Zasady rekrutacji do klas
pierwszych w Zespole Szkół im Świętej Jadwigi Królowej w Żegocinie
w roku szkolnym 2011/2012
§ 1
Zadania Komisji Rekrutacyjno - Kwalifikacyjnej
1. Do zadań Komisji Rekrutacyjno - Kwalifikacyjnej należy:
1) Opracowanie zasad rekrutacji do klas pierwszych Zespołu Szkół w
Żegocinie na rok szkolny 2011/2012
2) Przeprowadzenie rekrutacji do klas pierwszych zgodnie z przyjętymi
zasadami:
- Gimnazjum na podbudowie szkoły podstawowej.
- Liceum Ogólnokształcącego na podbudowie gimnazjum.
- Zasadniczej Szkoły Zawodowej dla młodocianych pracowników na
podbudowie gimnazjum.
- Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych na
podbudowie zasadniczej szkoły zawodowej.
3) Ustalenie listy przyjętych do klas pierwszych w Zespole Szkół oraz
sporządzenie protokołu postępowania kwalifikacyjnego.
§ 2
Zasady rekrutacji do klas pierwszych Zespołu Szkół w Żegocinie
1. Szkoła prowadzi rekrutację sposobem tradycyjnym i elektronicznym.
2. Kandydaci składają tradycyjne podania i dokumenty lub dokonują
rejestracji internetowej do 3 szkół. W obrębie jednej szkoły wybierają dowolną
liczbę oddziałów.
3. Uwagi dotyczące kandydatów rekrutujących się elektronicznie:
1) Kandydatów obowiązuje ujednolicone "podanie o przyjęcie do
szkoły", które składają w szkole pierwszego wyboru - załącznik nr 1.
2) Kandydatów nie obowiązuje składanie kopii świadectwa i
zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego:
- Informacje o wynikach egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
i matematyczno - przyrodniczej oraz z przeliczenia ocen na świadectwie i szczególnych
osiągnięć wpisanych na świadectwie wprowadzają macierzyste gimnazja, jeżeli są
objęte systemem.
- Wyżej wymienione informacje o kandydatach z gimnazjów nie objętych
systemem wprowadzają szkoły ponadgimnazjalne pierwszego wyboru.
3) Informacje o ewentualnych zmianach w wyborze szkół wprowadza
kandydat za pośrednictwem szkoły, która wprowadziła jego dane do systemu - macierzyste
gimnazjum lub szkoła ponadgimnazjalna pierwszego wyboru.
4. Oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum wraz z oryginałem
zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego należy złożyć w wybranej szkole, w
której uczeń potwierdza wolę podjęcia nauki.
5. Kandydaci do klas pierwszych składają następujące dokumenty:
1) do Gimnazjum:
- dla uczniów z obwodu: deklaracja rodziców w postaci zapisania ucznia
do szkoły oraz świadectwo ukończenia szkoły podstawowej, zaświadczenie o wyniku
sprawdzianu,
- dla uczniów spoza obwodu: podanie rodzica o przyjęcie, świadectwo
ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o wyniku sprawdzianu.
2) do LO:
- życiorys i podanie zawierające nr PESEL ucznia,
- 2 fotografie,
- orzeczenie lekarskie dotyczące kształcenia,
- do klasy straży granicznej:
. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do nauki w klasie o
wzmożonym wysiłku fizycznym,
. pisemna zgoda rodziców na podjęcie nauki w tej klasie,
- poświadczona kopia zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego*,
- poświadczona kopia świadectwa ukończenia gimnazjum*,
- opinie poradni psychologiczno - pedagogicznych, jeśli kandydat takie
posiada,
- w przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i
innymi schorzeniami, orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno -
pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
3) do Zasadniczej Szkoły Zawodowej:
- życiorys i podanie zawierające nr PESEL ucznia,
- 2 fotografie,
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do
kształcenia w określonym zawodzie,
- zaświadczenie potwierdzające praktykę lub umowa o pracę,
- poświadczona kopia zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego*,
- poświadczona kopia świadectwa ukończenia gimnazjum*,
- opinie poradni psychologiczno - pedagogicznych, jeśli kandydat takowe
posiada,
- w przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i
innymi schorzeniami, orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno -
pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
* nie dotyczy kandydatów, których rejestruje elektronicznie macierzyste gimnazjum
4) do Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego:
- życiorys i podanie zawierające nr PESEL kandydata,
- świadectwo ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej,
- 2 fotografie,
- opinie poradni psychologiczno - pedagogicznej, jeżeli kandydat takowe
posiada.
6. Kandydaci do LO i ZSZ mogą składać dokumenty do co najwyżej
trzech szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży. Pod pojęciem "szkoła
ponadgimnazjalna" rozumie się szkołę samodzielną lub każda szkołę wchodzącą
w skład zespołu szkół.
7. Kandydaci zainteresowani więcej niż jednym oddziałem w wybranej
szkole w podaniu wskazują kolejno interesujące go oddziały.
8. Kandydat do LO i ZSZ składający dokumenty systemem tradycyjnym
posługuje się trzema kopiami świadectwa ukończenia gimnazjum oraz trzema
poświadczonymi kopiami zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.
9. Oryginał świadectwa i zaświadczenia należy złożyć w wybranej
szkole, w której uczeń potwierdza wolę podjęcia nauki.
10. Kopie świadectw i zaświadczeń wydaje dyrektor gimnazjum
11. Warunki przyjęcia do klas pierwszych:
1) O przyjęciu do klasy pierwszej Gimnazjum decyduje:
- dla uczniów z obwodu: deklaracja rodziców oraz złożenie
dokumentów
- dla uczniów spoza obwodu: limit wolnych miejsc
2) O przyjęcie do klasy pierwszej Liceum Ogólnokształcącego mogą
ubiegać się uczniowie, którzy z egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej i
matematyczno - przyrodniczej oraz z przeliczenia ocen na świadectwie i szczególnych
osiągnięć uzyskali łącznie co najmniej 60 punktów. O przyjęciu do klasy pierwszej
decyduje kolejność na liście kandydatów zgodnie z limitem miejsc.
3) O przyjęcie do klasy straży granicznej mogą ubiegać się
uczniowie, którzy uzyskali co najmniej dobrą ocenę z zachowania.
4) O przyjęciu do klasy pierwszej Zasadniczej Szkoły Zawodowej
decyduje złożenie kompletu dokumentów oraz kolejność na liście kandydatów,
utworzonej w/g ilości punktów uzyskanych za egzaminy gimnazjalne oraz z przeliczenia
ocen na świadectwie i szczególnych osiągnięć ucznia. O ilości przyjętych uczniów
decyduje limit miejsc.
5) O przyjęciu do Liceum Uzupełniającego decyduje złożenie kompletu
dokumentów oraz rozmowa kwalifikacyjna.
12. Kandydat do klasy pierwszej może otrzymać max 200 pkt, w tym:
1) 100 pkt - liczba punktów możliwych do uzyskania za egzamin
gimnazjalny przeprowadzony w ostatnim roku nauki,
2) 100 pkt - liczba punktów możliwa do uzyskania za oceny na
świadectwie ukończenia gimnazjum oraz inne osiągnięcia wymienione na świadectwie
ukończenia gimnazjum.
13. Kandydat otrzyma punkty za świadectwo z następujących
przedmiotów:
1) LO - klasa z rozszerzoną podstawą programową z języka polskiego,
historii, biologii:
- język polski
- historia
- biologia
- obowiązkowy język obcy
2) LO - klasa z rozszerzoną podstawą programową z matematyki, fizyki,
geografii:
- język polski
- matematyka
- fizyka i astronomia
- geografia
3) LO - klasa straży granicznej z innowacją pedagogiczną
- j. polski
- matematyka
- wiedza o społeczeństwie
- obowiązkowy język obcy
4) ZSZ
- język polski
- matematyka
- historia
- informatyka
14. Kandydaci do LO i ZSZ mogą uzyskać punkty:
1) z przeliczenia ocen na świadectwie - maksymalnie 80 punktów
- celujący - 20 punktów
- bardzo dobry - 18 punktów
- dobry - 15 punktów
- dostateczny - 10 punktów
- dopuszczający - 2 punkty
2) za inne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia
gimnazjum kandydat może uzyskać co najwyżej 20 punktów, przy czym:
- za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem - 5 punktów
- za udział w konkursach organizowanych przez kuratora oświaty:
. finalista konkursu ponadwojewódzkiego - 12 punktów
. finalista konkursu wojewódzkiego - 10 punktów
- Za osiągnięcia wpisane na świadectwie, w tym osiągnięcia sportowe
lub artystyczne do 7 punktów, przy czym rozdział punktów jest zgodny z załącznikiem 5
Decyzji Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 04 stycznia 2011 r.
- W przypadku, gdy kandydat uzyskał w okresie trzech lat kilka lokat
punktowanych w tym samym konkursie, uznaje się tylko jedną najwyższą lokatę.
15. Kandydatom zwolnionym z egzaminu gimnazjalnego liczbę punktów
uzyskanych z przeliczenia ocen z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych
mnoży się przez dwa.
16. Konkursami organizowanymi przez Małopolskiego Kuratora Oświaty:
1) konkursy przedmiotowe dla gimnazjalistów: polonistyczny, języka
angielskiego, języka niemieckiego, języka francuskiego, matematyczny, informatyczny,
biologiczny, chemiczny, fizyki i astronomii, historyczny, geograficzny, biblijny,
"Wiem Więcej"
2) konkursy tematyczne:
- "Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1531 - 1683
od Obertyna do Wiednia"
- "Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej"
- "Tadeusz Kościuszko - żołnierz wolności"
- "Wojna z Narodem - 30. Rocznica wprowadzenia Stanu Wojennego w
Polsce, opór, życie codzienne oraz reakcje międzynarodowe"
- "Papież Słowianin- konkurs wiedzy o czasach i osobie Karola
Wojtyły-Jana Pawła II"
- "Losy Bliskich i losy Dalekich -życie Polaków w latach
1914-1989"
17. Laureaci konkursów organizowanych przez Kuratora Oświaty o
zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub
poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są do
wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów zawartych w statutach
szkół. Preferencje te nie dotyczą dodatkowych kryteriów, gdzie odbywa się sprawdzian
uzdolnień.
18. Kandydaci posiadający orzeczenia poradni psychologiczno -
pedagogicznej są przyjmowani do szkoły pod warunkiem uzyskania minimalnej liczby
punktów, o których mowa w p. 5.
19. Uczniowie zwolnieni z powodów losowych ze zdawania egzaminu
gimnazjalnego uzyskują wynik punktowy przez podwojenie liczby punktów za świadectwo i
inne osiągnięcia. pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły.
§ 3
Terminy rekrutacji
1. Gimnazjum:
od 1 marca 2011 r. do 22 kwietnia 2011 r. do godz. 12.00 - Składanie podań
przez uczniów klas szóstych szkół podstawowych zamieszkałych poza obwodem gimnazjum
do 22 czerwca 2011 r. do 27 czerwca 2011 r. do godz. 12.00 - Składanie
oryginałów świadectw i zaświadczeń o wynikach sprawdzianu w klasie szóstej
1 lipca 2011 r. do godz. 12.00 - Ogłoszenie list uczniów przyjętych do
gimnazjum.
2. Liceum Ogólnokształcące i Zasadnicza Szkoła Zawodowa:
od 4 maja 2011 r. do 15 czerwca 2011 r. do godz. 15.00
Składanie dokumentów do wybranych szkół do 17 czerwca 2011 do godz.
10.00.
Dokonywanie ewentualnych zmian w decyzji o wyborze szkoły od 22
czerwca 2011 r. do 27 czerwca 2011 r. do godz. 15.00
Dostarczenie do wybranych szkół kopii świadectwa i zaświadczenia o
wyniku egzaminu gimnazjalnego z wyjątkiem szkół będących w systemie rekrutacji
elektronicznej.
29 czerwca 2011 r. do godz. 13.00 - Ogłoszenie przez szkolną
komisję rekrutacyjno-kwalifikacyjną list kandydatów przyjętych do oddziałów klasy
pierwszej oraz listy kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia wg wzorów
stanowiących załącznik nr 3
do 30 czerwca 2011 r. do godz. 14.00 - Potwierdzenie woli
podjęcia nauki w danej szkole przez kandydatów umieszczonych na listach
zakwalifikowanych do przyjęcia poprzez złożenie oryginału świadectwa, zaświadczenia
o wynikach egzaminu gimnazjalnego oraz karty informacyjnej
1 lipca 2011 r. do godz. 12.00 - Ogłoszenie przez szkolne komisje
rekrutacyjno-kwalifikacyjne list przyjętych do szkoły - załącznik nr 4
do 4 lipca 2011 r. do godz. 10.00 - Składanie przez uczniów
nieprzyjętych do wybranych szkół oryginału dokumentów do szkół dysponujących
wolnymi miejscami
4 lipca 2011 r. do godz. 13.00 - Dodatkowa rekrutacja.
3. Uzupełniające Liceum Ogólnokształcące dla dorosłych:
do 19 sierpnia 2011 r. - Składanie dokumentów.
25, 26 sierpnia 2011 r. - Rozmowy kwalifikacyjne w szkołach
29 sierpnia 2011 r. - Ogłoszenie list przyjętych
§ 4
Ogłaszanie wyników rekrutacji
1. Szkolna Komisja Rekrutacyjno - Kwalifikacyjna ogłasza wyniki
rekrutacji w LO, ZSZ, ULO zgodnie z w/w terminami, wg wzorów zawartych w załącznikach
nr 3 i nr 4. Obowiązuje zasada umieszczania na liście zgodnie z kolejnością uzyskanych
punktów.
2. Od decyzji Szkolnej Komisji Rekrutacyjno - Kwalifikacyjnej
przysługuje kandydatowi lub jego rodzicom pisemne odwołanie do dyrektora szkoły w
terminie trzech dni od daty ogłoszenia listy przyjętych.
§ 5
Potwierdzenie woli podjęcia nauki w wybranej szkole
1. Dokumentami potwierdzającymi wolę podjęcia nauki w wybranej szkole
ponadgimnazjalnej są:
1) oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum,
2) oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego,
3) do dokumentów kandydat dołącza kartę informacyjną - załącznik
nr 2.
2. Uczniowie, którzy nie zostali przyjęci do szkoły w pierwszym
terminie, w dodatkowej rekrutacji posługują się wyłącznie oryginałami dokumentów.
Żegocina, 11 marca 2011 r.
Szczegółowych informacji
udziela sekretariat szkoły od 8.00 do15.00. Tel. 146132120.
Serwis
internetowy szkoły >>> |
Szkoła
Muzyczna I stopnia w Żegocinie jest publiczną placówką kształcenia artystycznego
prowadzoną przez Ministra Kultury oraz Radę Gminy Żegocina. Szkoła kształci
uzdolnioną muzycznie młodzież w wieku od 6 do 16 lat. Nauka w szkole trwa 4 lub 6 lat w
zależności od wieku ucznia i cyklu kształcenia.
Na sześcioletni cykl nauczania przyjmowane są dzieci w wieku od lat 6
do 9. Cykl sześcioletni obejmuje naukę gry na takich instrumentach jak: fortepian,
akordeon, skrzypce, gitara, flet. Na czteroletni cykl nauczania przyjmowana jest
młodzież w wieku od lat 10-16. Cykl czteroletni obejmuje naukę gry na instrumentach:
klarnet, flet, trąbka, puzon, akordeon, gitara, skrzypce.
ZASADY PRZYJMOWANIA UCZNIÓW
Do Szkoły Muzycznej I stopnia w Żegocinie Kandydaci ubiegający się
o przyjęcie do szkoły składają:
1. Podanie o przyjęcie wraz z wypełnionym kwestionariuszem osobowym.
2. Opinie lekarską o braku przeciwwskazań do nauki gry na wybranym instrumencie.
Wymienione dokumenty należy złożyć w sekretariacie szkoły w
terminie do 25 kwietnia 2011 r. Kwestionariusz można pobrać w sekretariacie szkoły,
pn.- pt. w godz. 9.00 -15.30.
Kwalifikacja kandydatów do Szkoły Muzycznej I st. odbywa się na
podstawie badania przydatności, które polega na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych ucznia
i predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie.
Przesłuchania wstępne odbędą się w dniach:
05 maja 2010 r. (czwartek) w godz- 14:00 - 19:00 (w budynku Szkoły
Podstawowej w Żegocinie - sala nr 44 a piętro IV.
Dla kandydatów do Szkoły Muzycznej organizujemy spotkanie przygotowujące do
przesłuchań wstępnych w dniach:
- 18 kwietnia 2011 r. godz. 17:00 do 18:00
- 21 kwietnia 2011 r. aodz. 17:00 do 18:00 (w budynku Szkoły Podstawowej w Żegocinie,
piętro czwarte).
ZAPRASZAMY!!!
Wszelkie informacje o zasadach przyjęć i nauce w Szkole Mu/ycznei I
stopnia w Żegocinie można uzyskać w sekretariacie lub telefonicznie 14 6132028.
Serwis internetowy
szkoły >>>
|