W dniach 29 sierpnia do 1 września 2018 roku odbywała się siódma
edycja Rajdu Polski Historycznego. Po raz pierwszy najważniejszej imprezie w
jeździe na regularność towarzyszył Rajd Polski Nowych Energii, w którym startowały
samochody z napędem elektrycznym. Obsada obu Rajdów była międzynarodowa.
Miejscem krótkiego, dwudziestominutowego odpoczynku w dniu 30 sierpnia
2018 roku oraz punktem startu do kolejnego odcinka Rajdu była Żegocina. Załogi
uczestniczące w obu Rajdach przyjeżdżały od strony Rozdziela i parkowały na Placu GS
w Żegocinie. Była chwila czasu na posiłek, rozmowy, wymianę spostrzeżeń i
przygotowanie się do startu na kolejny odcinek - do Trzciany, a potem do Wieliczki, gdzie
była meta czwartego odcinka.
Rajd Polski Historyczny przejeżdzał już przez Żegocinę, ale prawie
zawsze było to za dnia. W tym roku załogi rajdowe pojawiły się tu po godzinie 23.00.
Póżna pora oraz zbyt późna informacja o tej imprezie spowodowały, że piękne
zabytkowe pojazdy oraz błyszczące i cichuteńko się poruszające e-samochody (napęd
elektryczny) były obserwowane tylko przez nielicznych widzów.
W tym roku po raz
pierwszy odbył się Rajd Polski Nowych Energii, który był eliminacją FIA E-Rally
Regularity Cup. Na liście zgłoszeń nie mogło zabraknąć jednego z najlepszych w tej
dziedzinie, Artura Pruska, który był pilotowany przez innego znakomitego kierowcę w
rajdach alternatywnych źródeł energii, Łukasza Nytko. |