W poniedziałek 18 lipca 2011 roku został zamknięty przejazd przez most w
ciągu drogi powiatowej z Żegociny do Rajbrotu. Funkcjonuje most zastępczy oraz
przeniesiona kładka dla pieszych. Zamocowano znaki informujące o zakazach ruchu,
miejscu przejścia dla pieszych oraz oznaczenia objazdów. Przed mostem tymczasowym
stanęły dwa znaki: informacyjny o pierwszeństwie przejazdu oraz zakaz ruchu, pod
którym znajduje tabliczka z informacją następującej treści: Nie dotyczy pojazdów
budowy, służb technicznych i ratunkowych".
Przebudowy mostu w ciągu drogi powiatowej nr 2075K, prowadzącej z Żegociny do Rajbrotu,
realizuje od 22 czerwca 2011 roku Firma Usługową LOG BUD z Krynicy Zdroju. Zgodnie ze specyfikacją robót prace wymagają całkowitego zamknięcia
drogi powiatowej nr 2075K w m. Żegocina. W związku z istniejącymi ograniczeniami
występującymi na drogach powiatowych nr 2075K oraz 1447K zaprojektowano dwa objazdy,
jeden dla pojazdów do 3,5 drugi dla pojazdów do 8t.
Objazd wyznaczono dla:
- jadących drogą wojewódzką nr 966 na kierunku do Wieliczki od Tymowej, do Żegociny -
drogą wojewódzką nr 966 oraz 965,
- jadących z Żegociny drogą
powiatową nr 2075 K przez Rajbrot i drogą powiatową nr 1447K do Muchówki, następnie
drogą wojewódzką nr 966 oraz 965 do Żegociny,
- jadących od strony Bochni i Limanowej do Rajbrotu - drogą wojewódzką nr 965
oraz 966, a następnie drogą powiatową nr 1447K,
- jadących od strony Wieliczki do Rajbrotu - drogą wojewódzką nr 966 a
następnie drogą powiatową nr 1447K,
- jadących od strony Nowego Wiśnicza do Rajbrotu - drogą wojewódzką nr 966 a
następnie drogą powiatową nr 1447K.
Nowy most w Żegocinie ma być gotowy do
końca października, zaś całość prac do końca listopada. Przypominamy, że zakres
prac obejmie rozbiórkę istniejącego oraz budowę nowego, żelbetowego mostu,
przebudowę drogi, dojazdów, rowu melioracyjnego, umocnienie brzegu Potoku Saneckiego
oraz regulację wysokościową studzienek teletechnicznych i kanalizacyjnych. Budowa
mostu, po wielu latach starań, stała się możliwa dopiero teraz, dzięki otrzymanej
przez Starostwo Powiatowe w Bochni w lutym 2011 r promesie z Ministerstwa Spraw
Wewnętrznych i Administracji na usuwanie skutków klęsk żywiołowych. Całkowity koszt
budowy to kwota prawie 1,8 mln złotych. |