O projekcie "Glokalizacja w edukacji dorosłych"
Projekt "Glocalization w edukacji dorosłych" skupia 4 partnerów w
partnerstwo strategiczne: Lokalna Grupa Działania "Dolina Raby", Fundacja Dzieła
Kolpinga w Polsce, Kolpingovo dielo na Slovensku i Latvijas Lauku Forum (sieć łotewskich
lokalnych grup działania).
Głównym celem projektu jest rozwój rozwiązań dla edukacji dorosłych w
kontekście "glokalizacji" poprzez współpracę między 4 organizacjami z 3 krajów,
wymianę doświadczeń i najlepszych praktyk w ramach partnerstwa strategicznego.
Glokalizacja to analizowanie wpływu globalnych zjawisk na sprawy lokalne i odwrotnie.
Grupy docelowe projektu to personel partnerów, koordynatorzy projektów
i wolontariusze w projektach i działaniach w zakresie edukacji dorosłych, trenerzy,
instruktorzy, członkowie zarządów odpowiedzialni za kształcenie dorosłych,
przedstawiciele organizacji pozarządowych, członkowie sieci współpracy, wszystkie
osoby pochodzące z państw partnerów projektu: Polska, Słowacja, Łotwa.
Planowane w projekcie działania łączą innowacje i działania uzupełniające.
Zaplanowano 5 ponadnarodowych spotkań partnerów, w krajach partnerów projektu. Tematyka
tych spotkań to (wraz z organizatorami lokalnymi spotkań):
Polska (LGD Dolina Raby) - Glokalizacja w lokalnej społeczności w
zakresie życia i edukacji - rozwój lokalny kierowany przez społeczność, lokalna
partycypacja i konsultacje, metody edukacji dorosłych, prezentacja dobrych praktyk,
metod, narzędzi, projektów; ogólne zasady kształcenia dorosłych lokalnie w kontekście
glokalizacji;
Słowacja (Kolpingovo dielo na Slovensku) - Glokalizacja w edukacji lokalnej, lokalnej tożsamości
i rozwoju osobistym, wzory lokalnej kultury i lokalnej współpracy - prezentacja
dobrych praktyk, metod, narzędzi, projektów; ogólne zasady kształcenia dorosłych
pracowników w kontekście glokalizacji;
Polska (Fundacja Dzieła Kolpinga w Polsce) - Glokalizacja w edukacji
globalnej, globalnej współzależności i odpowiedzialności, wyjaśnienie globalnych
przyczyn i konsekwencji, wyjaśnienie wpływu indywidualnych osób na procesy globalne
oraz wpływu globalnych procesów na indywidualne osoby, przełamanie istniejących społecznych
stereotypów i uprzedzeń, przedstawienie perspektywy "Globalnego Południa" (Global
South) i idei "Jednego Świata", rozwój krytycznego myślenia i zmiany
indywidualnych postaw, narzędzia on-line w edukacji globalnej - prezentacja dobrych
praktyk, metod, narzędzi, projektów; ogólne zasady globalnego kształcenia dorosłych;
Łotwa (Latvijas Lauku Forum) - Edukacja multikulturowa poprzez
zrozumienie różnic kulturowych, wielokulturowość, glokalizację, współpracę międzynarodową
- Prezentacja dobrych praktyk, metod, narzędzi on-line, projektów; ogólne zasady
wielokulturowej edukacji dorosłych;
Polska (LGD Dolina Raby) - Globalizacja jako klucz do rozwoju zrównoważonego
i trwałego edukacji dorosłych; podsumowanie poprzednich spotkań, zebranych najlepszych
praktyk i przygotowanie listy zalecanych do realizacji idei glokalizacji w programach
edukacji dorosłych na poziomie lokalnym i międzynarodowym.
Zakłada się, że w każdym spotkaniu weźmie udział trzy-pięć osób
zaproponowanych przez każdego partnera projektu czyli około 16 osób będzie uczestniczyć
w każdym spotkaniu. Przewiduje się około 40 uczestników spotkań i pośrednio 500
beneficjentów.
Projekt realizowany będzie do maja 2018 r. |