MISTRZOSTWA POLSKI W HISTORYCZNYCH RAJDACH - ETAP ŻEGOCIŃSKI - 20.05.2017 |
|
20. maja 2017 roku Automobilklub
Krakowski zorganizował II eliminację Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na
Regularność. Na trasie Kraków - Żegocina - Kraków rywalizowało 20 załóg. Tyle
wystartowało, ale do Żegociny dojechało tylko 18. Długość tegorocznej trasy Rajdu o Puchar Automobil Hotelu wynosiła łącznie171,8 km wraz z 4 odcinkami Testu na Regularność (RT) o łącznej długości 96,36 km. Zawody były podzielone na 1 etap i 2 sekcje. Przejazd trasy odbywa się w oparciu o itinerer, który zawierał wszystkie potrzebne informacje, aby załoga mogła przejechać trasę poprawnie, w tym opis trasy, podział trasy na etapy i sekcje, czasy przejazdu, okresy neutralizacji, etc. W tym roku przyjazd zabytkowych samochodów wzbudził większe niż w latach poprzednich zainteresowanie. Dzieci z rodzicami i dorośli z uwagą obserwowali przebywające na parkingu przed hotelem "Hexe" samochody, robili zdjęcia, rozmawiali z kierowcami. Załogi przejeżdżały przez Żegocinę dwukrotnie. Po przyjechaniu z Krakowa od razu stratowały z punktu startowego, zorganizowanego na parkingu za budynkiem biurowca GS na oceniany odcinek, a następnie docierały na wspomniany żegociński parking. Teraz był czas na przegląd samochodu, posiełek, krótki wypoczynek, dzielenie się spostrzeżeniami. Kierowcy mieli ich sporo, nie wszystkim załogom udało się dojechać do tego miejsca, były trudności z przejechaniem trasy np. z powodu wstrzymania ruchu przez orszak weselny, zdarzyły się pomylenia trasy i awarie. Po półgodzinym wypoczynku na parkingu, załogi wyruszały z powrotem na trasę, podjeżdżając z parkingu na miejsce startu i stamtąd co minutę ruszając drogą w stronę cmentarza i dalej w kierunku Bełdna. Zameldowało się tu 17 załóg. Nikt nie umiał powiedzieć, dokąd prowadzi dalsza trasa. Meta oczywiście będzie w Krakowie, w którym uczestnicy Rajdu mieli stawić się o godzinie 15.00. Dwukrotny przejazd zabytkowych samochodów przez Żegocinę był nie lada gratką dla widzów, bo zobaczyć tu mogli naprawdę piękne samochody znanych marek, jak np. Fiat X 1/9 1300 seria A (nr startowy 2). Volvo 122S Sedan (20) czy te z przepiękny Renault Alpine A110 (13). Były także m. in. Polskie Fiaty 125P, a nawet FSO Polonez. |
|
|
|
Zegocińska część II eliminacji Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność - 20.05.2017 r. |
|