ZARZĄDZENIE
NR 0050.112.2011Z WÓJTA GMINY ŻEGOCINA
z dnia 14.11.2011r.
w sprawie ustalenia Regulaminu
finansowania zadania Gminy Żegocina w zakresie ochrony środowiska polegającego na
usuwaniu wyrobów zawierających azbest (tj. załadunek, transport i utylizacja odpadów)
z budynków mieszkalnych i letniskowych osób fizycznych na terenie Gminy Żegocina
Na podstawie art. 9 ust. 1, oraz art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o
samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) i art. 400 a ust. 1 pkt 8,
art. 403 ust. 2, 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z
2008r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.) Wójt Gminy Żegocina zarządza, co następuje:
§1.
Ustala się "Regulamin finansowania zadania Gminy Żegocina w zakresie ochrony środowiska
polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest (tj. załadunek, transport i
utylizacja odpadów) z budynków mieszkalnych i letniskowych osób fizycznych na terenie
Gminy Żegocina" zgodnie z załącznikiem do niniejszego Zarządzenia.
§2.
Traci moc Zarządzenie Nr 209/09 Wójta Gminy Żegocina z dnia 16.01.2009 r.
§3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr 0050.112.2011Z Wójta Gminy Żegocina z
dnia 14.11.2011r.
REGULAMIN finansowania zadania gminy Żegocina w zakresie ochrony środowiska
polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest (tj. załadunek, transport i
utylizacja odpadów) z budynków mieszkalnych i letniskowych osób fizycznych na terenie
Gminy Żegocina.
§1.
Regulamin określa zasady i tryb finansowania zadania gminy Żegocina w zakresie ochrony
środowiska polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest (tj. załadunek,
transport i utylizacja odpadów) powstałych podczas wymiany lub likwidacji pokryć
dachowych, elewacji lub innych elementów budowlanych zawierających azbest z budynków
mieszkalnych i letniskowych osób fizycznych zlokalizowanych na terenie Gminy Żegocina.
§2.
1. W ramach realizacji zadania gminy z zakresu ochrony środowiska finansowaniu będą
podlegały koszty związane z załadunkiem, transportem i utylizacją wyrobów zawierających
azbest powstałych przy wymianie lub likwidacji pokrycia dachowego, elewacji lub innych
elementów budowlanych z budynków mieszkalnych i letniskowych.
2. O realizację zadania mogą ubiegać się osoby fizyczne mające tytuł prawny do
nieruchomości zlokalizowanej na terenie Gminy Żegocina.
3. Pomoc osobom fizycznym, będącym przedsiębiorcami w rozumieniu ustawy z dnia
02.07.2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2010r. Nr 220, poz. 1447 z późn.
zm.) może być udzielona wyłącznie na potrzeby nie związane z prowadzoną działalnością
gospodarczą.
4. W przypadku budynku, do którego prawo własności posiada kilka osób, wniosek
podpisują wszyscy współwłaściciele lub osoba posiadająca stosowne pełnomocnictwo
współwłaścicieli.
§3.
1.Podstawą realizacji zadania opisanego w §2. ust. 1 ze środków budżetu Gminy Żegocina
jest złożony wniosek i podpisana umowa.
§4.
1. Osoba ubiegająca się o realizację zadania składa wniosek do Urzędu Gminy Żegocina.
2. Wzór wniosku dostępny jest w Urzędzie Gminy Żegocina - pokój nr 10 oraz na stronie
internetowej Gminy Żegocina www.zegocina.pl
3. Wnioski należy składać w terminie do 18 listopada 2011r.
4. W przypadku złożenia wniosku niekompletnego wnioskodawca będzie wzywany do usunięcia
braków w terminie 3 dni od doręczenia wezwania.
5. Wniosek jest kompletny, jeżeli został właściwie wypełniony i zawiera wszystkie
niezbędne informacje oraz dokumenty pozwalające na jego rozpatrzenie określone w §5.
6. Wójt Gminy Żegocina rozpatruje wniosek w terminie do 5 dni od daty jego złożenia.
7. Wnioski rozpatrywane będą wg kolejności ich złożenia, aż do wyczerpania środków
finansowych przeznaczonych na sfinansowanie kosztów w bieżącym roku.
8. Wójt Gminy Żegocina powiadomi pisemnie wnioskodawcę o zakwalifikowaniu do realizacji
zadania lub odmowie.
9. Wójt Gminy Żegocina w terminie 3 dni od rozpatrzenia wniosku podpisuje z właścicielem
nieruchomości umowę o realizację zadania gminy opisanego w §2.
10. Wójt Gminy Żegocina zleca odbiór wyrobów zawierających azbest z posesji
wnioskodawcy przedsiębiorcy legitymującemu się decyzją zezwalającą na usuwanie odpadów
niebezpiecznych zawierających azbest z którym ma podpisaną stosowną umowę.
§ 5
Warunkiem realizacji zadania jest:
1. Przedłożenie "Informacji o wyrobach zawierających azbest", o której mowa w
Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 grudnia 2010
r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz
wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są
wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r. Nr 8, poz. 31).
2. Spełnienie wymogów formalnych, tj. przedłożenie następujących dokumentów:
- kopii aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości (oryginał
do wglądu).
§ 6.
1. Koszty związane z załadunkiem, transportem i utylizacją odpadów azbestowych powstałych
przy wymianie lub likwidacji pokrycia dachowego, elewacji lub innych elementów
budowlanych z budynków mieszkalnych i letniskowych będą finansowane przez Gminę w
100%.
2. Finansowanie następuje według kolejności złożonych wniosków aż do wyczerpania środków
przeznaczonych na ten cel w budżecie Gminy Żegocina na dany rok.
|