EGZAMIN GIMNAZJALNY 2006 |
|
Egzamin gimnazjalny 2006 w Publicznym Gimnazjum w Żegocinie. |
|
26 i 27 kwietnia 2006 roku - już po raz piąty od chwili wprowadzenia
reformy oświaty - odbył się egzamin gimnazjalny. Jest ważnym źródłem informacji o
efektach kształcenia, które równocześnie wykorzystuje się w rekrutacji do szkół
ponadgimnazjalnych. Warto przypomnieć, że przystąpienie do egzaminu jest obowiązkowe,
od tego zależy ukończenie gimnazjum. Zadania bądź sposób przeprowadzania egzaminu
dostosowuje się do dysfunkcji uczniów. Nie można oblać tego egzaminu, gdyż każdy
uczeń otrzymuje zaświadczenie tylko o sumie uzyskanych punktów. Egzamin ten ma dwie
części: humanistyczną i matematyczno-przyrodniczą. Zadania egzaminacyjne i
sposób przeprowadzania tego egzaminu są takie same w całym kraju. Na każdej sali
egzaminacyjnej jest co najmniej jeden nauczyciel z innej szkoły, nie mogą tam być
nauczyciele tych przedmiotów, z zakresu których odbywa się egzamin. Oceniają go
nauczyciele spoza szkoły ucznia według tych samych kryteriów obowiązujących w całej
Polsce. |
|
26 kwietnia uczniowie pisali humanistyczną część egzaminu. W ciągu 120 minut musieli rozwiązać zadania obejmujące takie przedmioty szkolne jak: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, plastyka, muzyka. W tym roku tematem przewodnim testu był śmiech. |
|
Po napisaniu części humanistycznej gimnazjaliści wychodzili z sal
dosyć zadowoleni. - Ten test był łatwiejszy od próbnego. W rozprawce, której temat
brzmiał "Czy śmiech może być nauką?" oparłem się na filmie "Sami
swoi" oraz "Zemście" Aleksandra Fredry. Dziś jestem zadowolony. Jeśli
zdobędę 40 punktów, uznam to za swój sukces - powiedział Dariusz Waligóra z
Publicznego Gimnazjum w Rozdzielu. |
|
Podczas
czwartkowego testu sprawdzana jest wiedza z biologii, chemii, fizyki i matematyki. Po drugim dniu egzaminu
gimnazjalnego uczniowie żegocińskich szkół byli już mniej zadowoleni. Test okazał
się trudny, a wiele zadań było trudnych. Dla wielu trzecioklasistów było za mało
czasu na rozwiązanie wszystkich zadań. |
|