Zasady
rekrutacji do klas pierwszych w Zespole Szkół im Świętej Jadwigi Królowej w
Żegocinie
w roku szkolnym 2013/2014
§ 1
Zadania Komisji Rekrutacyjno - Kwalifikacyjnej
1. Do zadań Komisji Rekrutacyjno - Kwalifikacyjnej należy:
1) Opracowanie zasad rekrutacji do klas pierwszych Zespołu Szkół w
Żegocinie na rok szkolny 2013/2014
2) Przeprowadzenie rekrutacji do klas pierwszych zgodnie z przyjętymi
zasadami:
- Gimnazjum na podbudowie szkoły podstawowej.
- Liceum Ogólnokształcącego na podbudowie gimnazjum.
- Zasadniczej Szkoły Zawodowej dla młodocianych pracowników na
podbudowie gimnazjum.
- Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych.
3) Ustalenie listy przyjętych do klas pierwszych w Zespole Szkół oraz
sporządzenie protokołu postępowania kwalifikacyjnego.
§ 2
Zasady rekrutacji do klas pierwszych Zespołu Szkół w Żegocinie
1. Szkoła prowadzi rekrutację sposobem tradycyjnym i elektronicznym.
2. Kandydaci składają tradycyjne podania i dokumenty lub dokonują
rejestracji internetowej do co najwyżej 3 szkół. W obrębie jednej szkoły wybierają
dowolną liczbę oddziałów.
3. Uwagi dotyczące kandydatów rekrutujących się elektronicznie:
1) Kandydatów obowiązuje ujednolicone "Podanie o przyjęcie do
szkoły", które składają w szkole pierwszego wyboru - załącznik nr 1.
2) Kandydatów nie obowiązuje składanie kopii świadectwa i
zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego:
- Informacje o wynikach egzaminu gimnazjalnego w części
humanistycznej, matematyczno - przyrodniczej, językowej oraz z przeliczenia ocen na
świadectwie i szczególnych osiągnięć wpisanych na świadectwie wprowadzają
macierzyste gimnazja, jeżeli są objęte systemem.
- Wyżej wymienione informacje o kandydatach z gimnazjów nie objętych
systemem wprowadzają szkoły ponadgimnazjalne pierwszego wyboru.
3) Informacje o ewentualnych zmianach w wyborze szkół wprowadza
kandydat za pośrednictwem szkoły, która wprowadziła jego dane do systemu - macierzyste
gimnazjum lub szkoła ponadgimnazjalna pierwszego wyboru.
4. Oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum wraz z oryginałem
zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego należy złożyć w wybranej szkole, w
której uczeń potwierdza wolę podjęcia nauki.
5. Kandydaci do klas pierwszych składają następujące dokumenty:
1) do Gimnazjum:
- dla uczniów z obwodu: deklaracja rodziców w postaci zapisania ucznia
do szkoły oraz świadectwo ukończenia szkoły podstawowej, zaświadczenie o wyniku
sprawdzianu,
- dla uczniów spoza obwodu: podanie rodzica o przyjęcie, świadectwo
ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o wyniku sprawdzianu.
2) do LO:
- życiorys i podanie zawierające nr PESEL ucznia,
- 2 fotografie,
- orzeczenie lekarskie dotyczące kształcenia,
- do klasy straży granicznej:
. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do nauki w klasie o
wzmożonym wysiłku fizycznym lub oświadczenie rodzica o dobrym stanie zdrowia,
. pisemna zgoda rodziców na podjęcie nauki w tej klasie,
- poświadczona kopia zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego*,
- poświadczona kopia świadectwa ukończenia gimnazjum*,
- opinie poradni psychologiczno - pedagogicznych, jeśli kandydat takie
posiada,
- w przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i
innymi schorzeniami, orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno -
pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
3) do Zasadniczej Szkoły Zawodowej:
- życiorys i podanie zawierające nr PESEL ucznia,
- 2 fotografie,
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do
kształcenia w określonym zawodzie,
- zaświadczenie potwierdzające praktykę lub umowa o pracę,
- poświadczona kopia zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego*,
- poświadczona kopia świadectwa ukończenia gimnazjum*,
- opinie poradni psychologiczno - pedagogicznych, jeśli kandydat takowe
posiada,
- w przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i
innymi schorzeniami, orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno -
pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
* nie dotyczy kandydatów, których rejestruje elektronicznie macierzyste gimnazjum
4) do Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych:
- życiorys i podanie zawierające nr PESEL kandydata,
- świadectwo ukończenia szkoły niższego szczebla,
- 2 fotografie,
- opinie poradni psychologiczno - pedagogicznej, jeżeli kandydat takowe
posiada.
6. Kandydaci do LO i ZSZ mogą składać dokumenty do co najwyżej
trzech szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży. Pod pojęciem "szkoła
ponadgimnazjalna" rozumie się szkołę samodzielną lub każda szkołę wchodzącą
w skład zespołu szkół.
7. Kandydaci zainteresowani więcej niż jednym oddziałem w wybranej
szkole w podaniu wskazują kolejno interesujące go oddziały.
8. Kandydat do LO i ZSZ składający dokumenty systemem tradycyjnym
posługuje się trzema kopiami świadectwa ukończenia gimnazjum oraz trzema
poświadczonymi kopiami zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.
9. Oryginał świadectwa i zaświadczenia należy złożyć w wybranej
szkole, w której uczeń potwierdza wolę podjęcia nauki.
10. Kopie świadectw i zaświadczeń wydaje dyrektor gimnazjum
11. Warunki przyjęcia do klas pierwszych:
1) O przyjęciu do klasy pierwszej Gimnazjum decyduje:
- dla uczniów z obwodu: deklaracja rodziców oraz złożenie
dokumentów
- dla uczniów spoza obwodu: limit wolnych miejsc
2) O przyjęcie do klasy pierwszej Liceum Ogólnokształcącego mogą
ubiegać się uczniowie, którzy z egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej i
matematyczno - przyrodniczej oraz z przeliczenia ocen na świadectwie i szczególnych
osiągnięć uzyskali łącznie co najmniej 60 punktów. O przyjęciu do klasy pierwszej
decyduje kolejność na liście kandydatów zgodnie z limitem miejsc.
3) O przyjęcie do klasy straży granicznej mogą ubiegać się
uczniowie, którzy uzyskali co najmniej dobrą ocenę z zachowania.
4) O przyjęciu do klasy pierwszej Zasadniczej Szkoły Zawodowej
decyduje złożenie kompletu dokumentów oraz kolejność na liście kandydatów,
utworzonej w/g ilości punktów uzyskanych za egzaminy gimnazjalne oraz z przeliczenia
ocen na świadectwie i szczególnych osiągnięć ucznia. O ilości przyjętych uczniów
decyduje limit miejsc.
5) O przyjęciu do Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych decyduje
złożenie kompletu dokumentów oraz rozmowa kwalifikacyjna.
12. Kandydat do klasy pierwszej może otrzymać max 200 pkt, w tym:
1) 100 pkt - liczba punktów możliwych do uzyskania za egzamin
gimnazjalny przeprowadzony w ostatnim roku nauki,
2) 100 pkt - liczba punktów możliwa do uzyskania za oceny na
świadectwie ukończenia gimnazjum oraz inne osiągnięcia wymienione na świadectwie
ukończenia gimnazjum.
13. Wyniki egzaminu gimnazjalnego wyrażone w skali procentowej z
zakresu: j. polski, historia i wiedza o społeczeństwie, matematyka, przedmioty
przyrodnicze, język obcy nowożytny na poziomie podstawowym przelicza się na punkty: 1%
= 0,2 pkt, z tym że z każdego zakresu można uzyskać maksymalnie 20 pkt.
14. Kandydat otrzyma punkty za świadectwo z następujących
przedmiotów:
1) LO - klasa z rozszerzoną podstawą programową z matematyki, j.
angielskiego, geografii:
- język polski
- matematyka
- j. angielski
- geografia
2) LO - klasa z rozszerzoną podstawą programową z j. polskiego, j.
angielskiego, historii:
- język polski
- historia
- j. angielski
- wiedza o społeczeństwie
3) LO - klasa straży granicznej (innowacja pedagogiczna): j. polski,
historia lub wiedza o społeczeństwie, j. angielski:
- j. polski
- historia
- wiedza o społeczeństwie
- j. angielski
4) ZSZ
- język polski
- matematyka
- historia
- informatyka
15. Kandydaci do LO i ZSZ mogą uzyskać punkty:
1) z przeliczenia ocen na świadectwie - maksymalnie 80 punktów
- celujący - 20 punktów
- bardzo dobry - 18 punktów
- dobry - 15 punktów
- dostateczny - 10 punktów
- dopuszczający - 2 punkty
2) za inne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia
gimnazjum kandydat może uzyskać co najwyżej 20 punktów, przy czym:
- za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem - 5 punktów
- za udział w konkursach organizowanych przez kuratora oświaty:
. finalista konkursu ponadwojewódzkiego - 10 punktów
. finalista konkursu wojewódzkiego - 8 punktów
- Za osiągnięcia wpisane na świadectwie, w tym osiągnięcia sportowe
lub artystyczne do 7 punktów, przy czym rozdział punktów jest zgodny z załącznikiem 5
Decyzji Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 02 stycznia 2012 r.
- W przypadku, gdy kandydat uzyskał w okresie trzech lat kilka lokat
punktowanych w tym samym konkursie, uznaje się tylko jedną najwyższą lokatę.
16. Kandydatom zwolnionym z egzaminu gimnazjalnego liczbę punktów
uzyskanych z przeliczenia ocen z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych
mnoży się przez dwa.
17. Konkursami organizowanymi przez Małopolskiego Kuratora Oświaty,
zgodnie z załącznikiem nr 7:
1) konkursy przedmiotowe dla gimnazjalistów: j. polskiego, języka
angielskiego, języka niemieckiego, języka francuskiego, matematyczny, informatyczny,
biologiczny, chemiczny, fizyki, historyczny, geograficzny, biblijny, wiedzy o
społeczeństwie.
2) konkursy tematyczne:
- "Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1887 -
1922. Od powstania Ligi Polskiej do ukształtowania granic II Rzeczypospolitej"
- Ogólnopolski Konkurs Wiedzy o czasach i osobie Karola Wojtyły - Jana
Pawła II "Papież Słowianin"
- "Losy Bliskich i losy Dalekich - życie Polaków w latach
1914-1989"
- "Bronią czy piórem? Postawy Polaków wobec zaborców w okresie
Powstania Styczniowego".
- "Przymusowi emigranci II wojny światowej. W 70. Rocznicę
tragicznej śmierci Premiera i Naczelnego Wodza gen. Władysława Sikorskiego".
- Konkurs języka hiszpańskiego "Hiszpania - kraj, ludzie i ich
zwyczaje".
- Konkurs " W.W. Wiem więcej".
18. Laureaci konkursów organizowanych przez Kuratora Oświaty o
zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub
poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są do
wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów zawartych w statutach
szkół. Preferencje te nie dotyczą dodatkowych kryteriów, gdzie odbywa się sprawdzian
uzdolnień.
19. Laureaci konkursów tematycznych otrzymują odpowiednio:
1) konkurs ponadwojewódzki - 12 pkt
2) konkurs wojewódzki - 10 pkt
20. Kandydaci posiadający orzeczenia poradni psychologiczno -
pedagogicznej są przyjmowani do szkoły pod warunkiem uzyskania minimalnej liczby
punktów, o których mowa w p. 5.
21. Uczniowie zwolnieni z powodów losowych ze zdawania egzaminu
gimnazjalnego uzyskują wynik punktowy przez podwojenie liczby punktów za świadectwo i
inne osiągnięcia. pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły.
§ 3
Terminy rekrutacji
1. Gimnazjum:
od 4 marca 2013
r.
do 26 kwietnia
2013r.
do godz. 15.00 |
Składanie podań
przez uczniów klas szóstych szkół podstawowych zamieszkałych poza obwodem gimnazjum. |
od 28 czerwca 2013 r.
do 02 lipca 2013
r
do godz. 15.00 |
Składanie
oryginałów świadectw i zaświadczeń o wynikach sprawdzianu w klasie szóstej. |
10 lipca 2013 r. |
Ogłoszenie list
uczniów przyjętych do gimnazjum. |
2. Liceum
Ogólnokształcące i Zasadnicza Szkoła Zawodowa:
od 6 maja 2013 r.
do 26 czerwca
2013 r.
do godz. 15.00 |
Składanie
dokumentów do wybranych szkół |
do 27 czerwca
2013
do godz. 15.00 |
Dokonywanie
ewentualnych zmian w decyzji o wyborze szkoły |
od 28 czerwca
2013 r.
do 02 lipca 2013
r.
do godz. 15.00 |
Dostarczenie do
wybranych szkół kopii świadectwa i zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego
z wyjątkiem szkół będących w systemie rekrutacji elektronicznej. |
4 lipca 2013 r.
godz. 9.00 |
Ogłoszenie przez
szkolną komisję rekrutacyjno-kwalifikacyjną list kandydatów przyjętych do oddziałów
klasy pierwszej oraz listy kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia wg wzorów
stanowiących - załącznik nr 3 |
do 08 lipca 2013 r.
do godz. 14.00 |
Potwierdzenie
woli podjęcia nauki w danej szkole przez kandydatów umieszczonych na listach
zakwalifikowanych do przyjęcia poprzez złożenie oryginału świadectwa, zaświadczenia
o wynikach egzaminu gimnazjalnego oraz karty informacyjnej |
9 lipca 2013 r.
do godz. 12.00 |
Ogłoszenie przez
szkolne komisje rekrutacyjno-kwalifikacyjne list przyjętych do szkoły - załącznik nr 4 |
do 11 lipca 2013
r.
do godz. 10.00 |
Składanie przez
uczniów nieprzyjętych do wybranych szkół oryginału dokumentów do szkół
dysponujących wolnymi miejscami |
12 lipca 2013 r.
do godz. 13.00 |
ogłoszenie przez
szkolne komisje rekrutacyjno-kwalifikacyjne list przyjętych do szkoły wg wzoru
stanowiącego załącznik nr 4 |
od 27 sierpnia
2013 r.
do 30 sierpnia
2013 r. |
Dodatkowa
rekrutacja |
3. Liceum
Ogólnokształcące dla Dorosłych:
do 20 sierpnia
2013 r. |
Składanie
dokumentów. |
27 lub 28
sierpnia 2013 r. |
Rozmowy
kwalifikacyjne w szkołach |
30 sierpnia 2013
r. |
Ogłoszenie list
przyjętych |
§ 4
Ogłaszanie wyników rekrutacji
1. Szkolna Komisja Rekrutacyjno - Kwalifikacyjna ogłasza wyniki
rekrutacji w LO, ZSZ, LOdD zgodnie z w/w terminami, wg wzorów zawartych w załącznikach
nr 3 i nr 4. Obowiązuje zasada umieszczania na liście zgodnie z kolejnością uzyskanych
punktów.
2. Od decyzji Szkolnej Komisji Rekrutacyjno - Kwalifikacyjnej
przysługuje kandydatowi lub jego rodzicom pisemne odwołanie do dyrektora szkoły w
terminie trzech dni od daty ogłoszenia listy przyjętych.
§ 5
Potwierdzenie woli podjęcia nauki w wybranej szkole
1. Dokumentami potwierdzającymi wolę podjęcia nauki w wybranej szkole
ponadgimnazjalnej są:
1) oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum,
2) oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego,
3) do dokumentów kandydat dołącza kartę informacyjną - załącznik
nr 2.
2. Uczniowie, którzy nie zostali przyjęci do szkoły w pierwszym
terminie, w dodatkowej rekrutacji posługują się wyłącznie oryginałami dokumentów.
§ 5
Zmiany w ofercie edukacyjnej
W związku z wprowadzaną reformą w szkołach ponadgimnazjalnych
przedstawiona oferta edukacyjna na rok szkolny 2013/2014 nie może ulec zmianie do czasu
ogłoszenia list kandydatów zakwalifikowanych do oddziałów klasy pierwszej, czyli do 9
lipca 2013 r.
Żegocina, 21.02.2013 r.
Szczegółowych informacji
udziela sekretariat szkoły od 8.00 do15.00. Tel. 14 6132120.
|