Oficjalna strona rajdu.

  Przeżywamy kolejne rajdowe emocje. Znaną już  wielu kierowcom i kibicom sportów rajdowych trasą w okolicach Łapanowa, Trzciany i Żegociny 30 czerwca 2006 roku przejechali uczestnicy tegorocznego "Subaru Poland Rally". W tym roku impreza rywalizacja o Puchar Europy Strefy Centralnej FIA, 4 Rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i 5 Rundą RSP PZM.

 Trasa SS3 i 6.

Mapka SS 3 i SS6.

   W piątek 30 lipca 2006 roku na trasie odcinka specjalnego z Łąkty Górnej, przez Konice, Kierlikówkę, Bełdno, Stare Rybie, Tarnawę do Brzezowej dwukrotnie przejechało ponad czterdzieści załóg.
    Czwartkowy prolog na ulicach Krakowa
wygrała, startująca z nr 11 na Subaru Impreza Sti,  załoga Kuchar -   Gerber, która wyprzedziła ekipy: Stec - Rathe (Mitsubishi Evo IX) i Frycz - Boba (Fiat Punto S 1600). Bracia Bębenek (Mitsubishi Evo IX) zajęli piąte miejsce.
   Piątek należał już do
Leszka Kuzaja, jadącego z pilotem Maciejem Szczepaniakiem na Subaru Impreza. Załoga ta wygrała już, rozegrany w okolicy Łapanowa OS1, wyprzedzając o 5,5 sekundy Czopika i Wrońskiego oraz o 15,4 sekundy Lubiaka i Wisławskiego - obie te załogi jechały Mitsubishi Evo IX.
   OS nr 2, rozegrany w okolicy Iwkowej ponownie należał do Leszka Kuzaja i Macieja Szczepaniaka. Czopik i Wroński byli drudzy, a miejsce trzecie zajęła bocheńska załoga braci Michała i Grzegorza Bębenków.
   O godzinie 11.20 z Łąkty Górnej na trasę OS nr 3 wystartowało 45 załóg.   Najszybciej prawie 26 kilometrów przejechała liderująca do tej pory załoga Kuzaj - Wisławski. Znów dobrze pojechali bracia Bebenek, którzy byli drudzy, ale stracili sporo, bo ponad 40 sekund. Dwie sekundy więcej straciła załoga Czopik - Wroński.
    Drugi przejazd w okolicach Łapanowa (OS4) nie zmienił kolejności pierwszej trójki rajdowych załóg. Natomiast na miejsce czwarte awansowała załoga Sołowow - Baran, jadąca Mitsubishi Evo IX.
   Podobnie wyglądał OS 5, rozegrany w okolicy Iwkowej. Trzy pierwsze załogi utrzymały swoje miejsca, natomiast na miejsce czwarte awansowała załoga Kościuszko - Baran (Suzuki Swift S 1600).
   Przed drugim przejazdem z Łąkty Górnej do Brzezowej (OS 6) zmieniły się nieco warunki pogodowe. Niebo pokryły chmury, zaczął padać deszcz, zrobiło się ciemno i chłodno. Nie były to jednak duże opady i nie zmieniło to zasadniczo warunków przejazdu poszczególnych załóg. Ten przejazd należał do świetnie jadącej na Mitsubishi Evo IX załogi Lubiak - Wisławski, która wygrała z Kuzajem zaledwie o 0,3 sek. Pierwszy dzień należał więc zdecydowanie do obrońców tytułu Mistrza Polski. Strata braci Bębenków jest jednak niewielka. Zapowiada się dalsza ciekawa rywalizacja, ale już poza terenem Gminy Żegocina.

NA TRASIE OS 6 W BEŁDNIE

Subaru Poland Rally 2006. Subaru Poland Rally 2006.
Subaru Poland Rally 2006. Subaru Poland Rally 2006.
Subaru Poland Rally 2006. Subaru Poland Rally 2006.

  

Subaru Poland Rally 2006. Subaru Poland Rally 2006.
Wyniki po pierwszym etapie:
1. Leszek Kuzaj (Subaru Impreza) 1:21.18,7
2. Michał Bębenek (Mitsubishi Lancer) strata 1.09,1
3. Tomasz Czopik (Mitsubishi Lancer) 1.27,9
4. Michał Kościuszko (Suzuki Swift S1600) 1.56,2
5. Michał Sołowow (Mitsubishi Lancer) 2.06,3
6. Maciej Lubiak (Mitsubishi Lancer) 2.33,4

Oficjana strona Rajdu.
Oficjalna strona rajdu.

Relacja on-line.
Relacja on-line.

Fot. by karola

   1 lipca 2006 r. rozegrano II etap Subaru Poland Rally. Tym razem pogoda była fatalna, a kierowcom właściwie cały czas towarzyszyły opady deszczu, które czasami były intensywne. Wczorajszy lider klasyfikacji generalnej Leszek Kuzaj potwierdził wysoką formę, kontrolując cały czas stan swojej przewagi. Wygrał trzy, spośród sześciu odcinków specjalnych. Dwa (OS 7 i OS 10) wygrała załoga Sołowow - Baran, jeden (OS 8 ) Kuchar / Gerber.  Leszek Kuzaj jest zdecydowanym liderem rajdowych samochodowych mistrzostw Polski. Krakowski kierowca wygrał wszystkie cztery dotychczas przeprowadzone eliminacje. Subaru Poland Rally ukończyło 40 załóg.

KLASYFIKACJA KOŃCOWA   

   1.  Kuzaj / Szczepaniak - Subaru Impreza - grupa N4 - numer startowy 1
   2.  Bębenek / Bębenek - Mitsubishi Evo IX - grupa N4 - strata 2:05.8 - numer startowy 5
   3.  Sołowow / Baran - Mitsubishi Evo IX - grupa N4 - strata 2:31.3 - numer startowy 2
   4.  Kościuszko / Baran - Suzuki Swift S 1600 - grupa A6s - strata 3:25.5 - numer startowy 4
   5.  Lubiak / Wisławski - Mitsubishi Evo IX - grupa N4 - strata 4:17.5 - numer startowy 12.

   30 czerwca wystartował także Subaru Poland Rally - 5 runda RSP PZM. Ceremonia startu rozpoczęła się w Krakowie o godz. 20. Wśród rajdowych załóg startujących w 5. Rundzie Rajdowego Samochodowego Pucharu PZM z numerem 147 jechała załoga Marek Kępa - Grzegorz Borowiczka, startująca z klasie N2 na samochodzie Skoda Felicja. Za tą włąśnie załogą trzymaliśmy kciuki, gdyż startuje ona pod medialnym patronatem serwisu www.zegocina.pl. Niestety nic to nie pomogło, gdyż swoją przygodę z tym rajdem zakończyli 1 lipoca, zaraz po pierwszym odcinku specjalnym ze Sawy do Wilkowiska. Znaleźli się w bardzo licznym gronie ekip (aż 25), które nie ukończyły tego rajdu. Szczegóły znajdą się na stronie Kępa Rally Team.

WYNIKI KLASYFIKACJI GENERALNEJ RSP PZM:
1. Nr 104 Dudek / Browiński - Renault Clio Sport - grupa A7
2. Nr 108 Ziarko / Herban - VW Golf - grupa A7 - strata do zwycięzcy 6.6 sek.
3 Nr 103 Orski / Bil - VW Golf - grupa A7 - strata do zwycięzcy 10.1 sek.

    Wciąż oczekujemy na zdjęcia od Internautów, które można przesyłać na adres >>>. O ile je otrzymamy, opublikujemy w specjalnej galerii kibiców.

GALERIA KIBICÓW

KOBRA >>>

[wstecz]