Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Żegocina             

ZARZĄDZENIA WÓJTA GMINY W ŻEGOCINIE

       Zarządzenie Nr 110/08 Wójta Gminy Żegocina z dnia 14 kwietnia 2008 r. w sprawie ustalenia Regulaminu udzielania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych z usuwaniem azbestu na terenie Gminy Żegocina.


Na podstawie art. 406 ust. 1 pkt 4, 6, 7 i 12 oraz art. 408 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150) Wójt Gminy Żegocina zarządza, co następuje:

§1.

Ustala się "Regulamin udzielania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych z usuwaniem azbestu na terenie Gminy Żegocina" zgodnie z załącznikiem do niniejszego Zarządzenia.

§2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt Gminy Żegocina

Załącznik do Zarządzenia Nr 110/08 Wójta Gminy Żegocina z dnia 14 kwietnia 2008 r.


Regulamin udzielania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych z usuwaniem azbestu na terenie Gminy Żegocina.

§1.

Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym oraz osobom prawnym dofinansowania na realizację przedsięwzięć polegających na usuwaniu odpadów powstałych przy likwidacji pokryć dachowych zawierających azbest z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Gminy Żegocina. Pomoc udzielana osobom fizycznym, będącym przedsiębiorcami w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007r. Nr 155, poz. 1905 z późn. zm.) oraz osobom prawnym, może być udzielona wyłącznie na potrzeby nie związane z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą.

§2.

1. Dofinansowaniu będą podlegały koszty inwestycji związane z demontażem, transportem i utylizacją odpadów azbestowych powstałych przy wymianie lub likwidacji pokrycia dachowego, a mianowicie:
- rozbiórka pokrycia z płyt zawierających azbest,
- zabezpieczenie odpadów azbestowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- załadunek, transport i składowanie odpadów,
- oczyszczenie terenu z pyłu azbestowego.
2. O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby fizyczne i osoby prawne mające tytuł prawny do nieruchomości zlokalizowanej na terenie Gminy Żegocina. W przypadku posiadania innego tytułu prawnego, niż własność, należy dołączyć zgodę właściciela nieruchomości. W przypadku budynku, do którego prawo własności posiada kilka osób, należy dołączyć zgodę wszystkich, pozostałych właścicieli na realizację zadania.

§3.

Podstawą otrzymania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest złożony wniosek i podpisana umowa.

§4.

1. Osoba ubiegająca się o uzyskanie dofinansowania na unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest składa wniosek do Urzędu Gminy Żegocina.

2. Wzór wniosku dostępny jest: w Urzędzie Gminy Żegocina - pokój nr 10 oraz [tutaj do pobrania >>>]
3. Wnioski należy składać w terminie do 30 sierpnia danego roku kalendarzowego.
4. Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane. Wniosek jest kompletny, jeżeli został właściwie wypełniony i zawiera wszystkie niezbędne informacje oraz dokumenty pozwalające na jego rozpatrzenie.
5. Wójt Gminy Żegocina rozpatruje wniosek w terminie do 30 dni od daty jego złożenia, a następnie podpisuje umowę w terminie do 30 dni od daty pozytywnego rozpatrzenia wniosku.
6. Wnioski rozpatrywane będą wg kolejności ich złożenia, aż do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na dofinansowanie na dany rok kalendarzowy.
7. Wójt Gminy powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyznaniu dofinansowania lub odmowie dofinansowania.
8. Warunkiem uzyskania dofinansowana w ramach "Regulaminu udzielania dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zadań związanych z usuwaniem azbestu jest zrealizowanie oraz rozliczenie zadania do dnia 30 listopada danego roku.
9. W rozliczeniu otrzymanych środków z dofinansowania uwzględniane będą faktury VAT/rachunki wystawione po dacie podpisania umowy o dofinansowaniu oraz karta przekazania odpadu.

§ 5

Warunkiem uzyskania dofinansowania jest:
1. Wykonanie czynności, o których mowa § 2 pkt 1 przez przedsiębiorcę legitymującego się decyzją zezwalającą na usuwanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
2. Przedłożenie "Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest", zgodnie ze wzorem zawartym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. nr 71, poz. 649) - wzór złączony do niniejszego Regulaminu.
3. Przedłożenie "informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania" lub "informacji o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystanie zostało zakończone", o której mowa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. Nr 192, póz. 1876), najpóźniej do dnia złożenia wniosku.

4. Spełnienie wymogów formalnych, tj. przedłożenie następujących dokumentów (oryginały do wglądu):
a) kopii aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do budynku/działki (odpis z księgi wieczystej), a w przypadku współwłaścicieli zgody wszystkich, pozostałych właścicieli na realizację zadania,
b) oświadczenie wnioskodawcy, iż środki dofinansowania uzyskanego na podstawie niniejszego Regulaminu nie będą przeznaczone na finansowanie usuwania eternitu z budynków w których prowadzona jest działalność gospodarczą,
c) kopii dokumentu potwierdzającego zgłoszenie prac polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z budynków, do organu administracji architektoniczno-budowlanej - oryginał do wglądu,
d) oryginału faktury VAT/ rachunku wystawionego przez przedsiębiorcę legitymującego się decyzją zezwalającą na usuwanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest za usunięcie odpadów zawierających azbest (dokument po potwierdzeniu wysokości przyznanego dofinansowania będzie zwracany) wraz z dowodem uregulowania należności wynikającej z faktury lub rachunku,
e) kopii oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (zgodnie z § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r., Nr 71, poz. 649), zawierającego dodatkowo informacje o łącznej powierzchni płyt zawierających azbest usuniętych z obiektów budowlanych i przetransportowanych na uprawnione składowisko (oryginał oświadczenia wraz z kartą przekazania odpadu do wglądu).
f) kopii karty przekazania odpadów zawierających azbest na uprawnione składowisko.

§6.

1. Kwotę dofinansowania ustala się na podstawie karty przekazania odpadów na uprawnione składowisko oraz faktury VAT/rachunku.
2. Ustala się, z zastrzeżeniem pkt. 3 i 4, że maksymalna wysokość dofinansowania w roku 2008 wynosi 50% za każdą tonę usuniętych wyrobów zawierających azbest (w oparciu o kartę przekazania odpadu).
3. Łączna kwota przyznanego dofinansowania nie może przekroczyć wysokości środków przewidzianych na ten cel w Gminnym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w danym roku.

Do pobrania:
1. Wniosek o dofinansowanie >>>
2. Załącznik "Ocena stanu i możliwości" >>>
2. Umowa o dofinansowanie >>>
3. Oświadczenie >>>
4. Informacja o wyrobach zawierających azbest >>>

żegocina.pl

Zarządzenia Wójta Gminy Żegocina.