PRZEZ DOŚWIADCZENIA PO WIEDZĘ

 Uczniowie z Bytomska w Szkolnym Ośrodku Zainteresowań".

 Uczniowie z Bytomska w Szkolnym Ośrodku Zainteresowań".
 Uczniowie z Bytomska w Szkolnym Ośrodku Zainteresowań".  Uczniowie z Bytomska w Szkolnym Ośrodku Zainteresowań".
Uczniowie z Bytomska w Szkolnym Ośrodku Zainteresowań".

    Trzy żegocińskie szkoły podstawowe (PSP Bytomsko, Rozdziele i Żegocina) zostały zakwalifikowane do realizacji projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy". Ten ponadregionalny Projekt Edukacyjny, który jest współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny i budżet państwa i ma budżet 46 000 000 zł obejmie 2.700 szkół podstawowych z terenu sześciu województw: lubelskiego, łódzkiego, małopolskiego, podkarpackiego, śląskiego i świętokrzyskiego.
    Głównym celem projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci rozpoczynających naukę szkolną odbywać się będzie poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Brzmi to bardzo uczenie, ale zasadniczo chodzi o to, aby proces kształcenia był oparty na aktywności i samodzielności dziecka, na wiązaniu poznania z działaniem i uwzględnianiu indywidualnego profilu inteligencji. Taka jest bowiem istota procesu dydaktycznego nowoczesnej szkoły.
    Howard Gardner (ur. 1943 w Scranton, Pensylwania, USA) jest amerykańskim psychologiem, specjalistą z psychologii uczenia się. Jest twórcą teorii inteligencji wielorakiej. Teoria ta głosi, że  jest wiele wrodzonych umiejętności i zdolności, które ludzie wykorzystują do poznania, zrozumienia i kształtowania ich świata. Innymi słowy - jest wiele różnych rodzajów inteligencji. W odniesieniu do dzieci wyróżnia i opisuje 8 inteligencji: językową, matematyczno - logiczną, wizualno - przestrzenną, muzyczną, przyrodniczą, ruchową, interpersonalną, intrapersonalną. [Więcej na ten temat - tutaj].
    Realizacja projektu w wybranych szkołach sprowadza się do tego, że przeszkoleni nauczyciele prowadzą od początku września 2009 roku zajęcia dodatkowe (50 godzin) według otrzymanych materiałów dydaktycznych, a część realizują na zajęciach obowiązkowych. Oprócz tych materiałów dla nauczyciela każda ze szkół otrzymała pomoce dydaktyczne o wartości około 8000 zł. Zebrano je w tzw. "Szkolnym Ośrodku Zainteresowania". Nauczyciel po zdiagnozowaniu profili inteligencji u swoich wychowanków, musi opracować spójną koncepcję działań z dziećmi realizowaną w ramach zajęć dodatkowych. Zajęcia te zorganizowane powinny być w taki sposób, aby każde dziecko mogło rozwijać swój potencjał, bez dzielenia godzin zajęć na kółka przedmiotowe. W ramach zajęć na pewno będą się odbywały zarówno gry i zabawy ogólnorozwojowe, jak i zajęcia tematyczne, adekwatne do potrzeb dzieci. Całość zakończy publiczna prezentacja efektów pracy uczniów. Może ona mieć formę zespołowych, grupowych i indywidualnych popisów dzieci. Musi ukazywać autentyczny rozwój każdego dziecka.
    Projekt będzie realizowany w trzech etapach, przez trzy lata, a jego zakończenie zaplanowano na grudzień 2011 roku.

 Uczniowie z Żegociny w Szkolnym Ośrodku Zainteresowań".  Uczniowie z Żegociny w Szkolnym Ośrodku Zainteresowań".
 Uczniowie z Żegociny w Szkolnym Ośrodku Zainteresowań".  Uczniowie z Żegociny w Szkolnym Ośrodku Zainteresowań".

 Uczniowie z Żegociny w Szkolnym Ośrodku Zainteresowań".

 Uczniowie z Żegociny w Szkolnym Ośrodku Zainteresowań".
Uczniowie z Żegociny w Szkolnym Ośrodku Zainteresowań".
POLECANY LINK: WWW.PIERWSZAKI.EU

[wstecz]