Zarządzenie Nr 110/08 Wójta Gminy Żegocina z dnia 14 kwietnia 2008
r. w sprawie ustalenia Regulaminu udzielania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych z usuwaniem azbestu na
terenie Gminy Żegocina.
Na podstawie art. 406 ust. 1 pkt 4, 6, 7 i 12 oraz art. 408 ustawy z dnia 27 kwietnia
2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150) Wójt Gminy Żegocina
zarządza, co następuje:
§1.
Ustala się "Regulamin udzielania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych z usuwaniem azbestu na
terenie Gminy Żegocina" zgodnie z załącznikiem do niniejszego Zarządzenia.
§2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Żegocina
Załącznik do Zarządzenia Nr 110/08 Wójta Gminy
Żegocina z dnia 14 kwietnia 2008 r.
Regulamin udzielania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych z usuwaniem azbestu na terenie Gminy
Żegocina.
§1.
Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym oraz osobom prawnym dofinansowania
na realizację przedsięwzięć polegających na usuwaniu odpadów powstałych przy
likwidacji pokryć dachowych zawierających azbest z obiektów budowlanych zlokalizowanych
na terenie Gminy Żegocina. Pomoc udzielana osobom fizycznym, będącym przedsiębiorcami
w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U.
z 2007r. Nr 155, poz. 1905 z późn. zm.) oraz osobom prawnym, może być udzielona
wyłącznie na potrzeby nie związane z prowadzoną przez nie działalnością
gospodarczą.
§2.
1. Dofinansowaniu będą podlegały koszty inwestycji związane z demontażem, transportem
i utylizacją odpadów azbestowych powstałych przy wymianie lub likwidacji pokrycia
dachowego, a mianowicie:
- rozbiórka pokrycia z płyt zawierających azbest,
- zabezpieczenie odpadów azbestowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- załadunek, transport i składowanie odpadów,
- oczyszczenie terenu z pyłu azbestowego.
2. O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby fizyczne i osoby prawne mające tytuł
prawny do nieruchomości zlokalizowanej na terenie Gminy Żegocina. W przypadku posiadania
innego tytułu prawnego, niż własność, należy dołączyć zgodę właściciela
nieruchomości. W przypadku budynku, do którego prawo własności posiada kilka osób,
należy dołączyć zgodę wszystkich, pozostałych właścicieli na realizację zadania.
§3.
Podstawą otrzymania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej jest złożony wniosek i podpisana umowa.
§4.
1. Osoba ubiegająca się o uzyskanie dofinansowania na unieszkodliwienie odpadów
zawierających azbest składa wniosek do Urzędu Gminy Żegocina.
2. Wzór wniosku dostępny jest: w Urzędzie Gminy Żegocina - pokój nr 10 oraz [tutaj do
pobrania >>>]
3. Wnioski należy składać w terminie do 30 sierpnia danego roku kalendarzowego.
4. Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane. Wniosek jest kompletny, jeżeli został
właściwie wypełniony i zawiera wszystkie niezbędne informacje oraz dokumenty
pozwalające na jego rozpatrzenie.
5. Wójt Gminy Żegocina rozpatruje wniosek w terminie do 30 dni od daty jego złożenia,
a następnie podpisuje umowę w terminie do 30 dni od daty pozytywnego rozpatrzenia
wniosku.
6. Wnioski rozpatrywane będą wg kolejności ich złożenia, aż do wyczerpania środków
finansowych przeznaczonych na dofinansowanie na dany rok kalendarzowy.
7. Wójt Gminy powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyznaniu dofinansowania lub odmowie
dofinansowania.
8. Warunkiem uzyskania dofinansowana w ramach "Regulaminu udzielania dofinansowania
ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań
związanych z usuwaniem azbestu jest zrealizowanie oraz rozliczenie zadania do dnia 30
listopada danego roku.
9. W rozliczeniu otrzymanych środków z dofinansowania uwzględniane będą faktury
VAT/rachunki wystawione po dacie podpisania umowy o dofinansowaniu oraz karta przekazania
odpadu.
§ 5
Warunkiem uzyskania dofinansowania jest:
1. Wykonanie czynności, o których mowa § 2 pkt 1 przez przedsiębiorcę legitymującego
się decyzją zezwalającą na usuwanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
2. Przedłożenie "Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów
zawierających azbest", zgodnie ze wzorem zawartym w rozporządzeniu Ministra
Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i
warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. nr
71, poz. 649) - wzór złączony do niniejszego Regulaminu.
3. Przedłożenie "informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich
wykorzystania" lub "informacji o wyrobach zawierających azbest, których
wykorzystanie zostało zakończone", o której mowa w rozporządzeniu Ministra
Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 r. w sprawie
wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i
oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest
(Dz. U. Nr 192, póz. 1876), najpóźniej do dnia złożenia wniosku.
4. Spełnienie wymogów formalnych, tj. przedłożenie następujących dokumentów
(oryginały do wglądu):
a) kopii aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do budynku/działki (odpis z
księgi wieczystej), a w przypadku współwłaścicieli zgody wszystkich, pozostałych
właścicieli na realizację zadania,
b) oświadczenie wnioskodawcy, iż środki dofinansowania uzyskanego na podstawie
niniejszego Regulaminu nie będą przeznaczone na finansowanie usuwania eternitu z
budynków w których prowadzona jest działalność gospodarczą,
c) kopii dokumentu potwierdzającego zgłoszenie prac polegających na usuwaniu wyrobów
zawierających azbest z budynków, do organu administracji architektoniczno-budowlanej -
oryginał do wglądu,
d) oryginału faktury VAT/ rachunku wystawionego przez przedsiębiorcę legitymującego
się decyzją zezwalającą na usuwanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest za
usunięcie odpadów zawierających azbest (dokument po potwierdzeniu wysokości
przyznanego dofinansowania będzie zwracany) wraz z dowodem uregulowania należności
wynikającej z faktury lub rachunku,
e) kopii oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest o
prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z
zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (zgodnie z § 8 ust. 3
rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobów i
warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z
2004 r., Nr 71, poz. 649), zawierającego dodatkowo informacje o łącznej powierzchni
płyt zawierających azbest usuniętych z obiektów budowlanych i przetransportowanych na
uprawnione składowisko (oryginał oświadczenia wraz z kartą przekazania odpadu do
wglądu).
f) kopii karty przekazania odpadów zawierających azbest na uprawnione składowisko.
§6.
1. Kwotę dofinansowania ustala się na podstawie karty przekazania odpadów na uprawnione
składowisko oraz faktury VAT/rachunku.
2. Ustala się, z zastrzeżeniem pkt. 3 i 4, że maksymalna wysokość dofinansowania w
roku 2008 wynosi 50% za każdą tonę usuniętych wyrobów zawierających azbest (w
oparciu o kartę przekazania odpadu).
3. Łączna kwota przyznanego dofinansowania nie może przekroczyć wysokości środków
przewidzianych na ten cel w Gminnym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w
danym roku.
Do pobrania:
1. Wniosek
o dofinansowanie >>>
2. Załącznik
"Ocena stanu i możliwości" >>>
2. Umowa
o dofinansowanie >>>
3. Oświadczenie
>>>
4. Informacja o wyrobach
zawierających azbest >>>
|