Bardzo dobra wiadomość dotarła do Gminy Żegocina w dniu 20. marca 2018
roku, kiedy to Zarząd Województwa Małopolskiego podjął uchwałę o wyborze projektów
do dofinansowania w ramach konkursu nr RPMP.11.02.00-IZ.00-12-034/17 w ramach Działania
11.2 Odnowa obszarów wiejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa
Małopolskiego na lata 2014-2020.
O środki z tego programu starało się 119 gmin z terenu województwa małopolskiego.
Do dyspozycji była kwota 118.592.970,11 zł, w tym 106.109.500,00 zł ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz 12.483.470,11 zł ze środków Budżetu
Państwa. Zgłoszone projekty opiewały na kwotę 603.143.913,18 zł, co stanowiło aż
508,6% posiadanych funduszy.
Wśród ubiegających się o dotację była Gmina Żegocina, która złożyła
wniosek na zadanie pod nazwą "Przebudowa budynku przedszkola samorządowego w m.
Łąkta Górna szansą ma dobry start małego dziecka". Na etapie oceny formalnej
wynik pozytywny sumarycznie uzyskało 148 projektów na łączną kwotę dofinansowania
wynoszącą 414.413.887,51 zł. W wyniku oceny finansowej wynik pozytywny uzyskało 138
projektów na łączną kwotę dofinansowania wynoszącą 380 354 216,44 zł.
9 marca 2018 r. zakończony został etap oceny merytorycznej wniosków
o dofinansowanie projektów złożonych w ramach konkursu. W wyniku tej oceny wynik
pozytywny uzyskało 105 projektów na łączną kwotę dofinansowania wynoszącą 299 838
459,87 zł.
Zarząd Województwa Małopolskiego dokonał wyboru do dofinansowania
59 projektów na maksymalną całkowitą kwotę dofinansowania 189.374.153,03 zł. Na
liście projektów wybranych do dofinansowanie w maksymalnej kwocie znalazł się również
projekt z Gminy Żegocina, który został wysoko oceniony zdobywając aż 73 punkty, co w
ujęciu procentowym daje 87,95%. Dało to bardzo wysoką 7 pozycję. To duży sukces
samorządu i wszystkich zaangażowanych w przygotowanie projektu.
Należy dodać, iż pod koniec ubiegłego roku w Małopolskim Centrum
Przedsiębiorczości zostały podpisane dwie umowy dla wniosków złożonych przez Gminę
Żegocina w ramach Osi Priorytetowej 10. Wiedza i Kompetencje. Projekty te dotyczyły
przedszkola w Rozdzielu oraz w Łąkcie Górnej.
Celem projektu "Akademia przedszkolaka w Gminie Żegocina
(oddział Rozdziele)" jest zwiększenie liczby miejsc przedszkolnych na terenie
Oddziału Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w Rozdzielu poprzez utworzenie oddziału
przedszkolnego dla 15. dzieci 3-4 letnich, podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności 30
dzieci poprzez organizacje zajęć dodatkowych oraz rozwój kwalifikacji zawodowych 3
nauczycieli w okresie od 01.07.2018 do 30.06.2020. W wyniku zajęć dodatkowych z
logopedii, rytmiki i tańca, zajęć plastycznych i informatyki zostaną wyrównane
zdiagnozowane u dzieci deficyty. W ramach utworzenia 15 nowych miejsc przedszkolnych
planowana jest adaptacja sali w przedszkolu oraz jej wyposażenie w niezbędny sprzęt,
zabawki, pomoce dydaktyczne oraz finansowanie bieżącej działalności przez okres 12.
miesięcy, w tym zatrudnienie nauczyciela.
Zadania w tym projekcie to: adaptacja i wyposażenie sali, zajęcia dodatkowe
z logopedii, rytmiki i tańca, plastyki, informatyki; studia podyplomowe z logopedii dla 1
nauczyciela, szkolenie dla nauczycieli w zastosowania tablic interaktywnych w nowoczesnym
nauczaniu oraz warsztaty twórcze dla 3 nauczycieli. Dzięki zrealizowaniu
zaplanowanych zadań zwiększą się szanse edukacyjne dzieci, zostaną wyrównane
zdiagnozowane deficyty oraz nastąpi wzrost kompetencji i kwalifikacji nauczycieli.
Projekt zakłada wyrównywanie szans dzieci ze szczególnymi potrzebami (w tym dzieci z
niepełnosprawnościami), tak, aby możliwy był pełniejszy ich udział w edukacji
przedszkolnej.
Celem drugiego projektu pod nazwą "Łąkta Górna przyjazna
przedszkolakom" jest zwiększenie liczby miejsc przedszkolnych na terenie tej placówki
poprzez utworzenie dwóch oddziałów przedszkolnych dla dla 50 dzieci 3-4 letnich,
podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności 100. dzieci poprzez organizację zajęć
dodatkowych oraz rozwój kompetencji i kwalifikacji zawodowych 7 nauczycieli w okresie od
01.07.2019 - 30.06.2021 roku. W wyniku zajęć dodatkowych z logopedii, rytmiki i tańca,
zajęć plastyczno - teatralnych, informatyki i języka angielskiego zostaną wyrównane
zdiagnozowane deficyty. W ramach utworzenia 50. nowych miejsc przedszkolnych planowana
jest adaptacja sal w przedszkolu oraz ich wyposażenie w niezbędny sprzęt, zabawki,
pomoce dydaktyczne oraz zatrudnienie 4 nauczycieli i pomocy przedszkolnej.
Określone w projekcie zadania to: adaptacja i wyposażenie 2 sal,
zajęcia dodatkowe z logopedii, rytmiki i tańca, plastyczno - teatralne, z informatyki, języka
angielskiego, a także: studia podyplomowe dla 2 nauczycieli, szkolenie dla nauczycieli w
zastosowania tablic interaktywnych w nowoczesnym nauczaniu. Planowane rezultaty:
utworzenie 50 nowych miejsc przedszkolnych, wyrównanie zdiagnozowanych deficytów u 100.
dzieci w tym 50 dzieci z nowoutworzonych oddziałów, podniesienie kompetencji i umiejętności
u 7. nauczycieli. Także ten projekt zakłada wyrównywanie szans dzieci ze szczególnymi
potrzebami (w tym dzieci z niepełnosprawnościami), tak, aby możliwy był pełniejszy
ich udział w edukacji przedszkolnej. |