Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Żegocina             

ZARZĄDZENIA WÓJTA GMINY W ŻEGOCINIE

     Zarządzenie nr 209/09 Wójta Gminy Żegocina z dnia 16 stycznia 2009 r.  w sprawie ustalenia Regulaminu udzielania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych z usuwaniem azbestu na terenie Gminy Żegocina.


Na podstawie art. 406 ust. 1 pkt. 4, 6, 7 i 12 oraz art. 408 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150) Wójt Gminy Żegocina zarządza, co następuje:

§1.

Ustala się "Regulamin udzielania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych z usuwaniem azbestu na terenie Gminy Żegocina" zgodnie z załącznikiem do niniejszego Zarządzenia.

§2.

Traci moc Zarządzenie Nr 110/08 Wójta Gminy Żegocina z dnia 14 kwietnia 2008 r.

§3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik do Zarządzenia Nr 209 Wójta Gminy Żegocina z dnia 16 stycznia 2009 r.


REGULAMIN
udzielania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych z usuwaniem azbestu na terenie Gminy Żegocina.


§1.

Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym oraz osobom prawnym dofinansowania na realizację przedsięwzięć polegających na usuwaniu odpadów powstałych przy likwidacji pokryć dachowych zawierających azbest z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Gminy Żegocina.

§2.

1. Dofinansowaniu będą podlegały koszty inwestycji związane z odbiorem, transportem
i utylizacją odpadów azbestowych powstałych przy wymianie lub likwidacji pokrycia dachowego.
2. Dofinansowanie polega na jednorazowym zwrocie części kosztów poniesionych na realizację inwestycji opisanej w § 2 ust. 1.
3. O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby fizyczne i osoby prawne mające tytuł prawny do nieruchomości zlokalizowanej na terenie Gminy Żegocina.
W przypadku posiadania innego tytułu prawnego, niż własność, należy dołączyć zgodę właściciela nieruchomości.   
W przypadku budynku, do którego prawo własności posiada kilka osób, należy dołączyć zgodę wszystkich, pozostałych właścicieli na realizację zadania.

§3.

Podstawą otrzymania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest złożony wniosek i podpisana umowa.

§4.

1. Osoba ubiegająca się o dofinansowanie składa wniosek do Urzędu Gminy Żegocina.
2. Wzór wniosku dostępny jest: w Urzędzie Gminy Żegocina - pokój nr 10. Można je także pobrać - tutaj akty.zip
3. Wnioski należy składać w terminie do 30 sierpnia danego roku.
4. W przypadku złożenia wniosku niekompletnego wnioskodawca będzie wzywany do usunięcia braków w terminie 14 dni od otrzymania wezwania.
Wniosek jest kompletny, jeżeli został właściwie wypełniony i zawiera wszystkie niezbędne informacje oraz dokumenty pozwalające na jego rozpatrzenie.
5. Wójt Gminy Żegocina rozpatruje wniosek w terminie do 20 dni od daty jego złożenia, a następnie podpisuje umowę z Beneficjentem w terminie do 30 dni od daty pozytywnego rozpatrzenia wniosku.
6. Wnioski rozpatrywane będą wg kolejności ich złożenia, aż do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na dofinansowanie na dany rok kalendarzowy.
7. Wójt Gminy powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyznaniu dofinansowania lub odmowie dofinansowania.
8. Warunkiem uzyskania dofinansowana w ramach "Regulaminu udzielania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych z usuwaniem azbestu jest zrealizowanie oraz rozliczenie zadania do dnia 20 października danego roku.
9. W rozliczeniu otrzymanych środków z dofinansowania uwzględniane będą faktury VAT lub rachunki wystawione po dacie podpisania umowy o dofinansowaniu oraz karta przekazania odpadu.

§ 5

Warunkiem uzyskania dofinansowania jest:
1. Wykonanie czynności, o których mowa § 2 pkt 1 przez przedsiębiorcę legitymującego się decyzją zezwalającą na usuwanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
2. Przedłożenie "Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest", zgodnie ze wzorem zawartym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. nr 71, poz. 649) - wzór złączony do niniejszego Regulaminu.
3. Przedłożenie "informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania", oraz "informacji o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystanie zostało zakończone" o której mowa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. Nr 192, póz. 1876 z późn. zm.), najpóźniej do dnia złożenia wniosku.
4. Spełnienie wymogów formalnych, tj. przedłożenie następujących dokumentów:
a) kopii aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości , w szczególności - aktualnego zaświadczenia lub odpisu z Księgi Wieczystej, aktu notarialnego (orginał do wglądu), a w przypadku współwłaścicieli zgody wszystkich, pozostałych właścicieli na realizację zadania (orginał),
b) kopii dokumentu potwierdzającego zgłoszenie prac polegających na zabezpieczeniu lub usuwaniu wyrobów zawierających azbest do organu administracji architektoniczno-budowlanej,
c) oryginału faktury VAT lub rachunku wystawionego przez przedsiębiorcę legitymującego się decyzją zezwalającą na usuwanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest za usunięcie odpadów zawierających azbest wraz z dowodem uregulowania należności wynikającej z faktury lub rachunku (kopie dokumentów po potwierdzeniu wysokości przyznanego dofinansowania będą przekazywane Beneficjentowi),
d) kopii oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego,
z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (zgodnie z § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest  (Dz. U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649) (oryginał do wglądu),
e) kopii karty przekazania odpadów zawierających azbest na uprawnione składowisko (oryginał do wglądu).

§6.

1. Kwotę dofinansowania ustala się na podstawie faktury VAT lub rachunku oraz karty przekazania odpadów na uprawnione składowisko.
2. Ustala się, że wysokość dofinansowania w roku 2009 wynosi do 70% udokumentowanych kosztów opisanych w §2 ust.1, jednak nie więcej niż 1500 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych).
3. Dofinansowanie następuje według kolejności złożonych wniosków aż do wyczerpania środków przeznaczonych z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na ten cel na dany rok.

żegocina.pl

Zarządzenia Wójta Gminy Żegocina.