Pierwsze uczniowskie doświadczenia droga do wiedzy.

       Projekt "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa. Realizatorem jest Grupa Edukacyjna S.A. To największy projekt edukacyjny w Polsce o wartości budżetu około 46 milionów. Jegorealizacja rozpoczęła się w październiku 2008 roku i zakończy w grudniu 2011 roku.
     Celem Projektu jest wdrożenie takiego modelu edukacji małych dzieci, który daje mocne fundamenty dla dalszej kariery szkolnej i życiowej dziecka. Jest to ogromne przedsięwzięcie merytoryczne i logistyczne. Projekt jest skierowany do ok. 130 000 uczniów z klas pierwszych z 2700 szkół, z 6 województw: lubelskiego, łódzkiego, małopolskiego, podkarpackiego, śląskiego i świętokrzyskiego. Przeszkoleni nauczyciele przeprowadzają w szkołach 50 godzin zajęć dodatkowych dla uczniów w klasach wyposażonych w nowoczesne środki dydaktyczne o wartości około 6 tysięcy złotych każdy. W ten sposób w każdej ze szkół objętych projektem tworzona jest "Gardnerowska" strefa edukacyjna pod nazwą Ośrodek Zainteresowań. W każdym takim Ośrodku dzieci mogą realizować działania edukacyjne zaplanowane przez nauczyciela, zgodnie ze swoimi możliwościami, zdolnościami i talentami. W konsekwencji realizowany jest nie tylko postulat indywidualizacji nauczania, ale także otwiera się przestrzeń na manifestację potrzeb i ujawnianie posiadanych przez dzieci talentów.
    Podstawą teoretyczną Projektu jest Teoria Wielorakich Inteligencji Howarda Gardnera, która została uznana za największe odkrycie nauk humanistycznych XX wieku. Zgodnie z tą teorią, każdy (każde dziecko też!) ma własny profil inteligencji, który u każdego może być inny, ale nikt nie ma profilu lepszego czy gorszego. Każdy profil inteligencji jest dobry, tak samo wartościowy, bowiem określa profil naturalnych zasobów człowieka. Każdy z nas jest zdolny, a istotą edukacji powinno być te zdolności i talenty wspierać i pielęgnować, gdyż jest to największe bogactwo narodu - kapitał ludzki! W Projekt zaangażowanych jest 8100 nauczycieli, zaś 30 edukatorów, 6 koordynatorów wojewódzkich oraz Biuro Projektu z siedzibą w Kielcach zapewnia wsparcie i opiekę merytoryczno-organizacyjną.
      Jedną ze szkół realizujących ten projekt jest PSP w Żegocinie. W tym roku w projekcie uczestniczą dzieci z klasy I a pod kierunkiem wychowawczyni Pani mgr Anny Rogala. Hasło tegorocznego projektu brzmi "W krainie bajek i baśni - pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy". Realizują go uczniowie klasy pierwszej: Joanna Bilska, Karolina Bilska, Patrycja Kępa, Aleksandra Kołdra, Kinga Wójcik, Barbara Lech, Martyna Piaskowy, Natalia Gawłowicz, Krzysztof Rosiek, Patryk Podolny, Damian Czamara, Dawid Czamara, Dominik Czamara, Jonasz Krawczyk, Jakub Janiczek.

Pierwsze uczniowskie doświadczenia w PSP w Żegocinie. Pierwsze uczniowskie doświadczenia w PSP w Żegocinie.
Pierwsze uczniowskie doświadczenia w PSP w Żegocinie. Pierwsze uczniowskie doświadczenia w PSP w Żegocinie.
Pierwsze uczniowskie doświadczenia w PSP w Żegocinie. Pierwsze uczniowskie doświadczenia w PSP w Żegocinie.
Pierwsze uczniowskie doświadczenia w PSP w Żegocinie. Pierwsze uczniowskie doświadczenia w PSP w Żegocinie.
Pierwsze uczniowskie doświadczenia w PSP w Żegocinie. Pierwsze uczniowskie doświadczenia w PSP w Żegocinie.
Pierwsze uczniowskie doświadczenia w PSP w Żegocinie.

[wstecz]