UCHWAŁY RADY GMINY W ŻEGOCINIE KADENCJI 2010 - 2014

Uchwała nr XX/145/12 Rady Gminy Żegocina z dnia 28 grudnia 2012 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów

    Na podstawie art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Gminy Żegocina uchwala, co następuje:

§ 1
Uchwała określa szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości zamieszkałej opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

§ 2
1.    Ustala się, iż:
1)    od właściciela nieruchomości należy odbierać każdą zebraną ilość odpadów komunalnych, z zastrzeżeniem ust. 2
2)    odbieranie odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości będzie prowadzone:
a) odpady niesegregowane (zmieszane) - 1 raz w miesiącu,
b) odpady zbierane selektywnie:
- tworzywa sztuczne - 1 raz w miesiącu
- odpady komunalne ulegające biodegradacji - zielone i kuchenne - 2 razy w miesiącu
- szkło - 1 raz na dwa miesiące
- metale i opakowania wielomateriałowe -1 raz na kwartał
- papier i tektura - 2 razy w roku
- odpady niebezpieczne zawarte w odpadach komunalnych - 2 razy w roku
- odpady wielkogabarytowe, akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
zużyte opony - 2 razy w roku.
- zużyte baterie i akumulatorki należy wydzielić ze strumienia odpadów komunalnych i przekazywać samodzielnie do punktów zbiórki znajdujących się w Urzędzie Gminy, w szkołach, świetlicach wiejskich w godzinach ich otwarcia, do specjalistycznych pojemników
- przeterminowane leki należy wydzielić ze strumienia odpadów komunalnych i przekazywać je do specjalistycznych pojemników znajdujących się w aptekach w godzinach ich otwarcia.
2. Odpady budowlane i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty, właściciele nieruchomości mogą zagospodarowywać we własnym zakresie lub przekazywać samodzielnie do Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łąkcie Górnej w godzinach jego otwarcia.
3. Odpady komunalne wymienione w ust. 1 odbierane będą według harmonogramu określonego przez Gminę Żegocina.
4. Obsługę mobilnego punktu zbierania odpadów na terenie gminy Żegocina będzie prowadził przedsiębiorca wyłoniony w drodze przetargu, na zasadach określonych w umowie.

§ 3

    Właściciel nieruchomości jest zobowiązany wyposażyć nieruchomość w urządzenie (worki, pojemniki lub kontenery) służące do zbierania odpadów komunalnych poprzez zakup takiego urządzenia lub wydzierżawienie u przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne.

    W przypadku dostarczenia przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne urządzenia, właściciel nieruchomości zwolniony jest z obowiązku zawartego w ust. 1.

§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żegocina

§ 5
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego, z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013 r.


Uzasadnienie

W związku z wejściem w życie zmian ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391), zgodnie z brzmieniem przepisu art. 6r ust. 3 ww. ustawy rada gminy określa, w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego, szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności ilość odpadów komunalnych odbieranych od właściciela nieruchomości, częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
W nowym systemie gospodarowania odpadami właściciel nieruchomości obowiązany jest do zbierania i oddawania wszystkich odpadów komunalnych powstających na jego nieruchomości, w związku z czym przedsiębiorca zobowiązany jest odebrać każdą ich ilość. W projekcie uchwały określono częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości.

[wstecz]