Herb gminy.          Flaga gminy Zegocina.

XXVII SESJA  RADY  GMINY  W  ŻEGOCINIE

RADA GMINY

28.IX.2005

KOMISJE

  

    28 września 2005 roku w sali narad Urzędu Gminy w Żegocinie odbyła się XXVII Sesja Rady Gminy.

Radni przyjęli następujący porządek obrad:

1. Otwarcie XXVII Sesji Rady Gminy.
2. Informacja o pracy Wójta w okresie międzysesyjnym.
3. Interpelacje i wnioski.
4. Wykonanie budżetu za I półrocze 2005 roku.
5. Podjęcie uchwał:
- w sprawie zaciągnięcia pożyczki,
- w sprawie zmian w budżecie Gminy Żegocina na 2005 rok,
- w sprawie zmian budżetu Gminy Żegocina na 2005 rok,
- w sprawie uchwalenia regulaminu określającego zasady i tryb udzielania stypendiów w ramach działania 2.2 "Wyrównywania szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne" dla uczniów klas I i II szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2005/2006,
- w sprawie sprzedaży nieruchomości w Łąkcie Górnej stanowiącej kompleks dworsko-parkowy, własności Gminy Żegocina,
- w sprawie sprzedaży nieruchomości w Łąkcie Górnej własności gminy /zbędnej dla oczyszczalni ścieków/ nie zagospodarowane przez oczyszczalnię ścieków/.
6. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i wnioski.
7. Zamknięcie obrad XXVII Sesji Rady Gminy.

   28 września 2005 roku, na XXVII już sesji, obradowała Rada Gminy w Żegocinie. Radni pozytywnie ocenili realizację budżetu za I półrocze 2005 roku, a następnie podjęli uchwały m. in. w sprawie zaciągnięcia pożyczki na modernizację oczyszczalni ścieków w Łąkcie Górnej, zmian w budżecie Gminy Żegocina na 2005 rok, uchwalenia regulaminu określającego zasady i tryb udzielania stypendiów w ramach działania 2.2 "Wyrównywania szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne" dla uczniów klas I i II szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2005/2006 oraz sprzedaży nieruchomości komunalnych w Łąkcie Górnej (kompleks dworsko-parkowy oraz 13 działek, przeznaczonych pod budownictwo mieszkaniowe).

INFORMACJA
z wykonania budżetu Gminy Żegocina za I półrocze 2005 roku (fragmenty)

    Rada Gminy w Żegocinie Uchwałą Nr XX1I/15 1/05 z dnia 18 marca 2005 r. uchwaliła budżet Gminy Zegocina na 2005 r., po stronie planu dochodów na kwotę l 1.365.000, natomiast po stronie planu wydatków na kwotę 12.520.033. Z planowanych dochodów kwota 44.937 przeznaczona została na spłatę rat pożyczki zaciągniętej w wysokości 146.654 w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska w Krakowie na budowę kanalizacji sanitarnej w Łąkcie Górnej i Żegocinie oraz l l. 149 na spłatę rat pożyczki pobranej w WFOSiGW na budowę oczyszczalni zagrodowych. Łączna kwota spłaty rat pożyczek wynosi 56.086. Na spłatę kredytów zabezpieczona została łączna kwota w wysokości 532.346, w tym: kredytu na budowę wodociągu wiejskiego w Łąkcie Górnej - 60.000 a także 34.899 na spłatę kredytu pobranego na odbudowę oczyszczalni ścieków w Ląkcie Górnej oraz 50.000 na budowę sali gimnastycznej w Rozdzielu, na Środowiskowy Dom Samopomocy - 30.100, budowę wodociągu Zegocina 342.035, budowę chodników w Rozdzielu i Ląkcie Górnej - 2.273 i i wymianę, stolarki okiennej w SP Zegocina - 13.039. Powstały w budżecie deficyt w kwocie 1.155.033 pokryty zostanie przychodami pochodzącymi z pozostałości środków z lat ubiegłych z rozliczenia przychodów i rozchodów w kwocie 154.316 oraz kredytami i pożyczkami w wysokości 1.000.717. Uchwałą z dnia 18.03.2005 r. Rada Gminy zatwierdziła dotację przedmiotową dla zakładu budżetowego - Zakładu Gospodarki Komunalnej w wysokości 86.800. Zatwierdzone dotacje dla instytucji kultury zamknęły się kwotą 201.200, z tego dotacja do działalności bibliotek 80.000 i Centrum Kultury, Sportu i Turystyki - 121.200. Przeznaczona kwota dotacji na działalność związaną z kulturą fizyczną i sportem wynosi 30.000. W chwili zatwierdzania budżetu kwota dotacji na zadania zlecone gminie wynosiła 1.088.290. W ogólnej kwocie dotacji mieściła się kwota 62.600 na wypłatę wynagrodzeń i pochodnych płac pracowników administracji rządowej wykonujących zadania zlecone gminie, 1.200 - uzupełnienie list wyborczych, 250 - na obronę cywilną, 73.620 - zasiłki stałe i okresowe. 732.660 - wypłatę świadczeń rodzinnych oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, 4.690 - składki na ubezpieczenia zdrowotne od osób pobierających zasiłki z opieki społecznej oraz 213.270 - na ośrodki wsparcia .Na zwiększenie planu dochodów w I półroczu 2005 r. wpłynęły zwiększone dotacje na zadania zlecone w kwocie 3.855. W sumie tej mieści się zwiększona dotacja na Ośrodek Wsparcia w Wysokości 3.555 oraz 300 na obronę narodową. Dotacja na zadania zlecone i powierzone za I półrocze zamknęła się kwotą ogólną po stronie planu - 1.092.145, natomiast wykonanie - 518.944 co stanowi 48 %.
    Po stronie planu wydatków wykonanie wyniosło 457.608 co stanowi 42 %. W ciągu I półrocza budżet gminy po stronie planu dochodów zwiększył się o kwotę 265.578, w tym: zadania zlecone - 3.855, pozostałe dotacje i zwiększenia - 261.723 i w porównaniu z budżetem początkowym , na dzień 30.06.2005 r. zamknął się kwotą 11.630.588. Po stronie planu wydatków zwiększył się o kwotę 265.578 i wynosił na 30.06.2005 r. - 12.785.611. Na dofinansowanie bieżących zadań własnych gminy w I półroczu gmina otrzymała kwotę zwiększającą plan o 261.723, w tym - na utrzymanie GOPS 13.600, 54.720 - na dożywianie dzieci oraz kwotę 15.000 - na Ośrodek Wsparcia, 47.837 - na likwidację barier architektonicznych w GZOZ, 2.352 na wyprawki szkolne dla uczniów, 32.223,- na pomoc materialną dla uczniów - stypendia dla uczniów szkół szkół podstawowych oraz ponadgimnazjalnych, 76.591-usuwanie skutków klęsk żywiołowych a także zostały zwiększone dochody własne o kwotę 19.400. Łącznie zwiększenia planu dochodów razem- ze zwiększeniem dotacji na zadania zlecone wyniosły 265.578. Wykonanie dochodów za I półrocze wyniosło 54.0 % planu rocznego. Wpływy z tytułu opłat za wieczyste użytkowanie nieruchomości zostały wykonane w 81 %, natomiast wpływy z tytułu najmu i dzierżawy składników majątkowych na plan 125.764 wykonane zostały w kwocie 62.595 co stanowi 30 % planu. Wpływy z refundacji poniesionych wydatków na plan 46.000 wyniosły 21.950 co stanowi 48 %. Wpływy z podatku rolnego, leśnego, od czynności cywilno - prawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych wykonane zostały na plan 491.500 w kwocie 197.312 tj. w 40 %, w tym: podatek od nieruchomości na plan 477.000 wykonanie wyniosło 188.939 tj. 40%, podatek rolny na plan 400 - wykonanie 264 tj. 66 %, podatek leśny na plan 6.600 - wykonanie 3.789 tj. 57 %, podatek od środków transportowych na plan 7.500 - wykonanie 2.853 tj. 38 % a także wykonano wpływy podatku od czynności cywilno prawnych w kwocie 1.446 oraz odsetki - 21 zł. Wpływy z podatku rolnego, leśnego, od spadków i darowizn, czynności cywilno - prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych wykonane zostały w 47 %, gdyż na plan 985.300 wykonanie wyniosło 459.762. w tym: wpływy z podatku od nieruchomości na plan 118.000 wykonano 74.910 tj. 63 %, podatek rolny na plan 71.000 wpływy wynoszą 48.634 tj. 68 %, podatek  leśny wykonany został w 82 %, podatek od środków transportowych w 44 %.
Najniżej wykonany został podatek od czynności cywilno prawnych bo tylko w 26 %. Wpływy z podatku dochodowego od osób Fizycznych stanowią 39 % planu. Udziały gmin w podatku stanowiącym dochód budżetu państwa wykonane zostały w 42 %. Wpływy z tytułu podatków pobieranych przez U.S. stanowią 62 % ich planu rocznego, w tym zaległości z podatku opłacanego w formie karty podatkowej pobieranego przez Urząd Skarbowy Bochnia na dzień 30.06.2005 r. wynoszą 13.463, nadpłaty - 6.180. Wydatki budżetowe w ł półroczu zrealizowane zostały, na plan 12.785.611 kwotą 5.746.874, co stanowi 45,0 % planu rocznego. Wydatki realizowane były w miarę spływu dotacji oraz dochodów. Wydatki w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej w większości zrealizowane zostały do 50.% oprócz działu 900 "Gospodarka komunalna i ochrona środowiska" - 93 % gdzie zrealizowano zadanie z programu SAPARD pn. "Budowa zagrodow/ych oczyszczalni ścieków" i Dz.010 ,,Rolnictwo i łowiectwo" gdzie realizacja wyniosła l % gdyż zadanie z Programu ZPORR "Rozbudowa sieci wodociągowej w Łąkcie Górnej" nie było realizowane w I półroczu. 93 % stanowi wykorzystanie środków na zakup materiałów i remont dróg gminnych a także zakup paliwa do koparki. Natomiast środki do remontu dróg wewnętrznych wykorzystano w 93 %. Tak duże wykonanie planu wiąże się z wykorzystaniem środków na utrzymanie zimowe dróg. Nie zostały natomiast wykorzystane środki na usuwanie skutków klęsk żywiołowych, gdyż realizacja zgodnie z umowami nastąpi w II półroczu 2005 r. Środki przewidziane w budżecie na gospodarkę gruntami i nieruchomościami wykorzystano w 66 %. Są to wydatki związane z ubezpieczeniem i utrzymaniem mienia gminnego, wycenami składników majątkowych oraz zapłatą za nośniki energii. Ochotnicze Straże Pożarne zaplanowane środki na 2005 r. na zakupy sprzętu i materiałów oraz remonty sprzętu wykorzystały w 48 % . W dziale ,,Oświata i wychowanie" środki w poszczególnych rozdziałach wykorzystane zostały w wysokości od 47 do 75 % i są to głównie wydatki związane z wypłatą wynagrodzeń i pochodnych a także wydatki związane z bieżącą działalnością szkół. Natomiast wydatki majątkowe na budowę SP Bytomsko zrealizowano zgodnie z przedłożonymi fakturami. Natomiast wydatki na budowę sali gimnastycznej w Rozdzielu realizowane zostały w wysokości 100 % zobowiązań. W dziale "Opieka społeczna" na plan 1.347.565 wykorzystano 591.483 co stanowi 44 %. W dziale 851 w rozdziale przeciwdziałanie alkoholizmowi, na plan 46.997 wykorzystana została kwota l 1.378 co stanowi 24 %. Wydatki ponoszone będą głównie w II półroczu. W I półroczu spłacone zostały również zgodnie z harmonogramem raty kredytów i pożyczki w kwocie 429.970 wraz z odsetkami.

MINI FOTOREPORTAŻ

 27sesja RG w Żegocinie. 27sesja RG w Żegocinie.
Wójt Jerzy Błoniarz poinformował o swoej pracy w okresie międzysesyjnym. Helena Pączek objaśniła sprawy związane ze stypendiami dla uczniów.
27sesja RG w Żegocinie. 27sesja RG w Żegocinie.
Radny z Bełdna Stanisław Grabiasz podczas składania interpelacji. M. Rogóż wyjaśniała wątpliwości związane ze sprzedażą mienia komunalnego.

UCHWAŁY:

[index]                              [z prac rady]