Zarządzenie nr 209/09 Wójta Gminy Żegocina z dnia 16
stycznia 2009 r. w sprawie ustalenia Regulaminu udzielania dofinansowania ze środków
Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych z
usuwaniem azbestu na terenie Gminy Żegocina.
Na podstawie art. 406 ust. 1 pkt. 4, 6, 7 i 12 oraz art. 408 ustawy z dnia 27 kwietnia
2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150) Wójt Gminy Żegocina
zarządza, co następuje:
§1.
Ustala się "Regulamin udzielania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych z usuwaniem azbestu na
terenie Gminy Żegocina" zgodnie z załącznikiem do niniejszego Zarządzenia.
§2.
Traci moc Zarządzenie Nr 110/08 Wójta Gminy Żegocina z dnia 14 kwietnia 2008 r.
§3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr 209 Wójta Gminy Żegocina z dnia 16 stycznia
2009 r.
REGULAMIN
udzielania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej do zadań związanych z usuwaniem azbestu na terenie Gminy Żegocina.
§1.
Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym oraz osobom prawnym dofinansowania
na realizację przedsięwzięć polegających na usuwaniu odpadów powstałych przy
likwidacji pokryć dachowych zawierających azbest z obiektów budowlanych zlokalizowanych
na terenie Gminy Żegocina.
§2.
1. Dofinansowaniu będą podlegały koszty inwestycji związane z odbiorem, transportem
i utylizacją odpadów azbestowych powstałych przy wymianie lub likwidacji pokrycia
dachowego.
2. Dofinansowanie polega na jednorazowym zwrocie części kosztów poniesionych na
realizację inwestycji opisanej w § 2 ust. 1.
3. O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby fizyczne i osoby prawne mające tytuł
prawny do nieruchomości zlokalizowanej na terenie Gminy Żegocina.
W przypadku posiadania innego tytułu prawnego, niż własność, należy dołączyć zgodę
właściciela nieruchomości.
W przypadku budynku, do którego prawo własności posiada kilka osób, należy dołączyć
zgodę wszystkich, pozostałych właścicieli na realizację zadania.
§3.
Podstawą otrzymania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej jest złożony wniosek i podpisana umowa.
§4.
1. Osoba ubiegająca się o dofinansowanie składa wniosek do Urzędu Gminy Żegocina.
2. Wzór wniosku dostępny jest: w Urzędzie Gminy Żegocina - pokój nr 10. Można je także
pobrać - tutaj akty.zip
3. Wnioski należy składać w terminie do 30 sierpnia danego roku.
4. W przypadku złożenia wniosku niekompletnego wnioskodawca będzie wzywany do usunięcia
braków w terminie 14 dni od otrzymania wezwania.
Wniosek jest kompletny, jeżeli został właściwie wypełniony i zawiera wszystkie niezbędne
informacje oraz dokumenty pozwalające na jego rozpatrzenie.
5. Wójt Gminy Żegocina rozpatruje wniosek w terminie do 20 dni od daty jego złożenia,
a następnie podpisuje umowę z Beneficjentem w terminie do 30 dni od daty pozytywnego
rozpatrzenia wniosku.
6. Wnioski rozpatrywane będą wg kolejności ich złożenia, aż do wyczerpania środków
finansowych przeznaczonych na dofinansowanie na dany rok kalendarzowy.
7. Wójt Gminy powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyznaniu dofinansowania lub odmowie
dofinansowania.
8. Warunkiem uzyskania dofinansowana w ramach "Regulaminu udzielania dofinansowania ze
środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych
z usuwaniem azbestu jest zrealizowanie oraz rozliczenie zadania do dnia 20 października
danego roku.
9. W rozliczeniu otrzymanych środków z dofinansowania uwzględniane będą faktury VAT
lub rachunki wystawione po dacie podpisania umowy o dofinansowaniu oraz karta przekazania
odpadu.
§ 5
Warunkiem uzyskania dofinansowania jest:
1. Wykonanie czynności, o których mowa § 2 pkt 1 przez przedsiębiorcę legitymującego
się decyzją zezwalającą na usuwanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
2. Przedłożenie "Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów
zawierających azbest", zgodnie ze wzorem zawartym w rozporządzeniu Ministra
Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i
warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. nr
71, poz. 649) - wzór złączony do niniejszego Regulaminu.
3. Przedłożenie "informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich
wykorzystania", oraz "informacji o wyrobach zawierających azbest, których
wykorzystanie zostało zakończone" o której mowa w rozporządzeniu Ministra
Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 r. w sprawie wymagań
w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania
instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. Nr 192,
póz. 1876 z późn. zm.), najpóźniej do dnia złożenia wniosku.
4. Spełnienie wymogów formalnych, tj. przedłożenie następujących dokumentów:
a) kopii aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości , w szczególności
- aktualnego zaświadczenia lub odpisu z Księgi Wieczystej, aktu notarialnego (orginał
do wglądu), a w przypadku współwłaścicieli zgody wszystkich, pozostałych właścicieli
na realizację zadania (orginał),
b) kopii dokumentu potwierdzającego zgłoszenie prac polegających na zabezpieczeniu lub
usuwaniu wyrobów zawierających azbest do organu administracji
architektoniczno-budowlanej,
c) oryginału faktury VAT lub rachunku wystawionego przez przedsiębiorcę legitymującego
się decyzją zezwalającą na usuwanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest za
usunięcie odpadów zawierających azbest wraz z dowodem uregulowania należności wynikającej
z faktury lub rachunku (kopie dokumentów po potwierdzeniu wysokości przyznanego
dofinansowania będą przekazywane Beneficjentowi),
d) kopii oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest o prawidłowości
wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego,
z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (zgodnie z § 8 ust. 3
rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobów i
warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.
U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649) (oryginał do wglądu),
e) kopii karty przekazania odpadów zawierających azbest na uprawnione składowisko
(oryginał do wglądu).
§6.
1. Kwotę dofinansowania ustala się na podstawie faktury VAT lub rachunku oraz karty
przekazania odpadów na uprawnione składowisko.
2. Ustala się, że wysokość dofinansowania w roku 2009 wynosi do 70% udokumentowanych
kosztów opisanych w §2 ust.1, jednak nie więcej niż 1500 zł (słownie: jeden tysiąc
pięćset złotych).
3. Dofinansowanie następuje według kolejności złożonych wniosków aż do wyczerpania
środków przeznaczonych z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na
ten cel na dany rok.
|