Serwis internetowy XXVII Rajdu Krakowskiego.

Na starcie do OS 1 i OS 4 w Łąkcie Górnej.

Na starcie do OS 1 i OS 4 w Łąkcie Górnej.

    Także w tym roku miłośnicy sportów samochodowych mieli okazję oglądać czołowych, młodych polskich kierowców, startujących w XXVII Rajdzie Krakowskim, będącym jednocześnie 6 rundą Rajdowego Samochodowego Pucharu Polskiego Związku Motorowego. Trasa rajdu, przeprowadzonego w dniach 15-16 lipca 2005 roku, prowadziła między innymi drogami gminnymi i powiatowymi na terenie wsi Łąkta Górna i Bełdno.

    Miejscem startu i metą był łapanowski rynek. Ale prawdziwe ściganie się rozpoczęło się 16 lipca 2005 r. od odcinka specjalnego OS 1, rozpoczynającego się w Łąkcie Górnej. a kończącego w Starym Rybiu. Ostatecznie do rywalizacji przystąpiło 78 załóg, w tym jedna z Łotwy (Gafis Vecvagars - Kaspars Vilumsons, jadąca na Renault Clio 2.0). Prócz nich, jako goście jechali m. in. załogi Tomasz Kuchar - Jakub Gerber na Subaru Impreza, Zbigniew Gabryś - Robert Hundla na Mitsubishi Lancer Evo VIII, i Jan Głuc - Jarosław Gieras na Subaru Impreza WRX STI. Pierwszy zawodnik wyruszył na trasę rajdu w sobotę 16 lipca o godzinie 8.40. Tegoroczny Rajd Krakowski miał 8 odcinków specjalnych, w 3 pętlach, o łącznej długości 84,33 km.

     Głównym organizatorem tej cyklicznej imprezy, cieszącej się olbrzymim zainteresowaniem kibiców, jest Automobilklub Krakowski. Dyrektorem tegorocznego Rajdu był Paweł Owczyński - Wiceprezes Automobilklubu Krakowskiego ds. Sportu.

   Szczegóły, relacje, wyniiki, opinie pod adresem: http://www.automobilklub.krakow.pl/rajdkrakowski

Z. Gabryś - R. Hundla na wirażu OS 1 w Bełdnie

i na starcie do OS 4 w  Łąkcie Górnej.

Ten zakręt w Łapanowie sprawił kierowcom wiele kłopotów.
KLASYFIUKACJA KOŃCOWA:
Klasyfikacja generalna:
1. Nr startowy 3: Zbigniew Gabryś - Robert Hundla Mitsubishi Lancer Evo VIII - łączny czas przejazdu: 48:55.3
2. 4 Zbigniew Staniszewski - Sebastian Rozwadowski Mitsubishi Lancer Evo VI - strata: 2:24.3
3. 6 Marcin Mucha - Łukasz Kurzeja Peugeot 106 Maxi - 3:31.4

Klasyfikacja generalna PZM:
1. 41 Grzegorz Bonder - Hubert Bonder Renault Clio N3 - 55:54.5
2. 36 Grzegorz Harlos - Łukasz Witek Opel Astra GSI N3 - strata 6.4
3. 26 Michał Streer - Maciej Handwerker Peugeot 206 XS A6 - strata 59.0
==========
KLASA A7 - ukończyło 6 załóg, odpadło 2 załogi (Piotr Ziarko - Artur Natkaniec - Opel Kadett GSI 16V oraz Andrzej Mancin - Ryszard Ciupka Fiat Stilo 144)

1. 22 Marek Strzelecki - Marian Brożyniak Daewoo Nubira A7 - 57:30.3
2. 20 Paweł Danys - Maciej Hałatnik Opel Astra A7 - strata 13.3
3. 21 Rafał Maliński - Maciej Kołdej Renault A7 - strata 3:31.0
---------
KLASA N3 - ukończyło 7 załóg, odpadło 2 , w tym Marcin Nivette - Kacper Pietrusiński Opel Astra OPC (wycofali się).

1. 41 Grzegorz Bonder - Hubert Bonder Renault Clio N3 - 55:54.5
2. 36 Grzegorz Harlos - Łukasz Witek Opel Astra GSI N3 - strata 6.4
3. 37 Mariusz Strzałkowski - Michał Bojar Peugeot 306 S-16 N3 - strata 1:13.5
-----------
KLASA A6 - ukończyło 6 załóg, odpadło 2
1. 26 Michał Streer - Maciej Handwerker Peugeot 206 XS A6 - czas 56:53.5
2. 33 Wojciech Kokoszka - Szymon Zawisza Peugeot 205 GTI A6 - strata 1:27.6
3. 35 Jacek Królikowski - Damian Paliga Peugeot 106 A6 - strata 1:40.8
------------------
KLASA N2 - ukończyło 7 załóg, odpadło 4 załogi
1. 58 Wojciech Włodek - Łukasz Dyduła Peugeot 106 N2 czas - 1:00:08.1
2. 51 Marcin Grzebieluch - Leszek Chłuda Peugeot 106 Rally N2 strata - 43.0
3. 52 Łukasz Siekierka - Paweł Skrzywan Peugeot 205 GTI N2 - strata - 1:41.1
---------------
KLASA A5 - jechało 2 załogi.
1. 47 Paweł Dudziak - Oktawian Sokołowski Skoda A5 czas - 01:01:30.0
2. 46 Wojciech Drabko - Marcin Gerlach Volkswagen Polo A5 - strata - 3:11.0
-------
KLASA N1: 4 ukończyło, 2 odpadło
1. 60 Jarosław Nowakowski - Andrzej Kajanek Volkswagen Polo N1 - czas: 01:01:33.1
2. 61 Marcin Pieczarka - Bartosz Rozkrut Nissan Micra N1 - strata 1:35.1
3. 63 Dominik Budyn - Maciej Jarno Skoda Felicja N1 - strata - 2:13.2
----------
KLASA A0: ukończyło 8, odpadło 3
1. 65 Marek Paciorkowski - Krzysztof Janik Fiat Seicento Sporting A0 czas - 1:00:21.1
2. 67 Mariusz Antonow - Leszek Janusz Fiat CC Sporting A0 - strata - 7.9
3. 66 Grzegorz Warkowski - Marceli Jamroz Fiat CC A0 strata - 22.0
----------
KLASA N0 - ukończyło 6 załóg, odpadła 1
1. 82 Grzegorz Świątecki - Piotr Walczak Fiat Seicento Sporting N0 - czas 1:01:43.0
2. 79 Bartosz Skalczyński - Grzegorz Sielicki Fiat Seicento Sporting N0 - strata - 9.0
3. 77 Krzysztof Pluskota - Maciej Turzyński Fiat CC Sporting N0 - strata - 1:21.3
Kalicki - Miron na wirażu w Bełdnie. Michalski - Sztuka w Łąkcie Górnej.
Załoga Meresiński - Brzozok podczas przejazdu przez Bełdno. Załoga Maja Suknarowska - Sebastian Żabiński podczas wolnego przejazdu na OS 1.
Na mecie w Łapanowie w dniu zakończenia rajdu. Na mecie jedyna zagraniczna załoga - Vacvagars-Vilumsons z Łotwy.
Wieczorna ceremonia wręczenia nagród.

      Niebawem fanów rajdów samochodowych czekają kolejne emocje. W dniach 6-8 października 2005 r. odbędzie się impreza stanowiąca rundę zarówno RSMP jak i Pucharu PZM. Robocza nazwa tych zawodów to Rajd Wawelski. Bazą rajdu będzie krakowski Hotel System. Uczestnicy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski będą się ścigali w piątek i sobotę, a zawodnicy walczący w PPZM wyjazdą na trasy w sobotę - dla nich rajd będzie jednodniowy. Start honorowy nastąpi przed Galerią Kazimierz (jedno z najbardziej prestiżowych miejsc w Krakowie), a później w Węźle Kotlarskim odbędzie się prolog. Pierwszy, piątkowy etap rajdu, zostanie rozegrany w okolicach Łapanowa i Limanowej. Jego trasa będzie składała się z trzech odcinków specjalnych, przejeżdżanych trzykrotnie.

Źródło: www.rallyonline.pl

Fot. T.Olszewski, P. Szewczyk

[wstecz]