XXV Sesja Rady Gminy Żegocina - 27.09.2013 r.

RADA GMINY W ŻEGOCINIE KADENCJI 2010 - 2014 - XXV SESJA - 27.IX.2013

    Prawie sześć godzin trwały obrady Rady Gminy Żegocina na XXV Sesji, odbytej w dniu 27 września 2013 r. w sali narad Urzędu Gminy. Prowadzący obrady Jan Marcinek powitał przybyłych gości oraz 11 radnych. Proponowany porządek obrad został przyjęty bez zmian. Następnie zebrani wysłuchali informacji Wójta Gminy Jerzego Błoniarza o jego pracy w okresie od poprzedniej sesji. Wójt poruszył m. in. sprawę realizacji nowego systemu odbioru śmieci, wprowadzonego z dniem 1 lipca 2013 roku. Uznał, że nowy system działa dobrze, podziękował sołtysom za zaangażowanie w pracę przy roznoszeniu deklaracji i zbieraniu opłat. Mieszkańcy zgłaszali swoje uwagi, a dotyczyły one m. in. stawek opłat od gospodarstw 2-osobowych. Gospodarz gminy poinformował także o wykonanych remontach na drogach oraz pracy oczyszczalni ścieków w Łakcie Górnej.
   Sporą część obrad poświęcono licznym interpelacjom radnych. Dominowały pytania i wnioski związane z remontami dróg i chodników, utrzymaniem rowów, ale były także wnioski dotyczące dworu w Łąkcie Górnej, który nie jest zabezpieczony na zimę; odbycia zebrań wiejskich przed opracowaniem budżetu gminy na 2014 rok, utrzymania czystości i porządku w parku wiejskim i na skwerach, oświetlenia boiska w Bełdnie, porzucania śmieci na przystankach, dzikich wysypisk, które istnieją nadal, zbiornika wodnego w Rozdzielu i wielu jeszcze innych.
   Po zapoznaniu się z opinią RIO oraz opiniami Komisji Rady, przyjęto wpisem do protokołu informacje Wójta i Skarbnika Gminy o wykonaniu budżetu gminy za I półrocze 2013 r. Informacja poniżej. Rada przyjęła także informację o wynikach egzaminów w poszczególnych typach szkół na terenie Gminy Żegocina.
   W kolejnym punkcie obrad Rada podjęła kilka uchwał. Jednogłośnie przegłosowano większość z nich tj. uchwałę w sprawie zmian budżetu gminy Żegocina na 2013 rok, udzielenia pomocy finansowej na rzecz Powiatu Bochnia (uchwała intencyjna - 210 tys. żł dotacji celowej na budowę i przebudowę ciągu dróg - m. in. 2095K Trzciana - Łąkta Górna i 2075K Lipnica Murowana - Żegocina), w sprawie zmian w tekście "Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Żegocina", wyznaczenia podmiotu właściwego do realizacji zadania administracji publicznej w zakresie wspierania rodzin (Rada wyznaczyła Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej). 
   Kolejne dwie propozycje uchwał, nie dyskutowane wcześniej w Komisjach Rady, wywołały szereg pytań. Pierwszą z nich była propozycja uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany "Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Żegocina". Po uzyskaniu odpowiedzi i wyjaśnień ze strony Wójta Gminy Rada przyjęła uchwałę jednogłośnie.
   Ostatnia z proponowanych do uchwalenia uchwał dotyczyła zmiany imienia Publicznej Szkoły Podstawowej w Żegocinie z "Batalionów Chłopskich" na "Świętej Kingi". Po odczytaniu treści proponowanej uchwały Przewodniczący odczytał zgromadzonym pełne treści 9 pisemnych protestów (od osób prywatnych i organizacji społecznych), które napłynęły po ukazaniu się informacji o proponowanym porządku obrad XXV Sesji Rady Gminy Żegocina. Motywację wniosku o zmianę Patrona PSP w Żegocinie przedstawiła zebranym dyrektorka placówki - Pani Anna Rogala. Zaraz potem w dyskusji głos zabrali prawie wszyscy radni, a jako pierwszy goszczący na sesji Pan Ludwik Węgrzyn - radny powiatowy, Wiceprezes Zarządu Powiatowego PSL. Wypowiedział się również Wójt Gminy Jerzy Błoniarz. Autorka wniosku, podpisanego także przez Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski, odpowiedziałana także kilka pytań radnych. Po długiej dyskusji, na wniosek formalny jednego z radnych o odroczenie głosowania nad tą uchwałą, motywowany dużą ilością złożonych protestów i koniecznością odbycia odrębnej debaty z wszystkimi zainteresowanymi osobami i instytucjami, Rada jednogłośnie postanowiła, aby na tej sesji nie głosować nad propozycją uchwały w sprawie zmiany imienia PSP w Żegocinie.
   Po odpowiedziach Wójta na złożone interpelacje i wnioski Przewodniczący Rady Jan Marcinek zakończył posiedzenie.

Informacja z wykonania budżetu Gminy Żegocina za I półrocze 2013 r.

 
Rada Gminy Żegocina Uchwałą Nr XX/142/2012 z dnia 28 grudnia 2012 r. uchwaliła budżet Gminy Żegocina na 2013 r, po stronie planu dochodów na kwotę 21.209.325.00 natomiast po stronie planu wydatków na kwotę 22.320.000,00. Różnica miedzy dochodami a wydatkami stanowiła planowany deficyt budżetu w kwocie 1.020.675,00 zł. Ustalono przychody budżetu na kwotę 3.700.237,00. Kwotę tą stanowiły kredyty przeznaczone na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów w kwocie 1.805.680,00 i pożyczek w kwocie 873.882,00 zł oraz pokrycie planowanego deficytu w kwocie 1.020.675,00 zł. W ciągu I półrocza deficyt budżetu zwiekszył się do kwoty 1.573.138,00.
    Uchwałą z dnia 28.12.2012 Rada Gminy zatwierdziła dotacje przedmiotową dla zakładu budżetowego - Zakładu Gospodarki Komunalnej w wysokości 152.000. Zatwierdzone dotacje dla instytucji kultury zamknęły się kwotą 209.000,00, z tego dotacja do działalności bibliotek 109.000.00 i Centrum Kultury, Sportu i Turystyki - 190.000.00 oraz dotację na gospodarkę komunalną i ochronę środowiska - gospodarka odpadami kwotę 148.686,00 zi a także dotację w kwocie 5.600.00 dla przedszkoli niepublicznych. Przeznaczona kwota dotacji na działalność związaną z kulturą fizyczną i Sportem wynosiła 35.000.00.
    W chwili zatwierdzania budżetu kwota dotacji na zadania zlecone gminie wynosiła 2.226.123.00. W ogólnej kwocie dotacji mieściła się kwota 45.703,00 na wypłatę wynagrodzeń i pochodnych płac pracowników1 administracji rządowej wykonujących zadania zlecone gminie, 1.200,00 - uzupełnienie list wyborczych, 150.00 - kwalifikację wojskową, 1.832.800,00 - wypłatę świadczeń rodzinnych oraz składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, 342.000.00 na ośrodki wsparcia oraz 4.270,00 - na składki na. ubezpieczenia zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia, z pomocy społecznej, niektóre świadczenia, rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach centrum integracji społecznej.
    Na zwiększenie planu dochodów w 1 półroczu 2013 r. wpłynęły zwiększone dotacje na zadania zlecone w kwocie 48.985.66. W sumie tej mieści się zwiększona dotacja w kwocie- 32.213,66 na wypłatę za paliwo dla rolników, 168,00 na wypłatę wynagrodzeń i pochodnych wynagrodzeń pracowników administracji rządowej, 16.574,00 na pozostałądziałalność. Zmniejszona natomiast została dotacja o kwotę 57.053.00 w tym na wypłatę świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych o 55.692.00 zł oraz 101,00 zł. na składki na ubezpieczenia zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach centrum integracji społecznej, kwalifikację wojskową 150,00 i dotacje dla ŚDS -1.110,00 zł. Dotacja na zadania zlecone i powier/onc w I półroczu 2013 zamknęła się kwotą ogólna po stronie planu - 2.218.055,66 natomiast wykonanie - 1.190.747,66 co stanowi 53,69 % planu.
    Po stronie planu wydatków zadań zleconych wykonanie wyniosło 1.178.378,08 co stanowi 53,13 %. Ogólnie plan dochodów na zadania zlecone i powierzone zmniejszył się o kwotę 8.067.34 zł. W ciągu I półrocza 2013 r. budżet gminy po stronie planu dochodów zmniejszył się o kwotę 127.224,34 i na dzień 30.06.2013 r. zamknął się kwotą 21.172.100,66. Po stronie planu wydatków zwiększył się o kwotę 425.238,66 i wynosił na 30.06.2013 r. -22.745.238,66.
    W 1 półroczu 2013 budżet gminy po stronie planu dochodów łącznie z zadaniami zleconymi zwiększył się o kwotę 718.496,66. Zmniejszył się natomiast o kwotę 845.721,00 co w sumie daje zmniejszenie po stronie planu dochodów o łączną kwotę 127.224,34.
Na dofinansowanie bieżących zadań własnych i inwestycyjnych gminy w 1 półroczu 2013 gmina zwiększyła plan dotacji oraz dochodów pozyskanych z innych źródeł o kwotę w wysokości 479.711,00 / kwoty tej dofinansowane zostały następujące zadania bieżące i inwestycyjne gminy:
- usuwanie skutków powodzi na drogach - 316.665,100,
- na budowę SUW w Ląkcie Górnej (PROW) - 17.255,00,
- na przebudowę sieci wodociągowej (PROW) - 72.906,00,
- na pomoc materialną dla dzieci wiejskich - 42.679,00,
- na zasiłki i pomoc w naturze - 4.646,00,
- na Ośrodek Wsparcia - Klub Samopomocy dla Seniorów 25.560,00.
    W i półroczu 2013 wpłynęły również darowizny w kwocie 2.300,00 dla przedszkoli publicznych.
    Gmina w 1 półroczu 2013 zwiększyła również plan dochodów własnych o kwotę 187.500. W ciągu I półrocza, zmniejszona została subwencja oświatowa, z MF o kwotę 339.486.00 , dotacje na zasiłki rodzinne o kwotę 245,00, dotacja na zasiłki stałe i pomoc w naturze - ł.947,00. dochody własne ze sprzedaży majątku o kwotę 447.000,000. Łączne zmniejszenia planu dochodów wyniosły 788.668,00 zł a wraz z zadaniami zleconymi - 845.721.00 zł.
    Wykonanie dochodów w I półroczu 2013 wyniosło na plan 21.172.100,66 - 9.597.924,80 co stanowi 45,33 % planu rocznego.
    Dochody w dziale ..Rolnictwo i łowiectwo15 wykonane zostały w 2,0 % w tym dotacja na zwrot podatku akcyzowego od paliwa dla rolników na. plan 32.243.66 wykonano 100,00%. Niskie wykonanie w dziale tym wynika z faktu że dotacja z programu PROW wpłynie dopiero w II półroczu po rozliczeniu zadania pn. "Przebudowa sieci wodociągowej w Bytomsku i Żegocinie".
    W dziale "Leśnictwo" na plan 1.237,00 wykonanie wyniosło 374,74 tj. 30,32 %. Są to wpływy za dzierżawę terenów łowieckich. W dziale "Transport i łączność" wpływy nie zostały wykonane ponieważ dotacja na budowę chodnika przy D.W. 965 w Łąkcie Górnej i Rozdzielu spłynie dopiero w IV kwartale. Są to dotacje celowe z województwa na dofinansowanie inwestycji własnych, związane z budową chodników przy drodze wojewódzkiej. Poza tym środki na usuwanie skutków klęsk żywiołowych w kwocie 316.665,00 spłyną w III kwartale po zakończeniu zadań z zakresu odbudowy. Ponadto zakończono realizację budowy chodnika przy drodze gminnej Rozdziele - Laskowa w programie PROW i dotacja w kwocie 150.000,00 spłynie w IV kwartale 2013 r.
    Dział "Turystyka" - dochody zostały wykonane w 100 %. Jest to dotacja z rozliczenia programu PRO W - remont źródełka wody mineralnej.
    Dział "Gospodarka mieszkaniowa" wykonany został w 10,04 %, w tym: dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych w 46,92 % gdyż na plan 133.100,00 wykonanie wyniosło 62.442,18. W 99,70 % wykonano wpływy z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa wieczystego użytkowania nieruchomości, natomiast wpływy z usług - czynsze z lokali na plan 78.000,00 wykonane zostały w kwocie 9.604,29 co stanowi 12,32 % planu. Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych na plan 926.325,00 wykonano 1.200,00 co stanowi 0,13 %.
    W dziale tym spłynęła dotacja na zadanie realizowane i rozliczone w 2012 r. w programie PROW "Odnowa centrów wsi" w kwocie 43.117,09,00. Dochody w zakresie "administracji publicznej" wykonane zostały w 41,75 %. Wpływy z różnych opłat w rozdziale "Urzędy Gmin" wykonane zostały w 20,06 % gdyż na plan 5.440,00 wykonanie wyniosło 1.091,20, natomiast w rozdziale "Promocja gmin" na plan 10.000,00 wykonanie wyniosło 500,00. Wpływy w tym rozdziale planowane są w II półroczu w związku ze sponsoringiem imprez letnich.
Dotacje na zadania zlecone w tym dziale zostały wykonane w 54,15 % z zakresu administracji rządowej.
    W dziale 751 "Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa na plan 1.200,00 wykonanie wyniosło 600,00 tj. 50,00 %.
    W dziale 754 "Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa" wykonanie wyniosło 100 % i są to dotacje związane z działalnością^ OSP pozyskane z innych źródeł.
    Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem wykonane zostały w 47,88 % gdyż na plan 2.791.000,00 wykonanie wyniosło - 1.422.379,89 w tym wpływy podatku dochodowego od działalności opłacanej w formie karty podatkowej pobierany przez Urząd Skarbowy na plan 20.000,00 wykonano 866,00 co stanowi - 4,33 %.
    Wpływy z podatku rolnego, leśnego, od czynności cywilno-prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych wykonano w 52,08 % gdyż na plan 693.000,00 wykonanie wyniosło 360.880,00, z czego podatek od nieruchomości - 52,16 %, podatek rolny - 72,72 %, podatek leśny 49,91 %, podatek od środków transportowych 41,36 %, podatek od czynności cywilno - prawnych - 28,00 % oraz odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat - 64,36 %. Wpływy z podatku rolnego, leśnego, podatku od spadku i darowizn, od czynności cywilno-prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych wykonano w 57,56 % gdyż na plan 649.000 wykonanie wyniosło 373.577,93, z czego podatek od nieruchomości - 57,56 %, podatek rolny - 75,89 %, podatek leśny 80,60 %, podatek od środków transportowych 50,15 %, od spadków i darowizn - 57,84 %, wpływy z opłaty targowej - 9,00 % , odsetki - 8,67 %, podatek od czynności cywilno - prawnych - 52,74 %. Opłata skarbowa wykonana została w 52,73 % gdyż na plan 117.000,00 wpływy wyniosły 61.690,00. Wpływy za wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na plan 55.000, 00, wykonanie wyniosło 46.660,75 tj. 84,84 %. Wpływy z opłaty eksploatacyjnej na plan 15.000,00 wykonano w wysokości 3.470,25 tj. w 23,13 %. Wpływy z innych opłat lokalnych pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw stanowią 39,30 % planu gdyż na plan 10.000,00 wykonanie wyniosło 3.930,00.
    W 41,94 % wykonane zostały wpływy podatku dochodowego od osób fizycznych przekazywane przez Ministerstwo Finansów. Na plan 1.360.486,00 wpływy wyniosły 567.632,00 tj. 41,72 %. Natomiast 44,24 % stanowią wpływy podatku dochodowego od osób prawnych ponieważ na plan 130.514,00 wykonano 57.733,96, wpływy z tytułu podatków pobieranych przez U.S. stanowią od 4,13 - 57,84 % ich planu rocznego. Zaległości z podatku opłacanego w formie karty podatkowej pobieranego przez Urząd Skarbowy Bochnia na dzień 30.06.2013 r. wynoszą 3.912,00. Nadpłaty z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych i fizycznych wynoszą 3.197,69. Ogółem zaległości podatkowe oraz z gospodarki mieszkaniowej i zasiłków alimentacyjnych wynoszą na 30.06.2013 r. - 93.537,96 a nadpłaty 6.306,31. Największe zaległości stanowią zaległości z tytułu zasiłków alimentacyjnych 34.491,56,00 oraz z tytułu najmu wieczystego użytkowania i innych usług z gospodarki gruntami i nieruchomościami bo łącznie stanowią one kwotę 32.295,77. Zaległości z tytułu podatków i kosztów egzekucyjnych wynoszą 26.750,63 a nadpłaty 6.306,31.  W dziale 758 "Różne rozliczenia" wykonanie wyniosło 58,35 %. Najniższe wykonanie jest w rozdziale "Różne rozliczenia finansowe" - odsetki bankowe gdyż na plan 3.323,00 wykonano 443,08 tj. 13,33 %. Subwencje przekazane zostały w 50 % a subwencja oświatowa w 61,54 %.
    W dziale 801 "Oświata i wychowanie" wykonanie wyniosło 49,79 % z czego wpływy z usług wykonano w 22,93 %. Wykonanie dochodów z wpływów z usług w przedszkolach na plan 150.000,00 wykonanie wyniosło 76,227,20 co stanowi 50,82 % oraz otrzymano darowiznę w kwocie 2.300,00 zł. Na stołówkach szkolnych i przedszkolnych wykonanie wyniosło - 48,43 %. W dziale tym realizowany jest również program "Modernizacja kształcenia zawodowego" ze środków UE. Na plan 66.812,00 wpłynęło w I półroczu środków 34.000,00 co stanowi 50,89 % oraz środki na współfinansowanie programu na plan 1.768,00, wpływ 1.131,35 co stanowi 63,97 %.
    W dziale 852 "Pomoc społeczna" wykonanie dochodów stanowi 53,94 %. Są to dotacje na zadania zlecone gminie oraz dotacje na realizację zadań własnych a także udział innego samorządu w wydatkach na dożywianie dzieci.
   Dział 854 "Edukacyjna opieka wychowawcza" otrzymana dotacja stanowi kwotę 42.679,00,00 z przeznaczeniem na pomoc materialną dla uczniów.
   Dział 900 "Gospodarka komunalna i ochrona środowiska" wykonanie dochodów stanowi 0,72 % gdyż na plan 866.820,00 wykonanie wynosi 6.227,62. Wiąże się to z brakiem spływu środków w rozdziale 90001 programu PROW - Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności, który zostanie zakończony w m-cu lipcu i rozliczony w II półroczu 2013 a spływ dotacji przewidziany jest na koniec roku. Ponadto w dziale tym przewidziane są w II półroczu wpływy za odbiór odpadów komunalnych i usuwanie azbestu z programu Polsko - Szwajcarskiego.
    Dział "Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego" wykonanie wynosi 42,86 % gdyż na plan 29.413,00 wpływy wyniosły 12.605,54. Są to środki z programu PROW. Zadanie zostanie zakończone w III kw 2013 r. i rozliczone w 2013 r. Dział "Kultura fizyczna" na plan 339.353,00 wykonaniem wyniosło 314.625,71. Są to środki z programu PROW. Zadanie zostanie zakończone w III kw. 2013 r. i rozliczone w 2013 r.
    Ogółem dochody wykonane zostały w 44,33 %.

    Wydatki budżetowe w I półroczu 2013 r. zrealizowane zostały, na plan 22.745.238,66 kwotą 10.202,970,75 co stanowi 44,86 % planu rocznego. Wydatki realizowane były w miarę spływu dotacji oraz dochodów własnych i środków pozyskanych z innych źródeł. Wydatki w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej realizowane były następująco:
- Dział 010 - "Rolnictwo i łowiectwo" wydatki zrealizowane zostały w 16,64 %. W dziale tym planowane zadania inwestycyjne będą kontynuowane w II półroczu 2013 r. Obecnie trwają prace przy realizacji zadania inwestycyjne - przebudowa sieci wodociągowej i budowa stacji uzdatniania wody realizowane są przy udziale środków UE w programie PROW. Szczegółowa informacja zawarta jest w informacji realizacji wydatków majątkowych. W dziale tym wypłacono dopłaty do paliwa dla rolników w kwocie 32.243,66.
   Dział 400 -"Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę" - wykonano w 48,48 % - dopłaty do wody i ścieków dla ZGK, na plan 152.000,00 dopłaty za I półrocze zgodnie z Uchwałą R.G. wyniosły 73.683,70.
   Dział 600 - "Transport i łączność" - środki zostały wykorzystane na plan 1.464.061,00-444.365,28 tj. w 30,35 %. Niskie wykonanie wynika z tego, że realizacja zadania na drodze wojewódzkiej nr 965 w Rozdzielu nastąpi w IV kwartale 2013 r. z uwagi na brak  pozwolenia na budowę. Zrealizowano natomiast budowę chodnika przy DW 965 w Łąkcie Górnej.  Środki na remonty dróg gminnych i wewnętrznych zostały wykorzystane na zakup materiałów, remont dróg gminnych i utrzymanie zimowe dróg w kwocie 107.460,46 na plan 129.996,00 tj w 82,66 %. Środki przewidziane na zadanie inwestycyjne na budowę chodnika w Rozdzielu zostały wykorzystane w 98,98 %. Na odbudowę dróg gminnych ze środków usuwania skutków klęsk żywiołowych na plan w kwocie 435.035,00 wykorzystano 44.425,31 tj. 10,21 %. Niskie wykonanie spowodowane jest terminem wykonania zadania do 31.07.2013 r.
   Dział 630 "Turystyka". Wykorzystanie środków stanowi 0 % gdyż na plan 10.000,00 wykonanie wyniosło 0. 
    Dział 700 "Gospodarka mieszkaniowa" - środki przewidziane w budżecie na gospodarkę gruntami i nieruchomościami wykorzystano  w 82,47 %. Są to wydatki związane z ubezpieczeniem i utrzymaniem mienia gminnego, wycenami składników majątkowych oraz zapłatą za nośniki energii oraz remontami bieżącymi budynków mienia gminnego i przygotowaniem dokumentacji dla inwestycji.
    Dział 750 - "Administracja publiczna" - wykonano w 49,46 %. W dziale tym realizowano wydatki płacowe i rzeczowe związane z utrzymaniem Urzędu, promocją gminy i działalnością Rady Gminy, kwalifikacją wojskową. Na plan 1.851.536,00 wykonanie wyniosło 915.732,80.
   Dział 751 " Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli, ochrony prawa oraz sądownictwa" wykonano w 50,00 %. Były to wydatki związane z uzupełnianiem list wyborców.
   Dział 754 "Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa" wykonanie wyniosło 54,60 %. Środki dla Ochotniczych Straży Pożarnych wykorzystane zostały w 55,40 % Środki w kwocie 51.185,04 wykorzystano na utrzymanie gotowości bojowej jednostek OSP na plan 92.400,00. Dział 757 "Obsługa długu publicznego". Dokonano zapłaty odsetek od kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach poprzednich na plan 397.000,00 wykonano w kwocie 177.989,67 tj. 44,83 %.
    Dział 758 "Różne rozliczenia" - wykorzystano rezerwę w I półroczu w kwocie 34.166,00 z kwoty 80.000,00. Pozostałość rezerwy - 45.834,00 w tym na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego - 25.834,00.
    W dziale 801 "Oświata i wychowanie" środki w poszczególnych rozdziałach wykorzystane zostały w wysokości od 48,19 do 56,90 % Są to głównie wydatki związane z wypłatą wynagrodzeń i pochodnych a także wydatki związane z bieżącą działalnością szkół. W dziale tym realizowany jest program wydatków bieżących finansowany z udziałem środków UE pn. "Modernizacja kształcenia zawodowego" zrealizowany w 18,81 % gdyż na plan 88.850,00 wykonanie wyniosło 16.713,34 zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem.
    Dział 851 "Ochrona zdrowia" W dziale tym środki zostały wykorzystane w 39,49 % i pozostałe zostaną wykorzystane w II półroczu 2013 r. na zadania związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi i zwalczanie narkomanii a także pomoc dzieciom z rodzin patologicznych i ubogich.
   Dział 852 "Pomoc społeczna" na plan 2.691.842,00 wykorzystano 1.415.507,54 co stanowi 52,59 %. W dziale tym realizowane są wydatki związane z wypłatą świadczeń rodzinnych, zaliczek alimentacyjnych, zasiłków stałych i okresowych, dożywianie dzieci, wypłatą dodatków mieszkaniowych, utrzymaniem GOPS a także działalnością Środowiskowego Domu Samopomocy.
   Dział 854 "Edukacyjna opieka wychowawcza" na plan 84.802,00 wykonano 70.255,66 co stanowi 82,85 %. W dziale tym realizowana była działalność świetlic szkolnych 15.791,28 oraz pomoc materialna dla uczniów 54.464,38.
   Dział 900 "Gospodarka komunalna i ochrona środowiska" - na plan 1.949.255,00 wykorzystano 943.450,15 co stanowi 48,40 %. W dziale tym realizowane sa^ zadania związane z gospodarką ściekową i ochroną wód, utrzymaniem czystości w gminie oraz oświetleniem placów i ulic oraz wydatki inwestycyjne pn. rozbudowa kanalizacji sanitarnej" realizowana w programie PROW na kwotę 1.397.255,00 planu zrealizowano 809.456,24.  Zadanie będzie kontynuowane w III kwartale 2013 r.

   Dział 921 "Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego" na plan 589.000,00 wykonano 148.400,00 tj. 25,20 %. Przekazano planowane dotacje dla Biblioteki Gminnej w kwocie 54.400,00 i Centrum Kultury - 94.000,00. W dziale tym planowana jest realizacja zadania z programu PROW pn. "Odnowa centrów wsi" za kwotę 290.000,00. Realizacja zadania rozpocznie się w IV kwartale 2013 r.
   W dziale 925 - "Rezerwaty i pomniki przyrody" zadanie zrealizowane zostanie w III kw. 2013 r.  Dział 926 "Kultura fizyczna i sport" - środki na działalność klubów sportowych zostały wykonane w 57,02 % gdyż na plan 96.500,00 wykonanie wyniosło 55.027,13. Wydatki bieżące realizowane były zgodnie z zapotrzebowaniami klubów. W dziale tym zrealizowano roboty remontowe na basenie kąpielowym w Łąkcie Górnej. W III kwartale zostaną zrealizowane roboty na boisku piłkarskim w Żegocinie. Wydatki zrealizowane zostały w 44,86 %.      Stan zobowiązań wymagalnych na 30.06.2013 r. wyniósł 147.687,72. W 2013 roku zaplanowano kwotę wydatków na zadania majątkowe 6.939.226,00, z czego zrealizowano - 1.769.670,58 co stanowi 25,50 %. Opis realizacji poszczególnych zadań inwestycyjnych został ujęty w załączniku "Informacja z realizacji zadań majątkowych budżetu w Gminie Żegocina w I półroczu 2013 r." W I półroczu 2013 r. zadania inwestycyjne i bieżące realizowane przy współudziale środków unijnych przyjęte na początek roku Uchwałą Budżetową były realizowane zgodnie z tą Uchwałą oraz późniejszymi zmianami. Zmiany te zostały opisane w informacji z realizacji wydatków majątkowych w I półroczu 2013 oraz w informacji z realizacji zadania pn. "Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce"

XXV Sesja Rady Gminy Żegocina -27.09.2013 r.

XXV Sesja Rady Gminy Żegocina -27.09.2013 r.

XXV Sesja Rady Gminy Żegocina -27.09.2013 r.

XXV Sesja Rady Gminy Żegocina -27.09.2013 r.

XXV Sesja Rady Gminy Żegocina -27.09.2013 r.

XXV Sesja Rady Gminy Żegocina -27.09.2013 r.

XXV Sesja Rady Gminy Żegocina -27.09.2013 r.

XXV Sesja Rady Gminy Żegocina -27.09.2013 r.

 XXV Sesja Rady Gminy Żegocina -27.09.2013 r.

XXV Sesja Rady Gminy Żegocina -27.09.2013 r.

XXV Sesja Rady Gminy Żegocina - 27.09.2013 r.

   Przewodniczący Rady Gminy Żegocina informuje mieszkańców, że XXV Sesja Rady Gminy odbędzie się w dniu 27 września 2013 r. /piątek / o godz . 9 -tej w sali narad Urzędu Gminy.


PORZĄDEK OBRAD:

1. Otwarcie XXV Sesji Rady Gminy.
2 . Interpelacje i wnioski.
3. Ocena wykonania budżetu gminy za I pórocze 2013 r.
4. Informacja o wynikach egzaminów w poszczególnych typach szkół na terenie Gminy Żegocina.
5. Podjęcie uchwał w sprawie:
- zmiana imienia Publicznej Szkoły Podstawowej w Żegocinie,
- zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Żegocina na lata 2013 - 2018,
- zmiany w budżecie gminy,
- punktowe zmiany planu przestrzennego zagospodarowania Gminy Żegocina,
- udzielenie pomocy finansowej na rzecz Powiatu Bochnia.
6. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i wnioski.
7. Zamknięcie obrad XXV. Sesji Rady Gminy.

Chętnych zapraszamy do udziału.

   Przewodniczący Rady Gminy Żegocina - Jan Marcinek

Uchwały:

[wstecz]