiła publikacja zmian
statutu.
3. Wykreślenie nie zwalnia gminy z obowiązku opłacenia zaległych składek
i pokrywania strat Związku w roku, w którym gmina została wykreślona ze składu Związku.
4. W przypadku wystąpienia gminy ze Związku, Zarząd oblicza w
terminie 60 dni od daty wystąpienia wysokość wniesionych wkładów oraz stopień ich
wykorzystania przez Związek.
5. W przypadku wystąpienia gminy nie przysługuje jej zwrot wniesionej
składki członkowskiej.
6. W przypadku wystąpienia lub wykreślenia członka ze Związku, składniki
majątkowe stanowiące własność gmin, z których korzysta Związek są im zwracane z
uwzględnieniem powiększeń ich wartości, z zastrzeżeniem pkt. 7.
7. Składniki majątkowe stanowiące własność gmin, niezbędne do
wykonywania zadań Związku nie podlegają zwrotowi na rzecz tych gmin. Za składniki te
gminom przysługuje odszkodowanie.
8. Członkowie Związku odpowiadają za wszystkie zobowiązania Związku
powstałe do chwili ich wystąpienia lub wykluczenia ze Związku, do wysokości nie wpłaconych
składek i innych należności na rzecz Związku.
9. Członkostwo gminy ustaje z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Małopolskiego.
VII. LIKWIDACJA ZWIĄZKU.
§ 28
1. Na podstawie jednobrzmiących uchwał, co najmniej połowy rad gmin
wchodzących w skład Związku, Zgromadzenie podejmuje uchwałę o postawieniu Związku w
stan likwidacji. Po przeprowadzeniu likwidacji Związek ulega rozwiązaniu.
2. W przypadku określonym w ust. 1 Zgromadzenie powołuje likwidatora.
W okresie do trzech miesięcy od daty uchwały o otwarciu likwidacji, o której mowa w
ust. 1 likwidator sporządza sprawozdanie otwarcia likwidacji, a po jej przeprowadzeniu
- sprawozdanie z zakończenia likwidacji. Termin zakończenia likwidacji zatwierdza
Zgromadzenie.
3. Majątek Związku pozostały po likwidacji, po zaspokojeniu wszelkich
zobowiązań i roszczeń wierzycieli Związku, podlega podziałowi proporcjonalnie do
wniesionych składek członkowskich i wkładów.
4. W razie likwidacji Związku gminy - członkowie Związku, na
obszarze, których znajdują się obiekty lub urządzenia likwidowanego Związku posiadają
pierwszeństwo do ich przejęcia. Jeżeli wartość części majątku przejętej przez
gminy członków przekracza kwotę przysługującą tym gminom z podziału majątku Związku
są one zobowiązane do wniesienia różnicy w formie pieniężnej na rzecz likwidowanego
Związku - do podziału między pozostałymi gminami - członkami Związku zgodnie z
postanowieniami ust. 3.
5. Datą likwidacji Związku jest dzień ogłoszenia wykreśla z
rejestru w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
§ 29
Uchwalenie statutu następuje w drodze uchwał rad gmin-członków Związku, podjętych
bezwzględną większością ustawowego składu rady.
§ 30
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem mają zastosowanie odpowiednie przepisy
ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.
§ 31
Zmiana Statutu może nastąpić w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
§ 32
Statut wchodzi w życie po zarejestrowaniu z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Małopolskiego.
|