KĘPA RALLY TEAM - PODSUMOWANIE ROKU 2006

Kępa Rally Team.

   Zbliża się do końca rok 2006. Ponieważ odwołane zostały imprezy rozgrywane dotychczas w końcowym okresie roku, nastał czas na podsumowanie roku rajdowego załogi Kępa Rally Team.
    Otrzymaliśmy właśnie korespondencję Marka Kępy, będącą podsumowaniem sezonu, którą w całości publikujemy. Dziękujemy za nią i jednocześnie życzymy jeszcze pomyślniejszego roku 2007.

Nowy samochód

    Sezon rajdowy 2006 zakończył się niespodziewanie szybko - nie odbył się prestiżowy wydawało by się, nie zagrożony Rajd Barbórki Cieszyńskiej, w którym miała wystartować załoga Kępa Rally Team.
     Dziś ucichły już silniki rajdówek przyszedł czas na podsumowanie sezonu.  Dla załogi Kępa Rally Team sezon ten rozpoczął się od nabycia nowego samochodu. Wybór padł na skodę Felicję grupy N.

Marcin Kępa" "Samochód jak się okazało bezawaryjny, tani w utrzymaniu i doskonały do nauki, co jest naszym ciągłym celem. Nie jest zbyt konkurencyjny, gdyż ma tylko ok. 100 KM, a np. citroen saxo ścigający się w naszej klasie ma w serii moc ok. 130 KM. Ale, naszym celem jest nauka i dobra zabawa."

2 Rajd Magurski

    W lutym bieżącego roku Marek Kępa wystartował w 2 Rajdzie Magurskim jako pilot z krakowskim zawodnikiem Michałem Brożkiem celem nabrania doświadczeń w startach.

Puchar Toyoty Anwa

    Następnie przyszedł okres przygotowań do sezonu, poszukiwania nowych sponsorów i kompletowaniu niezbędnych rzeczy do startu w Pucharze PZM. W międzyczasie załoga wystartowała Skodą Felicją w I eliminacji Pucharu Toyoty. Za kierownicą zasiadł Paweł Kępa, a na prawym fotelu Jakub Gębala główny mechanik zespołu:
Paweł Kępą: "Potraktowaliśmy nasz start w tym rajdzie jako próbę auta, dlatego też na prawym fotelu zasiadł nasz główny mechanik Kuba. Dla mnie była to również walka o kolejne punkty do licencji krajowej. Wszystko poszło zgodnie z planem, byliśmy na mecie, zdobywając kolejne punkty do licencji".

Wystawa "Kulig Forever"

    Kolejnym wydarzeniem w tym sezonie była wystawa zorganizowana w Centrum Kultury i Sportu w Żegocinie przez Stowarzyszenie Przyjaciół Ziemi Żegocińskiej. Poświecona była Św. P.  Januszowi Kuligowi. Podczas otwarcia tej wystawy mogliśmy się zaprezentować mieszkańcom gminy, wożąc niektórych naszą rajdówką.

Rajd Subaru Poland

    Niespełna 2 tygodnie po tej wystawie został rozegrany Rajd Subaru Poland, w którym zadebiutowała załoga w składzie Kępa-Borowiczka. Debiut niezwykle szybko zakończony. Brak umiejętności i doświadczenia przyczynił się do wypadnięcia z drogi, uszkodzenia układu hamulcowego i wycofania się z zawodów.
Marek Kępa: "Niestety nie tak to miało wyglądać, ale cóż, taki to sport, który kolejny raz pokazał, jak dużo pokory trzeba mieć w sobie, aby nie dać się ponieść emocjom, adrenalinie i prędkości. Zwyczajnie popełniłem błąd wynikający z braku umiejętności i zbyt dużej prędkości. Gdy ruszaliśmy na odcinek, deszcz lał jak" z cebra". Po przejechaniu kilkudziesięciu zakrętów pojawiła się prosta, na której rozpędziłem samochód, po czym trzeba było już hamować. Niestety już było za późno. W zakręcie było bardzo dużo błota, na którym nasz samochód wpadł w poślizg wpadając na kilka drzewek. Szybko nadbiegli kibice, którzy wręcz wynieśli nasz samochód z krzaków. Postanowiliśmy kontynuować jazdę. Na oko wyglądało wszystko OK. Jednak już w kolejnym zakręcie przekonałem się, że nie mamy hamulca. Pozostało hamowanie hamulcem ręcznym i silnikiem. Tak oto "dotoczyliśmy się" do mety odcinka, na której zapadła decyzja o wycofaniu się z zawodów".

KJS Limanowa

     Niepowodzenie z rajdu Subaru nie podłamało nas. Naprawiliśmy samochód i czekaliśmy na kolejną eliminację Pucharu PZM. W międzyczasie załoga w składzie Paweł Kępa - Marcin Kępa wystartowała w KJS-ie, zorganizowanym przez AMK Limanowa. Załoga ukończyła rajd na 24 pozycji i 6 w klasie, zdobywając jednocześnie punkty do licencji krajowej.

28 Rajd Krakowski Platinum

    Nasza załoga za cel postawiła sobie dojechanie do mety tegoż rajdu. Wszystko inne, po nieudanym występie w rajdzie Subaru, było nieważne. Samochód przeszedł gruntowny przegląd, zostały wymienione niektóre elementy, wszystko w celu osiągnięcia mety. W tym rajdzie na prawym fotelu zasiadła Kasia Soch, zawodniczka Automobilklubu Galicyjskiego.
Marek Kępa: "Postanowiliśmy wystartować w tym rajdzie i być na mecie. Na prawy fotel zaprosiłem Kasię Soch. Był to debiut naszej załogi, gdyż wcześniej nigdy razem nie startowaliśmy. Doświadczenia bardzo miłe. Kasia to zawodowiec, nad wszystkim bacznie czuwała".
   Załoga wystartowała z numerem 54, w mocno obsadzonej klasie N-2. Trasa rajdu została w 70 % zmieniona w stosunku do ubiegłego roku, bardzo trudna i techniczna. Na szczęście pogoda okazała się łaskawa. Świeciło słonko, na trasie było sucho, w miarę "czysto". Cały rajd przebiegał bez problemów. Skoda spisywała się bez zarzutów. Nad całością czuwała cała ekipa rally team'u. Cel rajdu został wykonany w 100 %. Załoga pojawiła się na mecie na 33 miejscu w klasyfikacji generalnej rajdu i 5 miejscu w klasie N-2.

Załoga w komplecie

    W weekend 20-21 sierpnia odbył się kurs na licencje wyścigową WT, w którym udział wzięli Paweł i Marcin Kępa - członkowie zespołu. Pomyślnie zdali egzamin, dzięki czemu mogą startować jako piloci w Pucharze Polskiego Związku Motorowego .

V Rajd Jurajski

    Nasza załoga w związku z chwilowym przestojem postanowiła wystartować w rajdzie organizowanym przez klub Jura-Motosport. Rajd został rozegrany wokół malowniczych, podkrakowskich dolinek i w okolicach Ojcowa. W związku z tym, że załoga jest już w komplecie, postanowiła spróbować sił w kolejnym rajdzie, traktując go również jako trening. Start okazał się bardzo udany. Marek Kępa - Paweł Kępa zajęli 11 miejsce w klasyfikacji generalnej i 4 miejsce w klasie N-4.
     Rajd Jurajski okazał się ostatnim rajdem w tym sezonie dla naszej załogi, ponieważ rajdy w których planowaliśmy startować tzn. Rajd Zamkowy oraz Rajd Barbórki Cieszyńskiej zostały odwołane. Po zakończeniu sezonu samochód przeszedł gruntowny przegląd. Nadarzyła się też okazja sprawdzenia samochodu i nowych ustawień zawieszenia. Teraz pozostaje czekać na nowy sezon 2007.
Marek Kępa: "Sezon uważam za bardzo udany, nawet mimo małej ilości rajdów. I tak nie spodziewaliśmy się, że zrobimy tak dużo. Oczywiście nasze starty nie byłyby możliwe bez wsparcia sponsorów: firm: Iv-pol, Clean-Car, Traffic-rent, Boster Reklamy oraz Speed Spedition, jak również pomocy technicznej i wsparcia duchowego wszystkich zaprzyjaźnionych osób. Dziękujemy również serwisowi www.zegocina.pl za możliwość relacjonowania naszych startów.

                                                                                                                                                                           Kępa Rally Team

Powrót na stronę główną.

wstecz