REMONT BUDYNKÓW SZKOLNYCH W ŁĄKCIE GÓRNEJ |
|
|
|
Remonty w Zespole Szkół w Łąkcie Górnej. |
|
Szkoła w Łąkcie Górnej - to kilka budynków wykupionych od krakowskiej "Chemobudowy" i przystosowanych z obiektów wypoczynkowych na cele szkolne. Od czasu uruchomienia w nich szkoły (1990 r.) minęło już sporo czasu i wymagają one remontów. W ubiegłym roku dokonano remontu budynku nr 3, w tym przyszła pora na dwa kolejne: nr 5 i nr 6. Podobnie, jak w roku ubiegłym remonty dokonywane są jednak w ciągu roku szkolnego. - Pracownicy limanowskiej Firmy Budowlanej Gurgul rozpoczęli prace w pierwszym z remontowanych budynków 18 sierpnia 2008 r. Obecnie kończy się remont budynku nr 6 (budynek administracyjny - sekretariat, pokój nauczycielski, gabinet dyrektora, pracownia komputerowa, po modernizacji także pokoik dla pielęgniarki szkolnej), a rozpoczyna w budynku nr 5. W efekcie oba budynki będą spełniały wszystkie wymogi dla dostępu dla osób niepełnosprawnych. Remont obejmuje przystosowanie sanitariatów w budynkach nr 5 i 6 dla osób niepełnosprawnych, remonty instalacji elektrycznych i wodno - kanalizacyjnych oraz wykonanie podjazdów dla osób niepełnosprawnych - informuje dyrektor Zespołu Szkół w Łąkcie Górnej pan Jan Rosiek. | |
7 pażdziernika rozpoczął się remont w budynku nr 6. | |
Dyrektor szkoły cieszy się z faktu, że samorządowi udało
się pozyskać z PFRON-u środki na wykonanie remontów (samorząd także współfinansuje
to przedsięwzięcie), które łącznie będą kosztować ponad 150 tys. złotych, ale
jednocześnie denerwuje go fakt, że robi się to w okresie roku szkolnego. - Proces
dydaktyczny trwa prawie normalnie. Udało się tak jakoś ustawić funkcjonowanie szkoły,
że remont i nauka odbywają się równocześnie. Ale są trudności, głównie z
łącznością szkoły z zewnętrznymi instytucjami, bo remontowany jest sekretariat.
Opieramy się więc na prywatnej łączności komórkowej. Trzeba było także przenieść
w inne miejsce książki ze szkolnej biblioteki. Przewidujemy, że remont zakończy się
30 listopada br. - mówi dyrektor, który codziennie obserwuje przebieg prac i cierpliwie
czeka na powrót do normalnego funkcjonowania szkoły. |
|