UCHWAŁY RADY GMINY W ŻEGOCINIE KADENCJI 2006 - 2010

Uchwała nr XXXVI/224/10 Rady Gminy Żegocina z dnia 2 listopada 2010 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej

      Działając na podstawie art.18 ust.2 pkt15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz.1591 z późn.zm.) art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada Gminy Żegocina uchwala, co następuje:

§ 1
1.    Wnioski radnych, sołtysów w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań własnych Gminy składane są Wójtowi w terminie do dnia 30 września każdego roku.

2. Wójt Gminy opracowuje projekt uchwały budżetowej i wraz z uzasadnieniem przedkłada Radzie Gminy i regionalnej Izbie Obrachunkowej najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 2
1.    Plan dochodów budżetu gminy Wójt opracowuje w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej tj. w układzie działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem dochodów majątkowych i bieżących według ich źródeł, w tym w szczególności z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowych z udziałem środków, o których mowa w art. 5, ust. 1, pkt. 2 i 3 uofp.

2.    Plan wydatków budżetu gminy Wójt opracowuje w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych.

W planie wydatków bieżących wyodrębnia się w układzie działów i rozdziałów planowane kwoty wydatków bieżących, w szczególności na:

1/ wydatki jednostek budżetowych, w tym na:
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań
2/ dotacje na zadania bieżące
3/ świadczenia na rzecz osób fizycznych.
4/ wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1, pkt.2 i 3 uofp, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego
5/ wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę samorządu terytorialnego, przypadające do spłaty w danym roku budżetowym
6/ obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego.

W planie wydatków majątkowych wyodrębnia się w układzie działów i rozdziałów planowane kwoty wydatków majątkowych, do których zalicza się wydatki na:

1/ inwestycje i zakupy inwestycyjne, w tym programy na finansowanie z udziałem środków, o których mowa w art. 5, ust. 1 pkt 2 i 3uofp, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego,
2/ zakup i objęcie akcji i udziałów,
3/ wniesienie wkładów do spółek prawa handlowe.

3. Uzasadnienie do projektu uchwały budżetowej zawiera:
a/ omówienie głównych założeń do projektu budżetu,
b/ uzasadnienie przyjętych kwot dochodów,
c/ omówienie planowanych wydatków,
d/ omówienie planowanych przychodów i rozchodów,
e/ opis zadań inwestycyjnych.

4. Materiały informacyjne obejmują:

a/ przewidywane wykonanie dochodów i wydatków budżetu za rok bieżący;
b/ zestawienie planowanego stanu zadłużenia za rok budżetowy;
c/ zadania budżetowe instytucji kultury

§ 3
1. Przewodniczący Rady gminy w terminie 7 dni od daty otrzymania przesyła radnym przedłożony przez Wójta Gminy projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem do projektu uchwały budżetowej.
2. Komisje Rady zapoznają się z projektem budżetu i w terminie do 5 grudnia przedstawiają na piśmie komisji właściwej do spraw budżetu opinię o projekcie.
3. Komisja rady, proponując wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu, zobowiązana jest wskazać źródła jego finansowania.
4. Komisja właściwa do spraw budżetu w terminie do 15 grudnia organizuje z Przewodniczącym Rady i Wójtem posiedzenie Przewodniczących wszystkich komisji Rady, Wiceprzewodniczących Rady, Skarbnika Gminy w celu omówienia i zajęcia stanowiska w formie opinii zbiorczej w sprawach zgłoszonych przez poszczególne komisje Rady.
5. W przypadku, gdy z ustaleń prac nad budżetem wynika konieczność dokonania w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu, dla ich wprowadzenia niezbędna jest zgoda Wójta.
6. Przewodniczący Rady Gminy w terminie ustawowym zwołuje sesję budżetową.
Porządek obrad sesji budżetowej powinien zawierać:
1) odczytanie projektu uchwały budżetowej,
2) odczytanie opinii poszczególnych komisji Rady,
3) odczytanie opinii w sprawie projektu budżetu przedstawionej przez przewodniczącego komisji budżetowej,
4) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej,
5) dyskusja nad projektem uchwały budżetowej,
6) głosowanie nad uchwałą budżetową.

§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żegocina.

§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega rozplakatowaniu na tablicach ogłoszeń.

[wstecz]