Finał projektu w PSP w Żegocinie.

UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY - III ETAP ZAKOŃCZONY

    Każde dziecko ma prawo być zdolne i mądre, nawet jak chodzi do szkoły ! Dziecko przychodzi do szkoły z ogromnym bagażem umiejętności, doświadczeń i osobistym stylem uczenia się - swoją bogatą historią życia.  W szkole, w pierwszych latach nauki, u dziecka kształtują się fundamenty wielu istotnych przekonań na temat własnych możliwości (poczucie własnej wartości, obraz samego siebie), także odnośnie uczenia się, co w istotny sposób wpływa na jego przyszłe funkcjonowanie, nawet na całe życie. Jakość pierwszych edukacyjnych doświadczeń ma kapitalne znaczenie dla dalszej kariery szkolnej i życiowej dziecka.
    Jest to główna idea przewodnia Projektu "Pierwsze Uczniowskie Doświadczenia Drogą do Wiedzy". Bazą teoretyczną jest Teoria Wielorakich Inteligencji autorstwa Howarda Gardnera, która została uznana za jedno z największych osiągnięć nauk społecznych końca XX wieku. Edukacja oparta na założeniach Wielorakich Inteligencji - to edukacja skonfigurowana do autentycznych potrzeb i możliwości uczniów - edukacja na miarę XXI wieku.
    Zgodnie z tą ideą praca z dziećmi w szkole powinna polegać na tworzeniu bogatego (w sensie wielorakiej stymulacji) środowiska edukacyjnego, tj. takich warunków, które umożliwiają dzieciom manifestację wszystkich rodzajów inteligencji, nie zaś - tylko inteligencji faworyzowanych w tradycyjnym systemie edukacji (tzw. inteligencji szkolnej). Zatem tworzy się warunki do ujawniania inteligencji:
1. Językowo-lingwistycznej
2. matematyczno - logicznej
3. wizualno-przestrzennej
4. przyrodniczej
5. muzycznej
6. kinestetycznej (ruchowej)
7. interpersonalnej (społecznej)
8. intrapersonalnej (refleksyjnej)
    Projekt obejmował 2 700 szkół podstawowych z terenu sześciu województw: lubelskiego, łódzkiego, małopolskiego, podkarpackiego, śląskiego i świętokrzyskiego. W Projekcie - łącznie w trzech etapach - brało udział: 30 000 uczniów klas pierwszych, 8 100 nauczycieli. Nad sprawnym przebiegiem realizacji czuwa: 30 edukatorów i 6 koordynatorów wojewódzkich.
   Realizacja kolejnego etapu projektu dobiegła końca. W szkołach miały miejsce spotkania z udziałem rodziców, podczas których prezentowano efekty realizacji tego nowatorskiego projektu. Oto sprawozdania nadesłane przez szkoły.

PSP W ŻEGOCINIE PSP W BYTOMSKU PSP W ROZDZIELU

[wstecz]