ZAPROSZENIE
NA II. FESTIWAL ROSOŁU
W ślad za ubiegłym rokiem
kontynuujemy ideę organizacji "Festiwalu Rosołu". Tym razem impreza, wzorem
Eurowizji, odbędzie się u zwycięscy poprzedniej edycji tj. w Gminie Biskupice, 14
października 2012 roku. Szykujemy wiele atrakcji oraz nagrody dla laureatów. Jesteśmy w
trakcie przygotowywania programu imprezy i niezwłocznie po dopracowaniu wszystkich
szczegółów trafi on do Państwa.
W związku z tym, że drużyny powinny zostać wyłonione przez gminy
do 14 września 2012 roku, przesyłamy regulamin festiwalu oraz plakat z jego
zapowiedzią. Prosimy o zamieszczenie powyższych informacji na stronach internetowych
oraz o wyłanianie drużyn do konkursu tj. jedna drużyna z gminy w kategorii
"amatorzy" oraz jedna drużyna w kategorii "profesjonaliści".
Kryteria oraz forma wyłaniania drużyn na etapie eliminacji gminnych
leży w gestii urzędów poszczególnych gmin, upoważnionych przez urząd jednostek
organizacyjnych, lub może zostać zlecone organizacji pozarządowej.
Szczegóły poniżej.
Pozdrawiam ze smakiem,
Patryk Paszkot
asystent kierownika biura
REGULAMIN II. FESTIWALU ROSOŁU
Organizator: Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania "Dolina Raby"
Partnerzy:
Sponsorzy: BGŻ - Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. Oddział w Bochni
1. Organizator konkursu
Niniejszy regulamin określa warunki, na jakich odbywa się konkurs "II Festiwalu
Rosołu". Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania
"Dolina Raby", Chrostowa 1A, 32-742 Sobolów.
2. Przedmiot konkursu
Przedmiotem konkursu jest ROSÓŁ POLSKI.
3. Cel konkursu
1. Kultywowanie, propagowanie i pogłębianie wiedzy na temat rosołu, jako polskiej
potrawy tradycyjnej.
2. Promocja obszaru LGD "Dolina Raby".
3. Ochrona kulinarnego dziedzictwa oraz wykazanie się znajomością w przygotowaniu
rosołu według receptury Stanisława Czernieckiego opisanej w "Compendium
Ferculorum" - najstarszej książce kucharskiej.
4. Budowa więzi wewnątrz społeczności lokalnych.
5. Promocja inicjatyw lokalnych.
4. Uczestnicy konkursu
1. Uczestnikami konkursu są; "Amatorzy" (koła gospodyń wiejskich,
stowarzyszenia, nieformalne grupy społeczne, osoby fizyczne),
"Profesjonaliści" (restauratorzy, osoby związane z sektorem gastronomicznym)
oraz "Goście" (drużyna z innych LGD).
2. W konkursie wezmą udział:
a) Po jednej drużynie w kategorii "Amatorzy" oraz "Profesjonaliści"
z terenu sześciu
gmin LGD, tj: Biskupic, Gdowa, Łapanowa, Nowego Wiśnicza, Trzciany, Żegociny;
b) Po jednej drużynie każdego sąsiedniego LGD w kategorii "Goście".
3. W konkursie nie mogą uczestniczyć członkowie Jury konkursowego ani ich rodziny,
członkowie władz LGD "Dolina Raby" oraz zdobywcy pierwszych miejsc w
poprzedniej edycji festiwalu.
4. Drużyny należy zgłaszać do uczestnictwa w konkursie do dnia 14 września 2012 r. na
adres e-mail.biuro@dolinaraby.pl lub tel. 14 685-44-44.
5. Data, miejsce organizacji i rozstrzygnięcia konkursu
Konkurs odbędzie się w dniu 14 października 2012 r. w Parku Kultury i Wypoczynku w
Tomaszkowicach przy Urzędzie Gminy Biskupice.
6. Przebieg konkursu
Konkurs przebiegać będzie w dwóch etapach:
1. I etap - eliminacje na poziomie gminnym, czyli wyłonienie przedstawiciela z każdej
gminy wchodzącej w skład LGD "Dolina Raby" w kategorii "Amatorzy" i
"Profesjonaliści" oraz wyłonienie po jednym przedstawicielu spośród
sąsiadujących LGD w kategorii "Goście" do dnia 14 września.
2. II etap - finał konkursu w dniu 14 października 2012 r. w Parku Kultury i Wypoczynku
w Tomaszkowicach, gdzie zostaną zaprezentowane do degustacji dla Jury Konkursowego
rosoły.
7. Reguły prowadzenia konkursu
1. Każde stanowisko konkursowe zostanie wyposażone przez organizatora w stolik oraz
możliwość skorzystania z podpięcia do prądu.
2. Drużyny uczestniczące w Konkursie zobowiązane są do zakupu produktów, niezbędnych
do przygotowania potrawy we własnym zakresie.
3. Drobny sprzęt kuchenny oraz zastawę do podania potraw każda drużyna posiadać
także we własnym zakresie.
4. Organizator, podczas trwania konkursu ze względu na warunki polowe, nie zapewnia
dostępu do profesjonalnej kuchni, tym samym - w miejscu rozgrywania Konkursu nie będzie
możliwości gotowania rosołu, a jedynie jego podgrzanie. Pragniemy zwrócić uwagę, iż
Rosół winien być ugotowany w dniu konkursu. Rosół do oceny winien być podany z tzw.
"wkładką" tzn. makaronem, kluskami, itp.
5. Konkurs odbędzie się w podziale na drużyny reprezentujące obszar LGD "Dolina
Raby" oraz reprezentujące przedstawicieli sąsiednich LGD.
6. Degustacja rosołu odbywać się będzie od godziny 13:30 - 15:00.
7. Ogłoszenie wyników około godziny 18:00.
8. Każda drużyna powinna efektywnie się zaprezentować zarówno, jeśli chodzi o
wygląd kucharzy, jak i swojego stanowiska.
9. Każde stanowisko konkursowe poza rosołem może posiadać inne produkty regionalne.
8. Kryteria wyboru rosołu
1. Przy ocenie potraw Jury Konkursowe kierować się będzie następującymi kryteriami;
- smak, zapach
- barwa, przejrzystość
- dodatek do rosołu, wkładka (makaron, kluski, itp.)
- podanie (ogólne wrażenie)
- własne uznanie członka Jury.
2. Skala oceny wyżej wymienionych kryteriów wynosi 1 - 5 punktów.
3. Decyzja Jury Konkursowego jest ostateczna i nieodwołalna.
9. Komisja konkursowa
1. W skład Jury wejdzie maksymalnie 7 osób.
2. Posiedzenie Jury Konkursowego odbędzie się bezpośrednio po degustacji potraw.
10. Nagrody
1. W konkursie "II Festiwalu Rosołu" w każdej z dwóch kategorii, tj.
"Amatorzy" i "Profesjonaliści" przewidziane są następujące
nagrody:
I miejsca - wartość nagrody do 1 500,00 zł,
II miejsca- wartość nagrody do 1 000,00 zł,
III miejsca - wartość nagrody do 500,00 zł.
2. W kategorii "Goście" przyznaje się tylko jedno pierwsze miejsce - wartość
nagrody do 1 500,00 zł i jedno wyróżnienie - nagroda - upominek od organizatora.
3. Każda drużyna biorąca udział w konkursie otrzyma Dyplom uczestnictwa.
11. Postanowienia końcowe
1. Organizator zastrzega sobie prawo do opublikowania imion, nazwisk, zdjęć
fotograficznych i informacji o zwycięzcach i uczestnikach Konkursu.
2. Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do zamieszczania informacji o potrawach
konkursowych w swoich materiałach i kampaniach promocyjnych, jako element promujący
obszar LGD "Dolina Raby".
3. Poprzez przystąpienie do Konkursu uczestnicy wyrażają zgodę na warunki zawarte w
niniejszym regulaminie.
4. Regulamin Konkursu jest udostępniony do wglądu w siedzibie organizatora, a także na
stronie internetowej www.dolinaraby.pl.
5. Organizator pozostawia sobie prawo dokonywania indywidualnych ustaleń w sprawach
związanych z Konkursem, a nie objętych niniejszym regulaminem.
12. Informacje dodatkowe
Dodatkowe informacje udzielane są pod numerem - tel. 14 685-44-44. |