NAUCZYCIELE A PROBLEM PRZEMOCY W SZKOLE I RODZINIE

Nauczyciele na szkoleniu na temat przemocy. Nauczyciele na szkoleniu na temat przemocy.

      Zjawisko przemocy, zarówno fizycznej, jak i psychicznej, dotarło do polskich szkół już dosyć dawno. Z problemem tym spotykają się nauczyciele - wychowawcy niestety coraz częściej. W celu przypomnienie im wiedzy o tym, jak powinien interweniować nauczyciel, gdy jego podopieczni zaczynają spotykać się ze zjawiskiem przemocy w szkole i domu, zorganizowane zostało szkoleniowe spotkanie w auli ZS w Żegocinie.
     Organizatorem przedsięwzięcia był psycholog gminny pan Czesław Pączek, który zaprosił prelegenta  - pedagoga resocjalizacyjnego Ośrodka Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Ofiar Przemocy z Tarnowa - dyrektora tej instytucji - pana Jerzego Szczepańca. Do auli Zespołu Szkół w Żegocinie przybyło 5 czerwca 2008 r. około 30 nauczycieli, pracujących na terenie Gminy Żegocina. Wszystkich powitała dyrektorka Zespołu Szkół w Żegocinie pani Danuta Pączek. Zapoznała zebranych z salą, w której odbywało się zebranie, a potem poprosiła pana Czesława Pączka o dalsze prowadzenie spotkania.

Nauczyciele na szkoleniu na temat przemocy. Nauczyciele na szkoleniu na temat przemocy.

    Zatrudniony przez samorząd gminny psycholog - pan Czesław Pączek - przedstawił prelegenta i omówił cel spotkania. O potrzebie zorganizowania takiego właśnie szkolenia przekonał się podczas analizy ankiet, przeprowadzonych kilka miesięcy temu w placówkach oświatowych gminy Żegocina. Wprawdzie zjawiska przemocy w tutejszych szkołach - to zjawisko na szczęście rzadkie, ale jednak występuje i nauczyciele powinni umieć w odpowiedni sposób interweniować.

Nauczyciele na szkoleniu na temat przemocy. Nauczyciele na szkoleniu na temat przemocy.

    Nauczyciele wysłuchali wykładu pedagoga pt. "Agresja - przemoc - interwencja profilaktyczna" i zobaczyli prezentację dotyczącą tematu przemocy, a właściwie sposobów prowadzenia działań wychowawczych wobec młodzieży zaczynającej dopiero działania związane z przemocą, jak również doświadczającej tej przemocy.  Życzmy im jednak, aby zdobytej wiedzy nie mieli okazji stosować w pracy dydaktyczno - wychowawczej.

[wstecz]