Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Żegocina

ZARZĄDZENIA WÓJTA GMINY W ŻEGOCINIE

    

ZARZĄDZENIE NR 0050.112.2011Z WÓJTA GMINY ŻEGOCINA
z dnia 14.11.2011r.

w sprawie ustalenia Regulaminu finansowania zadania Gminy Żegocina w zakresie ochrony środowiska polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest (tj. załadunek, transport i utylizacja odpadów) z budynków mieszkalnych i letniskowych osób fizycznych na terenie Gminy Żegocina


    Na podstawie art. 9 ust. 1, oraz art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) i art. 400 a ust. 1 pkt 8, art. 403 ust. 2, 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.) Wójt Gminy Żegocina zarządza, co następuje:

§1.

Ustala się "Regulamin finansowania zadania Gminy Żegocina w zakresie ochrony środowiska polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest (tj. załadunek, transport i utylizacja odpadów) z budynków mieszkalnych i letniskowych osób fizycznych na terenie Gminy Żegocina" zgodnie z załącznikiem do niniejszego Zarządzenia.

§2.

Traci moc Zarządzenie Nr 209/09 Wójta Gminy Żegocina z dnia 16.01.2009 r.

§3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Załącznik do Zarządzenia Nr 0050.112.2011Z Wójta Gminy Żegocina z dnia 14.11.2011r.


REGULAMIN finansowania zadania gminy Żegocina w zakresie ochrony środowiska polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest (tj. załadunek, transport i utylizacja odpadów) z budynków mieszkalnych i letniskowych osób fizycznych na terenie Gminy Żegocina.

§1.
Regulamin określa zasady i tryb finansowania zadania gminy Żegocina w zakresie ochrony środowiska polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest (tj. załadunek, transport i utylizacja odpadów) powstałych podczas wymiany lub likwidacji pokryć dachowych, elewacji lub innych elementów budowlanych zawierających azbest z budynków mieszkalnych i letniskowych osób fizycznych zlokalizowanych na terenie Gminy Żegocina.

§2.
1. W ramach realizacji zadania gminy z zakresu ochrony środowiska finansowaniu będą podlegały koszty związane z załadunkiem, transportem i utylizacją wyrobów zawierających azbest powstałych przy wymianie lub likwidacji pokrycia dachowego, elewacji lub innych elementów budowlanych z budynków mieszkalnych i letniskowych.
2. O realizację zadania mogą ubiegać się osoby fizyczne mające tytuł prawny do nieruchomości zlokalizowanej na terenie Gminy Żegocina.
3. Pomoc osobom fizycznym, będącym przedsiębiorcami w rozumieniu ustawy z dnia 02.07.2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2010r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.) może być udzielona wyłącznie na potrzeby nie związane z prowadzoną działalnością gospodarczą.
4. W przypadku budynku, do którego prawo własności posiada kilka osób, wniosek podpisują wszyscy współwłaściciele lub osoba posiadająca stosowne pełnomocnictwo współwłaścicieli.

§3.
1.Podstawą realizacji zadania opisanego w §2. ust. 1 ze środków budżetu Gminy Żegocina jest złożony wniosek i podpisana umowa.


§4.
1. Osoba ubiegająca się o realizację zadania składa wniosek do Urzędu Gminy Żegocina.
2. Wzór wniosku dostępny jest w Urzędzie Gminy Żegocina - pokój nr 10 oraz na stronie internetowej Gminy Żegocina www.zegocina.pl
3. Wnioski należy składać w terminie do 18 listopada 2011r.
4. W przypadku złożenia wniosku niekompletnego wnioskodawca będzie wzywany do usunięcia braków w terminie 3 dni od doręczenia wezwania.
5. Wniosek jest kompletny, jeżeli został właściwie wypełniony i zawiera wszystkie niezbędne informacje oraz dokumenty pozwalające na jego rozpatrzenie określone w §5.
6. Wójt Gminy Żegocina rozpatruje wniosek w terminie do 5 dni od daty jego złożenia.
7. Wnioski rozpatrywane będą wg kolejności ich złożenia, aż do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na sfinansowanie kosztów w bieżącym roku.
8. Wójt Gminy Żegocina powiadomi pisemnie wnioskodawcę o zakwalifikowaniu do realizacji zadania lub odmowie.
9. Wójt Gminy Żegocina w terminie 3 dni od rozpatrzenia wniosku podpisuje z właścicielem nieruchomości umowę o realizację zadania gminy opisanego w §2.
10. Wójt Gminy Żegocina zleca odbiór wyrobów zawierających azbest z posesji wnioskodawcy przedsiębiorcy legitymującemu się decyzją zezwalającą na usuwanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest z którym ma podpisaną stosowną umowę.

§ 5
Warunkiem realizacji zadania jest:
1. Przedłożenie "Informacji o wyrobach zawierających azbest", o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r. Nr 8, poz. 31).
2. Spełnienie wymogów formalnych, tj. przedłożenie następujących dokumentów:
- kopii aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości (oryginał do wglądu).

§ 6.
1. Koszty związane z załadunkiem, transportem i utylizacją odpadów azbestowych powstałych przy wymianie lub likwidacji pokrycia dachowego, elewacji lub innych elementów budowlanych z budynków mieszkalnych i letniskowych będą finansowane przez Gminę w 100%.
2. Finansowanie następuje według kolejności złożonych wniosków aż do wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel w budżecie Gminy Żegocina na dany rok.

Do pobrania:

żegocina.pl

Zarządzenia Wójta Gminy Żegocina.